Predstavljamo: Volkswagen Passat

Pri Volkswagnu so z novim Passatom pomaknili letvico visoko navzgor. Seveda tisto, ki jo bodo morali preskočiti razredni tekmeci, če bodo hoteli biti boljši.

V Avto magazinu smo o novem Passatu že veliko napisali (AM št. 12), prav tako na naših spletnih straneh. Dejstvo je, da je govor o enem najbolje prodajanih avtomobilov na svetu in vsaka njegova nova generacija pač pleni obilo pozornosti. Doslej se je zanj – od leta 1973, ko je na ceste zapeljala prva generacija – odločilo že več kot 22 milijonov kupcev. Čeprav prodaja v sorazmerju s starostjo avtomobila upada, se je za Passata samo lani po vsem svetu odločilo več kot 1,1 milijona kupcev. To pomeni, da so Passata prodali vsakih 29 sekund, kar lahko zaokrožimo na dva v minuti, 126 v uri in več kot tri tisoč na dan. Vsak dan, vse leto. Podatke smo nanizali samo zato, da si vsaj približno lahko predstavljate te prodajne dosežke.

Od 4. julija skrivnosti o osmi generaciji ni več. Na svetovni predstavitvi je pred 500 izbranimi gosti prof. dr. Martin Winterkorn, predsednik uprave družbe Volkswagen AG, med drugim povedal: »Novi Passat je pravi odgovor na velike avtomobilske trende današnjega časa. Zame je ta Passat prestižni model brez prestižnih stroškov.«

Verjamem, da navkljub besedam Volkswagnovega predsednika na prvi pogled marsikdo ni ravno navdušen, zagotovo ne manjka razočaranih. Morda bo kdo celo rekel, da je enak kot prej. Toda verjemite, da to ni res, navsezadnje Nemci zagotavljajo, da je 100-odstotno nov. Tako oblikovno, prostorsko kot tehnološko in z novo motorno paleto. Vem, še vedno ne verjamete ... Ampak, roko na srce – ste res pričakovali dramatično spremenjeno zunanjost? Ste res pričakovali nekaj, česar Volkswagen ne počne, sploh pa ne s svojim najbolje prodajanim modelom? Jasno, da ne! Tudi mi ne, pa čeprav ...

Na fotografiji tega morda res ni videti, toda ko bo novi Passat stal ob predhodniku, bo razlika očitna. Novinec je v primerjavi z njim krajši, a se ponaša z 79 milimetrov daljšo medosno razdaljo in posledično je za 33 milimetrov daljša potniška kabina. Skrajšali so karoserijske previse, ob tem pa je novi Passat še za 14 milimetrov nižji in 12 širši. In za 85 kilogramov lažji. Preprost izračun pove, da so proporci novega Passata pošteno spremenjeni in njegova podoba je bolj mišičasta in čvrsta. Poglejte ga res natančno, pa boste to tudi opazili!

Morda bo kdo rekel, da tudi notranjost ni prav dosti spremenjena. Toda tudi to več kot očitno ne drži. Kot prvi Volkswagen nasploh se novi Passat med drugim ponaša z digitaliziranimi merilniki. Torej klasičnih ni več, zdaj je pred voznikom le en velik zaslon, na katerem so merilniki prikazani zgolj digitalno. Njihovo podobo lahko tudi spreminjamo, tako kot informacije, ki so nam na voljo. Posebnost je prikaz navigacijske karte, ki je lahko med klasično velikima merilnikoma, lahko pa merilnike pomanjšamo in povečamo karto. Vsekakor novost, ki smo je veseli. Na voljo bo tudi zaslon Head-Up, ki številne podatke projicira na vetrobransko steklo v višini voznikovih oči, tako da je vožnja varnejša in manj stresna. V notranjosti ni oblikovalskih presežkov, toda ko se udobno namestite, ugotovite, da imate vse, kar potrebujete za vožnjo, v voznikovem delovnem prostoru na dosegu roke. In ker v avtomobilu voznik ne spi, ampak je v njem zato, da ga upravlja, je pri Volkswagnu notranjost podrejena prav temu. Delo je opravljeno več kot odlično.

Kot že rečeno, novi Passat je od predhodnika za dva milimetra krajši, v notranjosti pa je za 33 milimetrov več prostora, kar najbolj občutijo potniki na zadnji klopi. Še več ga je v prtljažniku. V limuzini se je povečal za 21 litrov in jih je zdaj 586, v karavanu pa je prtljažnik od predhodnika večji za 47 litrov, kar pomeni v osnovni postavitvi 650 litrov prtljažne prostornine, ki jo lahko z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev povečamo na kar 1.780 litrov.

Seveda je novi Passat izpopolnjen tudi tehnološko. Uporabili so nove tehnologije in dodali nove tako varnostne kot zabavnostne sisteme. Ob že omenjenih digitalnih merilnikih in projicirnem zaslonu je na voljo poseben sistem za rabo tabličnih računalnikov na zadnji klopi, pod nov 6,5-palčni zaslon, občutljiv za dotik, pa je vgrajen modularno zasnovan multimedijski sistem (MIB) druge generacije. Omogoča številne možnosti povezovanja s svetovnim spletom (ponuja podatke o vremenu, prostih parkirnih mestih, cenah goriva ipd.), na različne načine pa je povezljiv z različnimi telefoni in MP3-predvajalniki. Seveda mu ni tuj niti Mirror Link, ki preslika vaš pametni telefon na osrednji zaslon.

Med varnostnimi sistemi ne gre spregledati sistema Area View, ki z uporabo kamer prikaže okolico vozila, sistema za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili in prepoznavanjem pešcev ter treh svetovnih novosti: funkcije Emergency Assist (zaustavitev vozila v sili), asistence za zastoje in asistence Trailer Assist (za manevriranje s prikolico). Kdor je kdaj z avtomobilom vlekel prikolico, ve, kako zahtevna je takrat vzvratna vožnja. V novem Passatu vzvratna kamera prikaže dogajanje za vozilom na osrednjem zaslonu, nato na njem označimo, kam želimo zapeljati, potem pa upravljamo le še zavoro in plin. Za vrtenje volanskega obroča poskrbi sistem sam. Jasno, da so v novem Passatu tudi številni sistemi, ki jih že poznamo iz drugih avtomobilov, kot so: opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in na nenamerno zapuščanje voznega pasu, radarski tempomat z zavorno asistenco, preprečevanje naleta in en nazadnje tudi sistem Easy Close, ki poskrbi, da prtljažna vrata odpremo zgolj s pomikom noge, torej brez uporabe rok. No, dodana pa je novost, da se prtljažna vrata, ko se oddaljimo (s ključem v žepu), tudi zaprejo in vsa vrata zaklenejo.

Novi Passat ponuja še veliko več – o nekaterih stvareh smo že pisali, o drugih zagotovo še bomo, saj bo novi Passat na naše ceste zapeljal predvidoma konec novembra. Do takrat vam bomo že ponudili vtise s prvih voženj, ki jih bomo opravili že na začetku oktobra. Takrat se bomo podrobneje posvetili tudi desetim novim motorjev z močjo od 120 do 280 'konj' ter hibridni različici s sistemsko močjo 211 'konj'.

Predprodaja novega Passata se začne v Nemčiji 10. junija. Za limuzino bodo Nemci morali odšteti vsaj 25.875 evrov in za Varianta 25.950 evrov.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj