Ford je na frankfurtski avtomobilski razstavi predstavil dve študiji, ki sta napoved dveh novih serijskih avtomobilov, ta bosta na voljo od leta 2015.
Zanimivejša in bolj sveža od obeh je S-Max, ki predstavlja naslednji rod tega avtomobila, kot so si ga zamislili oblikovalci. Novi S-Max bo še bolj usmerjen v individualistično rabo, z njim pa pri Fordu želijo tekmovati predvsem z nemškimi premijskimi znamkami, ki takšnega ali podobnega avtomobila nimajo v svoji ponudbi in ga tudi ne razvijajo.
Študija S-Max predstavlja številne nove tehnološke rešitve, od Fordovega sistema Sync, povezanega z drugim z nazivom MyFord Touch, s tipali v sedežih in dodatki bodo lahko nadzorovali tudi srčni utrip potnikov in voznika ter njihovo stanje sladkorja v krvi, če so ti sladkorni bolniki, uporabljali bodo lahko povezavo med avtomobili (car-to-car), povsem novo različico pomoči za parkiranje pa tudi sredinski zaslon, ki bo imel dve sliki, eno za voznika in drugo za sopotnika, pri čemer bo možno tudi dvojno upravljanje na dotik. Zdi se, da so se tokrat pri Fordu posvetili predvsem notranjosti avtomobila. Ta je res prilagodljiva (možna je postavitev s štirimi, petimi ali sedmimi sedeži, uporabili pa so tudi precej kakovostnejše materiale).
V novem S-Maxu je Ford tudi prvič predstavil novi 1,5-litrski bencinski motor EcoBoost.
Ford v Evropi pripravlja novo zvrst premijske ponudbe pri svojih avtomobilih z oznako Vignale (po italijanskem oblikovalcu in predelovalcu avtomobilov, ki ga je Ford prevzel že pred nekaj desetletji in na to ime skoraj pozabil). Združili naj bi prvovrstno obliko, odlično kakovost snovi in izdelave ter nove tehnološke rešitve. Kot primer takšne bolj žlahtne avtomobilske ponudbe bo na letošnjem frankfurtskem avtomobilskem salonu služil prihajajoči Ford Mondeo. Novi Mondeo bo kot štirivratna limuzina ali karavan označen kot študija, saj bodo četrti rod Mondea v Evropi začeli prodajati šele v začetku leta 2015. Študija bo pozornost vzbujala s kar 20-palčnimi kolesnimi obroči, številnimi kromanimi dodatki (kljuke, ohišje zunanjih vzvratnih gledal), drugačnim vzorcem maske in posebno oblikovanim prednjim spojlerjem z meglenkami ter loščem z barvno oznako nocciola (lešnik). Tudi notranjost je bolj žlahtna, kot smo bili do zdaj vajeni pri Fordovih avtomobilih. Čeprav so se popolnoma izognili uporabi lesenega furnirja, je videz prefinjen in prijeten. Za to skrbi usnje na skoraj vseh možnih delih kabine. Tudi tu so uporabili nekaj kromanih dodatkov (za zaščito pragov in spodnjega dela kabine).
Dodali so še žaromete v tehniki LED, parkirno pomoč in kar osempalčni zaslon v armaturni plošči. Ta bo poskrbel za učinkovito predstavnost različnih Fordovih elektronskih dodatkov, povezovalnega sistema Sync in MyFord Touch, možnosti navezave pametnega telefona ali naprav s tehnologijo WLAN ter njihovega glasovnega upravljanja.
Poleg s prvovrstnim izdelkom bo Ford svoje kupce poskušal prepričati še z dodatnimi storitvami zasnove Vignale. Ustrezno opremljen prodajalec bo lastniku Forda s sistemom Vignale omogočil tudi brezplačen dvig in dostavo avtomobila ob servisu, pranje avtomobila in vabila na posebej organizirane dogodke. Prav novi Mondeo naj bi bil prvi takšen Ford, ki ga bo mogoče izbrati z dodatkom Vignale.
Besedilo Tomaž Porekar foto tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere