Z vsakim novim avtomobilom je po navadi tako, da je veliko boljši od svojega predhodnika. A ker Polo v svojih najboljših časih ni bil zgolj dober, ampak najboljši v razredu, se, jasno, poraja vprašanje – se je kralj vrnil na prestol?
Tistim, ki bi morda podvomili o zgoraj napisanem, bodo odgovorile številke same. Pola, ki se je rodil leta 1975, so do današnjih dni prenovili že petkrat. In še bolj navdušujoča je prodajna številka, saj se je zanj v dobrih 40 letih odločilo že več kot 14 milijonov kupcev.
V primerjavi s predhodnikom je novi Polo daljši in širši ter ima 94 milimetrov daljšo medosno razdaljo. Resda je sicer malenkostno nižji, a pod črto je v potniški kabini več prostora, še bolj očiten prirastek pa je jasen v prtljažniku, ki je večji za kar 25 odstotkov in zdaj ponuja 351 prostorninskih litrov. To so dosegli predvsem zaradi nove platforme MQB A0, ki jo bodo pri Volkswagnu uporabljali za manjše avtomobile in tako posledično na njej že stoji tudi nova Seat Ibiza. In tako kot slednja, bo tudi novi Polo na voljo le še kot različica s petimi vrati. Nemci pravijo, da je bilo povpraševanje po trivratnem Polu zelo majhno in v upadanju, hkrati bodo tiste kupce, ki bi si tak avto vseeno želeli, poskušali zadovoljiti z drugimi modeli.
Morda bodo najbolj zagrizeni kritiki dejali že slišano – »saj ni nič drugačen« –, pa seveda ni tako. V grobem je sicer ohranil znano podobo, a je ta vseeno precej izpiljena. Malenkostno bolj športna, sprednji del je bolj klinast, izstopa tudi stranska linija, kjer so dodali ostro in izbočeno linijo nad kljukami vrat. Zaradi nje sicer celotna podoba ni veliko drugačna, pa vendarle doda nekaj dinamičnosti, ki jo je Polu v zadnjem času že kar primanjkovalo. Ostro oko bo sicer opazilo marsikatero spremembo, a neizkušeni se lahko brez težav orientirajo po lučeh. Tako sprednja žarometa kot zadnji luči so povsem novi, odvisno od opreme je seveda prisotna tudi tehnologija LED. Seveda pa je tako, da mora Polo kljub želji številnih ohraniti osnovno obliko. Še vedno mora ostati Polo, kar pomeni, da bodo osnovne linije prisotne še kar nekaj časa. Pa če vam je všeč ali ne.
Polo šeste generacije še bolj kot z zunanjo obliko navduši z notranjostjo. Pri Volkswagnu pravijo, da ni več zgolj pomanjšani Golf, ampak je avto, kakršnega si ljudje želijo. Predvsem zato, ker je vendarle namenjen mlajši generaciji, sta pomembni povezljivost in elektronizacija. Novi Polo bo, sicer doplačilno, opremljen z drugo generacijo digitalnega osrednjega zaslona (Active Info Display), ki tako kot večji modeli prinaša popolno digitalizacijo. Ne le, da bodo merilniki digitalni, voznik bo na velikem zaslonu lahko spremljal prav vse pomembne stvari, vključno s celozaslonsko navigacijo. Da je zadeva v praksi videti odlično, verjetno ni treba izpostavljati.
Pri Volkswagnu sicer še niso objavili, koliko bo aktivni zaslon stal, a v tolažbo tistim, ki bodo za avto namenili zadnje prihranke – tudi brez omenjenega zaslona je notranjost Pola na zavidljivi ravni. Klasičnih merilnikov ni, tudi če ni aktivnega zaslona, sta merilnika hitrosti in motornih vrtljajev delno digitalna, tako da ne pokvarita splošnega vtisa. Delno tudi zato, ker je armaturna plošča narejena tako, da vključuje osrednji zaslon. Tako je podoba ne glede na izbrane merilnike prijetna, hkrati jo elegantno dopolnjujejo barvni vložki notranjosti. Barvnih kombinacij je nešteto, saj je ob 14 karoserijskih barvah mogoče izbirati še med 17 različnimi barvami notranjosti. Če kaj, potem tokrat nihče ne bo mogel trditi, da je novi Polo dolgočasen.
Pri tem je seveda pomembno, da času sledi tudi s tehnologijo in varnostno-asistenčnimi sistemi. Tako bodo nekateri sistemi na voljo že serijski, drugi bodo seveda na voljo za doplačilo. A v tako majhnem avtu bo vseeno med drugim mogoče izbrati zaviranje v sili, prilagodljivi tempomat (ki deluje do hitrosti 210 kilometrov na uro ter se v kombinaciji s samodejnim menjalnikom popolnoma ustavi in tudi sam spelje), sistem za opozarjanje vozil v mrtvem kotu, sistem za opozarjanje na promet zadaj (ki je odličen asistent pri vzvratni vožnji s parkirišča in ki v primeru približevanja drugega vozila ustavi samodejno), za tiste, ki jim parkiranje tudi v tako majhnem avtomobilu povzroča težave, pa je tu še parkirni pomočnik.
Toda ker mlade zanima vse drugo kot zgoraj omenjeno (upam sicer, da ne vse), so tu še brezžično polnjenje mobilnega telefona, brezstični gumb in posledično zagon motorja s pritiskom na gumb. A brez skrbi, to še ni vse – novi Polo se bo znal povezati tudi s spletom, s tem pa se odpirajo neskončne možnosti zabave in uporabnosti. In, ja, pametni telefon bo mogoče povezati s sistemom tudi prek aplikacij Android Auto in Apple CarPlay.
Številnim pa srce avtomobila vendarle predstavlja motor, in ne multimedijski sistem. Novi Polo bo na voljo s petimi bencinskimi motorji, dvema dizelskima in z motorjem na zemeljski plin. No, v osnovi je motorjev manj, saj paleto tvorijo litrska MPI in TSI motorja, dvolitrski TSI, 1,6-litrski TDI in litrski TGI. A moči bo dovolj za vse, saj bo osnovni bencinski ponujal 65 'konj', najmočnejši, TSI, ki bo na voljo v različici GTI, pa kar 200. Dizelska paleta ponuja 80 in 95 'konj', CNG pa 90 'konj'. V povezavi z močjo bodo razporejeni tudi menjalniki. V osnovi bodo petstopenjski ročni, močnejše različice bodo imele prestavo več ali pa bo pri njih mogoče izbrati sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG. Le najmočnejša različica GTI bo na voljo s 'svojim' menjalnikom, saj bo v njej za prestavljanje skrbel šeststopenjski DSG.
In cena? Ta za slovenski trg seveda še ni znana, a je zanimiva že nemška. Najcenejši Polo naj bi v Nemčiji stal 12.975 evrov, kar je zgolj malenkost več, kot je stal doslej. In ker je novinec glede na predhodnika vsekakor veliko bolje opremljen in tehnološko naprednejši, je cenovna politika do kupca več kot prijazna. In če namignemo, da je slovenski zastopnik v večini primerov še ugodnejši od nemškega trga, se Slovenija res lahko veseli novega kralja.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Volkswagen