Mercedes-Benz predstavlja naslednika dosedanjega GLK, ki bo poleg povsem nove oblike, zasnove in tehnike dobil tudi novo ime. V novem slogu imenovanja modelov bo za oznako križancev in terencev tu GL, zadnja črka pa pove, v katerem razredu je – torej C.
Oblikovno se GLC povsem razlikuje od predhodnika GLK. V sedanjem oblikovnem slogu, ki ga je pri najstarejšem izdelovalcu avtomobilov uveljavil Gordon Wagener, vse temelji na zaobljenosti oziroma pozitivnih oblikovalskih potezah, kot pravijo pri Mercedesu. Zaobljene in elegantne obline karoserije novega GLC so zamenjale robove in škatlaste oblike prejšnjega GLK. Pravzaprav močno spominjajo na karavansko različico običajnega razreda C, kar so oblikovalci tudi hoteli. GLC je eleganten, strešna linija pa teče tako, da sploh nimamo občutka, da gre za precej visoko karoserijo (166 cm). Ta je zdaj nekaj manj kot centimeter višja od dosedanjega GLK. Tudi vse druge mere so zrasle. Dolg je 466 centimetrov (+12 cm), širok 189 (+5 cm) in z medosno razdaljo 287 centimetrov (+11,8 cm). Pridobila je tudi notranjost, kjer je več prostora za potnike in prtljago, precej olajšan pa je tudi pristop skozi zadnja bočna vrata. Prtljažnik je zdaj zrasel na 550 litrov (+80 l) oziroma z zloženo zadnjo klopjo na 1.600 litrov (+50 l). Pri Mercedesu poudarjajo, da v novem GLC ponujajo precej bolj žlahtne materiale v notranjosti, kar imenujejo sodobni luksuz. Sredinski zaslon je napol integriran v armaturno ploščo, napol pa se iz nje dviga in tako omogoča, da so tudi dodatne informacije vedno v voznikovem vidnem polju. Kot dodatek je na voljo tudi voznikov projicirni zaslon pod vetrobranskim steklom. Upravljanje večine funkcij gre s pomočjo nove sledilne ploščice ali z gumbom, s katerim menije iščemo z vrtenjem in pritiskanjem.
GLC temelji na novi tehnični zasnovi, pri kateri je treba poudariti troje. V GLC bodo novi ali preurejeni motorji, karoserija se izkazuje z odličnimi aerodinamičnimi značilnostmi (Cx je 0,31), veliko pa so naredili tudi pri zmanjševanju mase sestavnih delov, karoserija je na primer zaradi uporabe različnih snovi (jekla in aluminija) zdaj za 50 kilogramov lažja, kot je bila manjša od GLK.
Pod motornim pokrovom bodo štiri- in šestvaljniki v razponu med 170 in 367 'konji'. Za začetek pa bodo kupcem na voljo le tri štirivaljne motorne različice, dve turbodizelski in ena turbobencinska. Kot drugi model pri Mercedesu bo imel novi GLC tudi različico s priključnim hibridnim pogonom. Ta bo na trg prišla nekoliko pozneje, konec leta, še pozneje pa bo Mercedes ponudil različico z motorjem AMG. Kar dva modela, GLC 220d in GLC 250d, bosta imela normni izpust manj kot 130 gramov na kilometer, priključni hibrid GLC 350e celo le 60 gramov na kilometer (ter doseg z izključnim pogonom na elektriko 34 km). S kombinacijo učinkovitejših motorjev, novega samodejnega menjalnika (9G-Tronic), boljše aerodinamike in manjše mase so dosegli znižanje povprečne normne porabe in izpusta CO2. Pri turbodizlih je ta manjša za 19, pri bencinskem GLC 250 pa za 12 odstotkov. Za zdaj bo razred GLC serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom, a menda bodo pozneje pri Mercedesu ponudili tudi različice zgolj s pogonom zadaj.
Novost sta tudi adaptivno blaženje ali zračno vzmetenje. Serijsko bo imel novi GLC podvozje Agility Control s prilagodljivim blaženjem in petimi voznimi programi. Te bo lahko lastnik GLC dopolnil še z dodatnim programom z oznako Offroad-Technik. Ta dodatek bo omogočal še nadaljnjo izbiro pripomočkov za prevoznost po različnih manj utrjenih podlagah. Elektronski program za Offroad dopolnjujejo še dodatki na karoseriji, primerno spremenjena odbijača, ki omogočata večji vstopni in izstopni kot za vožnjo čez ovire, izbrati pa bo mogoče tudi zaščito dna iz gemteksa.
GLS bo opremljen s skoraj vsemi elektronskimi voznikovimi pripomočki, ki jih poznamo že iz razredov C, E in S. Serijsko bo v GLC tudi Collision Preventions Assist Plus, pomoč za preprečevanja vpliva stranskega vetra na stabilnost vožnje, pomočnik za vklop žarometov ter sistem Attention Assist.
Prve tri različice GLC bodo v Evropi naprodaj od sredine septembra, začetna cena pa naj bi ostala enaka kot pri dosedanjem GLK, kar v Nemčiji pomeni 44.506 evrov.
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere