Odrastel je. Noče več, da ga kličejo Viano. Pa še od doma bi šel.
Sliši se kot kakšna pubertetniška zgodba, kajne? V resnici so novega Viana preimenovali v razred V in ga od gospodarskega segmenta približali avtomobilskemu programu. Pravzaprav so se odločili na novo opredeliti pojem družinskega kombija v svoji skupini vozil. Viano namreč do zdaj ni užival ugleda, ki ga krasi značka na nosu, novi razred V pa naj bi ponosno zastopal to prestižno znamko.
Dve medosni razdalji (3.200 in 3.430 mm), tri možne dolžine (4.895, 5.140 in 5.370 mm) in trije motorji so goli podatki, ko vas bodo v salonu vprašali, katerega želite. Vsi motorji so štirivaljni, z enako prostornino (2.143 cm3), imajo pa tri različne moči: 200 CDI zmore 100 kilovatov, 220 CDI 120 kilovatov in najmočnejši 250 BlueTEC 140 kilovatov. Zadnji naj bi zamenjal dosedanji trilitrski šestvaljnik, saj ga po zmogljivostih postavlja ob bok predhodniku, medtem ko porabi 2,4 litra manj goriva na 100 prevoženih kilometrov. Kot obljubljajo podatki, naj bi najbolj priljubljen model V 220 CDI za 100 prevoženih kilometrov porabil vsega 5,7 litra goriva.
Osveženo zunanjo obliko narekuje nova maska z novimi žarometi. Ti lahko (ob doplačilu) svetijo v celoti z LED-tehniko. Celoten avtomobil se na pogled zdi nekoliko nižji, tudi previs prednjega pokrova je bolj strm. Ob predstavitvi nismo imeli metra v bližini, ampak gledano čez palec, ga nad prednjo osjo ni toliko v višino, da bi potreboval dražjo vinjeto. Vse do zadka je zgodba podobna kot pri predhodniku, zadaj pa najdemo nova, dvodelna vrata, kajti dostop do notranjosti je možen tudi skozi odprto šipo.
Da bi novega Mercedesa V približali bratom v avtomobilskem programu, so morali dobro zavihati rokave pri oblikovanju notranjosti. Če bi vas z zavezanimi očmi peljali mimo avtomobila in nato posedli za volan, bi zagotovo imeli težave pri ugotavljanju, v katerem Mercedesu ste. Čiste linije, kakovostni materiali, diskretna osvetlitev, manjši volanski obroč, vse skupaj kot celota deluje zelo prefinjeno. Zadaj ostajajo enake možnosti konfiguriranja sedežev kot nekoč pri Vianu. Namesto zadnje klopi s tremi sedeži je možno naročiti tudi dva ločena sedeža. Tudi zložljiva mizica med sedeži je na seznamu plačljivih dobrot.
Ker pa želijo pri Mercedesu postaviti standarde za tako imenovani premijski razred družinskih kombijev, so morali vgraditi kar nekaj tehnoloških sladkorčkov, ki jih sicer nismo vajeni v tem razredu. Osrednji večopravilni sistem je tako mogoče nadzorovati prek posebne drsne ploščice, ki deluje podobno kot pametni telefoni. Na seznamu asistenčnih sistemov pa je zaslediti cel kup pomagal: kamero za prepoznavanje znakov, sistem za samodejno parkiranje, radarski tempomat, sistem kamer za pregled nad vozilom itn. Novost je tudi poseben sistem za pomoč pri upravljanju vozila ob močnem bočnem vetru, ki preprečuje sunkovite manevre. Medtem ko so vsa zgoraj našteta pomagala na voljo za doplačilo, je zadnji sistem del serijske opreme.
Uradnih podatkov o ceni novega razreda V še ni, a po besedah vodilnih mož pri Mercedesu naj bi stal približno toliko, kot stane primerljiv sedanji Viano. Nam je na uho prišla številka 42.900 € za vstopni model.
Besedilo Saša Kapetanovič, foto tovarna