Ford je hkrati v Evropi in Ameriki, v Kölnu in Detroitu, javnosti prvič predstavil nov večji SUV z imenom Edge. Za evropske trge bo nared sredi prihodnjega leta, Ford pa ga bo tudi na staro celino pošiljal iz svoje tovarne v kanadskem Ontariu.
Prva generacija Edgea, ki so jo lansirali leta 2007, je bila na voljo v Severni Ameriki ter še v Rusiji in na Kitajskem, druga pa je namenjena domala vsem svetovnim trgom. Novi Edge je zasnovan na novi platformi, ki ima pri Fordu oznako CD. Na njej so že skonstruirali ameriškega Fusiona, ki je v ZDA naprodaj od lani, letošnjo jesen pa bo iz tovarne v Valencii prišel tudi njegov evropski dvojček, novi Mondeo. Prihodnjo pomlad bo Ford na isti platformi predstavil še naslednika S-Maxa in Galaxyja.
Zunanjost novega Edgea se od prvega modela sicer ne razlikuje radikalno, so pa mu oblikovalci predvsem z novo masko dali videz, kakršnega naj bi imeli v prihodnjih letih vsi novi Fordi.
Edge je dolg nekaj manj kot 4,8 metra in pri Fordu trdijo, da ima v notranjosti za potnike in prtljago več prostora kot Audijev Q 7. Na voljo bo le kot petsedežnik, podatek o prtljažnem prostoru pa je res prepričljiv – 1.100 litrov. Pri Fordu imajo precej smele načrte, nameravajo Edgea opremiti s številnimi elektronskimi pripomočki. Po njihovem številu naj bi se kosal z najbolje opremljenimi terenci prestižnih znamk, kot so Audi, BMW, Mercedes-Benz in Volvo, fordovci pa trdijo, da bo občutno cenejši kot manjši tekmeci Q 5, X 3, GLK in XC 60. Prvič bodo prav pri Edgeu fordovci vgradili nov prilagodljiv volanski mehanizem, evropska različica pa bo prvič imela tudi aktivni sistem za zmanjšanje hrupa v potniški kabini in kamero za prečni nadzor prometa. Poleg tega bodo kupci v novem Edgeu lahko dobili še samodejno zapiranje in odpiranje prtljažnih vrat, sistem za povezljivost z glasovnim upravljanjem Sync2, prilagodljivi tempomat, povezan s sistemom za preprečevanje trkov, sistem za nadzor prometa v mrtvem kotu, vzdrževanje smeri pri vožnji po voznem pasu, podporo za samodejno vzdolžno in pravokotno parkiranje, napihljive zadnje varnostne pasove, prepoznavanje prometnih znakov za omejitve in tudi ogrevanje volanskega obroča ter ogrevanje in prezračevanje prednjih sedežev.
Evropskim kupcem bosta na voljo dve motorni opremi, in sicer dvolitrski turbodizel, ki bo imel z običajnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom 180 'konj', s samodejnim dvosklopčnim 'powershiftom' pa bo biturba razganjalo 210 'konj'. Edge bo prvi Fordov model s tem novim motorjem.
Pri Fordu načrtujejo, da bo Edge v Evropi našel tudi do 20.000 kupcev na leto.
Osnovne tehnične značilnosti Ford Edge
Motor (kW/KM): štirivaljni turbodizelski, 2 l / štirivaljni turbodizelski, 2 l
Moč (kW/KM): 132/180 / 155/210
Navor (Nm): 400 / 450
Menjalnik: ročni šeststopenjski / samodejni dvosklopčni šeststopenjski
Medosna razdalja (m): 2,824
Dolžina (m): 4,777
Širina brez/z ogledali, m): 1,927/2,179
Višina(m): 1,742
Prostornina prtljažnika (l): 1.100-2.070
Povprečni izpust CO2 (g/km): 149 / 159