Prava izbira za šport ali teren: vozili smo Škoda Octavia RS in Scout

2. 6. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Le kratek čas za predstavitvijo prenovljene Octavie so pri Škodi običajnim različicam dodali še Octavio RS in Octavio Scout. Obe sta doslej že prepričali več kot desetino vseh kupcev.

Slovenski kupci so od povprečnih evropskih še bolj prepričani o dobrih lastnostih Octavie RS, saj je kar 15 odstotkov vseh novih Octavij pri nas takšnih z dodatkom RS (pri čemer je večina Combijev in opremljenih s turbodizelskim motorjem), v Evropi le 13 odstotkov. Podobno boljše je razmerje za kupce Scoutov v Sloveniji, do zdaj jih je bilo okoli 10 odstotkov, med evropskimi le šest.


Obe žlahtnejši različici so prenovili na podoben način kot že običajno Octavio. To pomeni nov videz maske in žarometov, ki so zdaj pri RS tudi s tehniko LED. Maski RS in Scout se razlikujeta po značilnostih, ena z bolj športnim druga z bolj 'terenskim' videzom. Namenom primerni sta tudi drugačni višini avtomobila, RS je znižan (za 1,5 centimetra), Scoutovo dno je višje od tal (za tri centimetre). Omenimo naj predvsem spremembe v notranjosti, saj so se zdaj Škodini tehniki potrudili z dodatki bogatejše in bolj všečne opreme. Pri RS to pomeni športne sedeže z odličnim oprijemom telesa ter odete v umetno usnje alcantara. Nov je tudi info-zabavni sistem z dodatki, kot so večji zaslon na dotik, wi-fi hotspot, SmartLink+, avdiooprema z desetimi zvočniki (Canton), induktivni polnilnik za mobilnik (Phonebox). Za zmrzljive je dobavljiv grelnik volanskega obroča. Novost je tudi pametni ključ, pri katerem lahko v spomin naložimo avtomobilske nastavitve za različne uporabnike.


Motorna oprema je bolj ali manj znana. Bencinski motor pri RS ima zdaj 230 'konj', kar je za 10 več kot v prejšnji osnovni različici. Pri Škodi obljubljajo, da bosta proti koncu leta na voljo še močnejša bencinska različica za RS in Scoutova z zgolj 110 'konji'. Vsa druga motorna oprema je v primerjavi s prejšnjo nespremenjena. Oprema menjalnikov, ročnih in dvosklopčnih, je odvisna od motorne. A zdaj bo šeststopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik posodobljen, takšen, kot ga je prvi dobil Kodiaq. Novi je občutno lažji in ima tudi nekaj drugih izboljšav. Pri obeh, RS in Scoutu, je zdaj tudi v vseh različicah elektronska diferencialna zapora XDS+.


Športno podvozje Octavie RS je znižano in ponuja zmogljivejše zavore, ob 17-palčnih serijskih platiščih je mogoče izbrati še za palec ali celo dva večje kolesne obroče. V primerjavi z običajno Octavio je pri RS razširjen zadnji kolotek (za tri centimetre). Novost je tudi progresivni elektro servo volanski mehanizem, ki se pri hitri in drzni vožnji v ovinkih (še zlasti na kakšni zaprti progi) dobro poda k preostali zasnovi RS. Skupaj s prilagodljivim blaženjem podvozja (DCC) je pri RS na voljo tudi dvostopenjsko uravnavanje delovanja ESP (izbira voznega profila).


Pri Scoutu naj omenimo, da za odličen prenos moči na katerokoli od štirih pogonskih koles skrbi nov zadnji diferencial (hidravlična lamelna sklopka – Haldex), že peti rod tega pomembnega sestavnega dela za odlične pogonske lastnosti. Razdelitev moči po kolesih se odvija glede na razmere na podlagi.


Spisek serijske opreme je kar dolg, temu primerne pa so tudi cene, najbolj se razlikujejo glede na motorno opremo, saj je večina varnostnih in drugih tehnoloških dodatkov vedno kar obilna. Po želji pa seveda tudi pri Octavii ponujajo marsikaj, na primer pomoč za vzvratno vožnjo s prikolico. Obe posebni Octavii je že mogoče naročiti pri nas.

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Škoda in Tomaž Porekar