Če si priznamo ali ne – v niti ne tako oddaljeni prihodnosti nas čakajo stvari, ki so se nam še pred nekaj leti zdele znanstvena fantastika. Dokaz za to je tudi novi Audi A8.
Na veliko sceno je sredi Barcelone pripeljal nov Audi A8, da predstavi prihodnost luksuznega razreda. Četrta generacija Audijeve admiralske ladje prinaša bolj razburljivo obliko, napredno ravnanje z avtomobilom in njegovimi sistemi ter elektrificirano in samodejno (omejeno) vožnjo.
Oblikovno novi A8 sledi smernicam predhodnikov oziroma preostali Audijevi paleti. Tako kot druge znamke, tudi Audi ni izjema – znamke tako dosežejo prepoznavnost, hkrati pa otežijo prepoznavo posameznih modelov. A vsaj z zadkom pri osmici ne bo težav – takšnega nima prav noben Audi. Če je maska bolj kot ne že znana, pa je drugačna bočna linija, kjer so z bokov ostri karoserijski rob spustili v višino kljuk na vratih, po vzoru kupejevskega A5 pa so dodali dodatno linijo nad pragom. Ta še posebej izstopa pri daljši različici A8 L, ki je z dolžino 5,3 metra za 13 centimetrov daljša od običajne.
Najbolj razburljiv in všečen je zadek – če so na sprednjem delu sicer doplačilno lahko tudi novi in zmogljivi žarometi z lasersko tehnologijo, je zadnji Audijev svetlobni napis (ki je, mimogrede, razpotegnjen čez celoten pokrov prtljažnika) serijsko v OLED-tehnologiji. Ni kaj, palec gor!
Tako kot se za avto poslovnega razreda spodobi, je notranjost v prvi vrsti elegantna in markantna. Čeprav je kombinirana s tehnologijo prihodnosti, je do voznika in sopotnikov še vedno prijazna, hkrati vzbuja občutek udobja in varnosti. Marsikdo pa jo bo označil preprosto za lepo in ne bo se zmotil.
Če je voznikov delovni prostor dokaj običajen (za luksuzni razred, seveda), pa A8 navduši z vsem drugim. Za odpiranje vrat poskrbijo električno krmiljene kljuke. Tudi drsniki za odpiranje in zapiranje prezračevalnih šob so električno vodljivi, kraljevsko pa se lahko godi potniku zadaj desno – poleg masažnega sedeža si na hrbtišču sovoznikovega sprednjega sedeža lahko ogreje in masira tudi stopala.
Eden od vrhuncev novega Audija A8 je sredinska konzola. Gumbov in stikal praktično ni več, čas je za digitalizacijo. Tudi velikega in vrtljivega gumba za upravljanje osrednjega zaslona ni več, 10,1-palčni zaslon je občutljiv za dotik, ukaze pa potrdi glasovno in z vibriranjem. Ko je izključen, pa je zaradi črnega in ploščatega videza skoraj neopazno integriran v sredinsko konzolo. Pod njim je vozniku na voljo še en, manjši zaslon, prek katerega se upravlja klimatska naprava in vnaša besedilo v navigacijsko napravo, ki se samodejno izpopolnjuje na podlagi večkratnih enako prevoženih poti. Pri tem je sistem tako pameten, da lahko s prstom po zaslonu pišemo hitro in enostavno, črke pa kar drugo čez drugo, a sistem vseeno razbere vpisano besedo. Če vozniku takšno ravnanje ne ustreza, lahko sistem upravlja tudi z gestami ali pa se preprosto pogovarja z njim. Tako kot v modelu Q7 je zdaj tudi v A8 na voljo odličen sistem Bang & Olufsen s 3D-zvokom, ki enako kakovostno predvaja glasbo tudi potnikom na zadnjih sedežih.
Čeprav je že vse do zdaj zapisano nadpovprečno, pa Nemci obljubljajo, da bo prava poslastica tudi vožnja. Premierno Audi kot prvi predstavlja povsem avtonomno vožnjo. Brez skrbi, z veliko 'čeji' in različnimi pogoji, a vendarle – na avtocestah in hitrih cestah s fizično ločenimi pasovi bo v gostem prometu pri hitrostih do 60 kilometrov na uro vožnjo prevzel Audi AI pilot za zastoje. Sistem se aktivira s pritiskom na AI-tipko na sredinski konzoli, deluje pa sicer podobno, a seveda precej izboljšano, kot že v nekaterih avtomobilih Volkswagnovega koncerna. Sploh prvič v avtomobilski industriji pa Audi A8 za samodejno vožnjo uporablja laserski čitalnik, ki vidi 80 metrov naprej in v kotu 145 stopinj. Skupaj s številnimi tipali, sistemi, radarji in kamerami nadzoruje okolico, voznik pa se lahko med tem posveti drugim stvarem, denimo gledanju televizije. A seveda na ekranu na sredinski konzoli, saj le tja lahko sistem avtonomne vožnje pošlje obvestilo, da ne zmore več nadzorovati vožnje in da naj voznik ponovno prevzame nadzor nad vozilom. Pamet avtomobila pa je mogoče po novem izkoristiti tudi pri parkiranju. Novi A8 bo znal sam zapeljati v garažo ali na parkirni prostor, vozniku pa med tem manevrom ne bo treba sedeti v avtomobilu.
In prava vožnja? Po vzoru Q7 je tudi novi A8 dobil štirikolesno krmiljenje, pri čemer so izdatno izboljšali podvozje, vključno z zračnim vzmetenjem. Štirikolesno krmiljenje ob tem poskrbi, da ima A8 obračalni krog enak precej manjšemu modelu A4. Na izbiro bo tudi športni diferencial, ki bo z delovanjem na zadnji osi skupaj s štirikolesnim pogonom poskrbel, da bo lahko vožnja nadpovprečno hitra in dinamična. Aktivno podvozje bo omogočalo številne možnosti prilagajanja, hkrati bo imelo tudi varovalno funkcijo – v primeru nevarnosti bočnega naleta bo skupaj s sistemom pre sense 360° bliskovito dvignilo stran avtomobila za 80 milimetrov ter tako trku nastavilo prag avtomobila, ki je veliko trdnejši kot vrata. Energijo, ki jo sistem za ta manever potrebuje, bo zagotavljalo 48-voltno omrežje. Kamere nenehno nadzorujejo cesto, in če zaznajo luknjo na njej, aktivno podvozje pripravijo že vnaprej. To tresljaje močno ublaži oziroma v celoti odpravi.
Na začetku bo A8 na voljo z dvema prenovljenima trilitrskima šestvaljnikoma – bencinskim TSI (340 'konjev') in dizelskim TDI (286 'konjev'). Pozneje bosta na voljo še dva 4-litrska osemvaljnika, TFSI (460 'konjev' in TDI (435 'konjev') in najzmogljivejši 6-litrski 12-valjnik s skoraj 600 'konji'. Vsi motorji sodelujejo z jermenskim zaganjalnim alternatorjem, pasivna hibridna tehnologija (MHEV) pa omogoča jadranje z izključenim motorjem (med 55 in 160 km/h) ter daljše delovanje sistema start/stop, saj se pri ustavljanju motor ugasne že pri hitrosti 22 kilometrov na uro. V pripravi je tudi priključnohibridni A8, ki naj bi na elektriko zmogel 50 kilometrov, polnjenje pa bo lahko potekalo tudi brezžično prek talne plošče.
Audi A8 bodo izdelovali v Neckarsulmu. Prodaja se bo začela predvidoma jeseni, ko bo v Nemčiji za A8 potrebnih 90.600 evrov, za daljšo različico pa 94.100 evrov.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Audi