Predpremiera: Mercedes-Benz C

31. 1. 2007
Deli

Zmotiti se sicer ne morete; prednja žarometa sta (spet) ’klasične’ oblike – v širšem pomenu besede. Hočem reči, da nista več dva para okroglih oziroma ovalnih in ločenih oziroma delno združenih. Saj razumete.

Če bi zapisal, da gre le za izdatnejšo prenovo sedanjega modela, bi bil krivičen; navsezadnje ima novi C za 45 milimetrov podaljšano medosno razdaljo, za 55 milimetrov več celotne zunanje dolžine in za 42 milimetrov več širine. Tega se s preprostim ’faceliftom’ ne da narediti. Zato je tole povsem nov avtomobil.

Povečane zunanje mere seveda niso same sebi namen – zaradi njih je več notranjega prostora kot pri predhodniku. Ramenskega prostora za prednja potnika je denimo več za 40 milimetrov. Vseeno pa so na statični predstavitvi več poudarka namenili dvema elementoma: (po novem) dvema različnima obrazoma ter (kot smo pri tej znamki že navajeni) tehniki v službi udobja in varnosti.

Po novem se bosta paketa Elegance in Avantgarde razlikovala že od daleč, če ju boste pogledali od spredaj. Elegance ima zvezdo na klasičnem mestu, torej na motornem pokrovu, Avantgarde pa ima veliko večjo zvezdo vstavljeno v motorno masko, s čimer želi poudariti svojo športnost.

Drugačni so tudi prečna rebra na motorni maski in spodnji del odbijača. Nekaj podobnega sicer pri avtomobilih znamke MB že poznamo, je pa to prvič v tem razredu in prvič pri klasični limuzini. Zanimivo pri tem je tudi to, da obstaja še tretja različica, Classic, ki je oblikovno enaka Eleganceu, a so jo na tej predstavitvi le bežno omenili . .

Pa vendar se kupci tega avtomobila, ki je, mimogrede, najbolj prodajani osebni MB zadnjega časa, zanj ne odločajo zgolj zaradi videza, ampak predvsem zaradi vsebine in zgodovine, ki si jo MB piše sproti in ves čas v bolj ali manj enakem slogu: udobje in varnost, za obema pa tehnika.

Od te velja omeniti serijski sistem Agility Control, ki vsebuje samodejno prilagajanje togosti blažilnikov glede na način vožnje (dve različni stopnji: udobno in športno), za šest odstotkov bolj neposreden volan (kot pri predhodniku) in upravljanje menjalnika s krajšimi gibi in natančnejšimi gibi ročice. Za doplačilo bodo ponudili še Advanced Agility Package z dvema ročno nastavljivima možnostma (spet športno in udobno), z brezstopenjskim nastavljanjem togosti blažilnikov in s hitrostno občutljivivm volanskim servom.

Na začetku bo v ponudbi osem motorjev. Bencinski štirivaljniki so zmogljivejši, a varčnejši, enako velja za dizelske štirivaljnike, ki so jim spremenili kar 90 sestavnih delov. Šestvaljni ostajajo nespremenjeni, se bo pa, kot ponavadi, ponudba postopno večala, vključno z različico AMG.

Več kot 100 internih preizkusnih trčenj, sedem serijskih varnostnih blazin, povečane zmečkljive cone in smotrnejša usmeritev energije trka (ob zmanjšani skupni masi karoserije za osem kilogramov! ), utripajoče zavorne luči in številni drugi dodatki, med katerimi so žal tudi tisti za doplačilo, povečujejo varnost potnikov v primerjavi s predhodnikom. Nekaj elementov varnosti so povzeli z večjih Embejev, vključno s sistemom Intelligent Light System; njegova biksenonska tehnika omogoča pet različnih, samodejno preklopljivih funkcij žarometov.

Pa vendar se bo novi C vtisnil v spomin s tremi stvarmi: z že omenjenima dvema obrazoma, z rahlo bolj klasičnim pristopom k oblikovanju zunaj in še posebej znotraj (kot smo bili pri tej znamki vajeni zadnje čase) ter z gumbom na sredinski konzoli, ki močno spominja na i-Drive (BMW) ali na MMI (Audi). In to ne le po videzu, temveč tudi po funkciji.

In zaradi vsega napisanega in videnega je izraz ’tipična evolucija’ za novega C kar pravšnji. Kar je seveda lahko razumeti kot dobro ali kot slabo. Ampak to bodo seveda povedali kupci.

Vinko Kernc