Predstavljamo: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Ko oblika postane dinamična in se predstavi kot zmogljiva, uporabijo čutnost napetih ploskev in iz običajnega CLS nastane kombijevski zadek, za katerega se zdi, da je bolj kupe: tak je novi CLA Shooting Brake.

6. 1. 2015

Ampak saj je že običajni CLA bolj kupe kot limuzina! Kaj je torej vodilo Mercedesove snovalce k še eni nenavadno dinamični kreaciji? To je bil odziv kupcev z vsega sveta na običajni CLA, ki gre, denimo, v ZDA bolje v promet kot žemljice (če si sposodimo nekoliko nespretno primerjavo). Vroč pa je tale Shooting Brake! Predvsem zato, ker so hkrati z običajnimi različicami predstavili še tisto najmočnejšo z oznako 45 AMG.

Z dodatno karoserijo pri svojem 'kompaktnem' razredu Mercedes-Benz nadaljuje tisto, kar je pred dvema letoma začel v dveh razredih više, pri podobno oblikovanem CLS z enakim dodatnim imenom. Shooting Brake je oznaka za karoserije, ki je svoje ime dobila že pred več kot stoletjem in s sodobno uporabo nima veliko zveze. Angleži so namreč takšne karoserije nadeli na velike in težke avtomobile, s katerimi so na lov vozili skupine lovcev in z lova odpeljali še uplenjeno divjad. Za kaj takega seveda nove stvaritve niso primerne, razlikovanje z oznako wagon, estate ali break pa naj bi pri premijskih znamkah uporabljali za to, da pri takšni karavansko-kombijevski različici poudarijo njeno dinamiko. No, pravzaprav je torej narobe svet takle Mercedesov shooting brake!

Toda nič ne de, kupcem bo po Mercedesovih zagotovilih všeč, to pa je tudi najpomembneje. »Novi CLA Shooting Brake sodobno interpretira čutnostno čistost in pomeni popolno združitev emocionalnosti kupeja in pretkanosti podaljšanega zadka,« je novost opredelil šef oblikovnega oddelka pri Mercedesu Gorden Wagener. »Oblikovanje našega Shooting Braka je skrajno napredno in se ga nikakor ne da spregledati. Ponosni smo, da smo pripravili popolnoma drugačen razred avtomobilov,« še dodaja.

S podaljšanim zadkom je ta različica CLA pridobila kar štiri centimetre prostora nad glavami potnikov na zadnjih sedežih, precej pa se je seveda popravila tudi zmogljivost prtljažnika, ki je tudi veliko bolj prilagodljiv. Njegova prostornina je od 495 do 1.354 litrov, s posebnim položajem naslonjal zadnjih sedežev pa lahko tudi ob uporabi polne zmogljivosti na potniških sedežih v prtljažnik naložimo še 595 litrov prtljage. Fantje iz Stuttgarta tudi dodajajo, da je širina prtljažnika s 1.328 milimetri največja v razredu. Novi CLA Shooting Brake ima kljub podaljšanemu in povečanemu zadku vetrovni količnik zgolj 0,26.

V novi različici CLA bodo na voljo motorji, ki so znani že iz limuzinske. Osnovni bencinski v CLA 200 CDI bo imel 136 'konj', s porabo 3,9 litra goriva na sto kilometrov in izpuhom CO2 zgolj 101 gram na kilometer. Na voljo bosta dve turbodizelski različici, obakrat gre za 2,1-litrski štirivaljnik. Dva osnovna turbobencinska motorja sta 1,6-litrska, večji dvolitrski pa je na voljo s prednjim in štirikolesnim pogonom. Pri manj zmogljivih je mogoče izbirati med ročnim šeststopenjskim ali dvosklopčnim samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom, pri močnejših pa bo na voljo le samodejni.

Pri vseh teh motornih različicah je mogoče izbrati številne možnosti opreme, kot posebej za CLA Shooting Brake pripravljene pa velja omeniti tiste, kjer lahko drugačnost opazimo tudi ob zunaj – OrangeArt Edition, AMG Line in Urban. Prva bo na voljo ob začetku prodaje in združuje elemente AMG Line in dodatka Night Package ter si želi poudariti duh po športnosti. Osrednji del videza te različice so črni aluminijasti večnaperni kolesni obroči z dodatkom oranžne barve ter okraski podobne barve na prednjem delu in zadku.

Dodatno ponudbo so pripravili pri AMG. Tako bo tudi CLA kot Shooting Brake na voljo v različici 45 AMG. Pod motornim pokrovom se skriva enak dvolitrski motor, kot je znan že iz treh drugih s podobno karoserijsko osnovo ‒ A, CLA in GLA. Sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik prenaša 360 'konj' na vsa štiri kolesa, pogon pa mora občasno na cesto prenašati kar 450 njutonmetrov navora (v območju delovanja motorja med 2.250 in 5.000 vrtljaji v minuti).

Novi CLA Shooting Brake bo prvič predstavljen na januarskem salonu v Bruslju 16. januarja (in ne na razstavi v Detroitu, kjer bodo vrata obiskovalcem odprli dan prej, kot bi morebiti večina pričakovala). Povsem pa Američani vseeno ne bodo prikrajšani, Mercedes-Benz naj bi novost predstavil vsaj novinarjem na prireditvi, kjer bo v Detroitu na predvečer novinarskih dni predstavljal druge svoje novosti. Na trg bo CLA Shooting Brake prišel takoj po ženevskem salonu, torej marca 2015.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto: tovarna