Predpremiera: Citroën C3 Picasso

2. 10. 2008
Deli

Citroënova modelna vrsta C3 je dobila nov zalet; ime ima sicer povsem običajno, nekako ljubkovalno pa mu v Parizu pravijo čarobna škatla. In verjetno je C3 Picasso v tem trenutku daleč najzanimivejši C3.

Tehnika ni prav nič pretresljiva: naslanja se na C3, nad osnovo pa je postavljena karoserija malega limuzinskega kombija. Tudi videz, vsaj od daleč, ne prinaša nič novega; marsikateri neposredni tekmec je s potezami blizu tega Picassa, z nekaj domišljije pa boste v njem (v prednjem delu) opazili tudi kakšno Daihatsujevo potezo.

Toda od tod dalje je C3 Picasso nekaj posebnega. Celota je prikupnega videza, predvsem zaradi nežnih in oblih potez karoserije, ki spredaj spominja na Berlinga z žarometi C4 Picassa, še najbolj pa v oči pade izbočen prednji del, vključno s prednjo šipo. Tu bodite pozorni: prednja šipa je razdeljena na tri dele, ali povedano drugače – stebriček A je razdeljen na dva dela. Učinek je dobro opazen – od zunaj je nenavaden (in nemoteč), od znotraj pa je zorni kot precej večji, kot smo vajeni pri današnjih avtomobilih. Dober trik.

Citroënovci za C3 Picassa pravijo, da bo združil dve vrsti ljudi: tiste, ki prisegajo na iPod, in druge, ki se jim zdi stari Volkswagnov kombi iz hipijevskih šestdesetih edini pravi avtomobil. Drzno! A obenem ne podcenjujejo neposrednih tekmecev, zato so 4, 08 metra dolgi avtomobil zasnovali tako, da lahko zanj (po internih meritvah) trdijo, da ima največji (in najbolj uporaben ter prilagodljiv) prtljažnik, da je znotraj najbolj prostoren (in najbolj prilagodljiv), da ima najboljšo vidljivost naokrog (in seveda predvsem naprej), da ima najboljši položaj za vožnjo in da tudi v užitku v vožnji ne zaostaja za tekmeci.

Notranja prostornost in uporabljeni materiali so na predpremieri prijetno presenetili in tudi dinamičen videz se zdi prikupen. Merilniki so tradicionalno postavljeni na sredino armaturne plošče, ki ima zanimivo teksturo površine. Že v osnovi je notranjost po zaslugi velikih šip zelo svetla, prek skoraj celotne strehe razstezajoče se doplačilno okno pa še dodatno osvetli in s tem optično poveča potniški del; v tem primeru je skupna zastekljena površina velika kar 4, 52 kvadratnega metra! Pravi učinek prostornosti so tehnično dosegli seveda najprej s povsem na konca karoserije postavljenimi kolesi ter s kratkim motornim delom.

K užitku v vožnji bodo precej pripomogli tudi motorji. Dva sta dizla, oba znana iz koncerna PSA, torej z enako prostornino in z drugačno nastavitvijo, da dosežeta različne zmogljivosti. Druga dva motorja sta bencinska s prostornino 1, 4 oziroma 1, 6 litra, ki izhajata iz sodelovanja z Beemvejem! Pri masi do malo prek 1.300 kilogramov se zdi moč do 88 kilovatov (120 'konj') zadosti velika, da bo vožnja lahko tudi dinamična.

Ta hip je Citroën, upoštevaje tudi C3 Picassa, znamka z največjo paleto limuzinskih kombijev vseh velikosti; ta C3 je najmanjši med njimi, manjši je tudi od že priletne Xsare Picasso in hodi z ramo ob rami z Merivo, Grand Modusom in Notejem. Za primerjavo: prva generacija Scénica je le malenkostno daljša.

Javnost si bo C3 Picassa prvič lahko v živo ogledala v začetku oktobra na salonu avtomobilov v Parizu, naprodaj pa bo že februarja prihodnje leto. S prvo predstavitvijo je Citroën res pohitel, trdijo pa, da bo tudi po zaslugi štirih milijonov testnih kilometrov to avtomobil z referenco kakovosti v tem segmentu. Zato so tudi načrti smeli: iz tovarne na Slovaškem naj bi letno prihajalo 110 tisoč primerkov, s čimer naj bi C3 Picasso postal (po vzoru C4 Picassa) vodilni avtomobil tega razreda.

Teoretična izhodišča so zelo dobra in avtomobilček na prvi vtis navduši. Za zdaj se zdi, da je mala čarobna škatla dobro orožje v segmentu, ki postaja vse bolj priljubljen. Celotna slika pa bo sestavljena po prvi preizkušnji in ? jasno ? ob objavi cen.

Model Citroën C3 Picasso

motor (zasno­va): 4-valjni, vrstni; HDi turbo in z neposrednim vbrizgom

gibna pros­to­rni­na (litra): 1, 4–1, 6

naj­več­ja moč (kW/KM): 66 (90), 80 (109) (oba HDi), 70 (95), 88 (120) (oba VTi)

medosna razdalja (mm): 2.540

dolžina × širina × višina (mm): 4.078 × 1.730 × 2.050

prtljažnik (l): 385-500/1.506

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol