Ženeva je bila premiera tudi za novi, tretji rod Superba. Razvoj tega največjega Škodinega modela je prav neverjeten, tretji rod pa seveda obeta še več kot prejšnji.
Zanimiv je že sam miselni tok okoli imena tega modela in Škodinega štetja generacij. Superb so prevzeli leta 2001 iz svoje dokaj pestre in uspešne zgodovine, torej iz let pred drugo svetovno vojno. Ime so nadeli modelu, ki je bil pravzaprav nekakšen izhod v sili. Šlo je namreč za različico Passata s podaljšano medosno razdaljo (ki so jo razvili za kitajski trg). Tisti rod Passata je uporabljal platformo Audija A6, torej z vzdolžno postavljenim motorjem ter pogonom spredaj. Superb je leta 2008 dobil podobo, ki smo je bili še do pred kratkim najbolj vajeni: samosvoj, povsem Škodin izdelek, ki se je odlikoval z zelo veliko prostora in je v Nemčiji močno načenjal Passatovo uspešnost zaradi podobne kakovosti, zasnove ter povečane prostornosti, s katero se noben tekmec v razredu ne more meriti. Ta izhodišča zasnove ohranja tudi pravkar predstavljeni novi rod Superba, ki ga je bilo mogoče prvič videti na avtomobilski razstavi v Ženevi, na posebni prireditvi v Pragi pa so novost še pred Ženevo prvič predstavili svetovni novinarski javnosti.
Šef oblikovanja znamke Jozef Kaban mu je nadel zanimiv videz, ki nadaljuje družinsko linijo, s katero so začeli pri Octavii in Fabii. V dolžino se ni veliko spremenil, zrasel je za dobre tri centimetre, so mu pa namenili kar za osem centimetrov daljšo medosno razdaljo, z 2,76 je zrasla na 2,84 metra. Previsa koles sta zdaj manjša, zaradi česar je postal Superb elegantnejši. Pravzaprav zunanjost opredeljuje enostavnost oblike, bočne ploskve prekinja le nekoliko navzgor potekajoča guba v karoseriji. Obliko dobro dopolnjujejo kristalni okraski žarometov in drugih luči – po zgledu cenjenega češkega kristala. Notranjost je prislovično prostorna, predvsem na zadnji klopi, prtljažnik ima 30 litrov več kot prej, torej sprejme 625 litrov prtljage.
Superb je bil razvit na znani platformi MQB skupine Volkswagen, a izključno v Škodini režiji, torej na Češkem. Na novo zasnovano in prilagojeno podvozje je sestavljeno iz vzmetnih nog spredaj in večvodilne preme zadaj. Pri novem bo mogoč tudi dodatek, prilagodljivo podvozje. Nasploh je pri Superbu najbolj novo to, da lahko kupec dobi široko izbiro elektronskih sistemskih pomagal, s katerimi seveda današnji sodobni avtomobili že skorajda morajo biti opremljeni. To so že omenjeni DCC (Dynamic Chassis Control), ki ga dopolnjuje izbirnik različnih načinov vzmetenja (Drive Mode Select). Najdražja klimatska naprava samodejno zrači in greje ločeno v treh predelih kabine. Novost je tudi gretje vetrobranskega stekla ter gretje šob za pranje vetrobranskega stekla. Omenimo še parkirno pomoč (Park Assist), prvič bo pri vzvratni vožnji v pomoč tudi kamera na zadku.
Škoda pravi, da so v Superb vgradili kar 29 podrobnosti, ki jih prištevajo med preproste rešitve (Simply Clever). Pogrešamo pa ekskluzivno rešitev, ki jo je ponujal prejšnji petvratni Superb, dvojna prtljažna vrata. Namesto enega dežnika v zadnjih vratih imata zdaj voznik in sovoznik vsak svojega na izvlek iz prostora v vratih, 23 jih je prvič v Superbu, na primer mehansko zložljiva vlečna kljuka pod zadnjim odbijačem, nosilec za tablične računalnike za zadnje potnike, žep zanje pod sredinskim komolčnim naslonom, izhod USB in priključek za 230 V zadaj, v vseh vratih pa predalčki za varnostne jopiče.
Superb bo omogočil izbiro štirih sistemov infozabavnosti, rešitve že poznamo iz Octavie ter tudi različnih drugih modelov skupine Volkswagen. Na voljo bo tudi možnost za spletno povezavo po standardu LTE, sicer pa tudi povezljivost po standardih MirrorLink, Apple Car Play in Google Android Auto.
Na voljo bodo štirje bencinski in trije dizelski motorji, vsi s puhali za dodatni dovod zraka v zgorevalni prostor. Ob šeststopenjskem ročnem menjalniku bo na voljo tudi sedemstopenjski dvosklopčni, pri vseh motorjih razen obeh osnovnih bo mogoče izbrati tudi štirikolesni pogon.
Novi Superb bo kot kombilimuzina s petimi vrati naprodaj od letošnjega junija, tudi v Sloveniji. Za kombi uradno še ni znano, kdaj bo na voljo, a ga lahko pričakujemo proti koncu leta. Cene bodo znane pred začetkom prodaje, v primerjavi s sedanjim Superbom pa se ne bodo veliko spremenile.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere