(Prenovljena) Opel Corsa

21. 3. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Na predstavitvi so se oplovci pošalili, da je Corsa na voljo v hibridni različici. V dnu zadnjega dela avtomobila se namreč lahko skriva nosilec za kolo in tako lastniku omogoča premikanje na bencinski ali mišični pogon. No, pravega hibrida v najuspešnejšem Oplu vseh časov še ni, so se pa lotili prenove obstoječih motorjev.

Vse od leta 1982 se že prodaja Corsa, aktualna pa je bila predstavljena septembra 2006. Četrto svečko bo torej pihnila letos, kar je že dovolj dolga doba za prihod novega modela. A za zdaj, vsaj na pogled, ostaja enaka.

Da je še vedno dovolj mladostna in všečna mladostnim kupcem – tako pri Oplu, mi pa jim zadržano prikimavamo. Postavite jo ob, hm, Clia, Pola, Fiesto, in ugotovili boste, da aktualna Corsa oblikovno ni (očitno) zastarela – še zlasti če je karoserija pihnjena v dveh barvah.

Zato pa so posvetili pozornost trenutno zelo aktualnima temama, izpustu ogljikovega dioksida in porabi goriva.

1, 3-litrski dizelski motor se pohvali s porabo 3, 7 litra (–10 %) na sto prevoženih kilometrov in z izpustom CO2 98 gramov (prej 109) na prevoženi kilometer pri trivratni različici, petvratna pa izpljune gram CO2 več. A zanimivo – prav ta, najvarčnejši mlinček, ne ustreza standardu Euro5, vsi bencinski motorji in 1, 7-litrski dizel pa.

Motorna osvežitev pa ni edina sprememba novih Cors. Spremenili so volanski mehanizem, izboljšali delovanje vzmetenja ter zamenjali stabilizator in zadnjo premo. Stikalo luči je po novem enako kot v Insignii in Astri, materiali na armaturni plošči pa se na svetlobi manj bleščijo.

Med Frankfurtom in okolico mesta Darmstadt smo imeli možnost preizkusiti 1, 4- in 1, 2-litrski bencinski motor in oba dizelska. Najbolj optimalen motor se zdi bencinski z 1, 4 litra prostornine, saj je s 100 'konji' dovolj močan in je veliko bolj uglajen kot dizelsko gnana brata.

Mali varčni CDTI se je sicer izkazal za dovolj živahnega in celo konkurenčnega večjemu, saj razen v najnižjem območju deluje povsem dovolj zmogljiv za tako majhen avto, a ima 1, 7-litrski motor vseeno prednosti: boljši menjalnik, manjši hrup (zanimivo) in seveda več moči. Občutiti je tudi spremembo volanskega mehanizma, saj je ta manj občutljiv in kljub temu dovolj komunikativen.

Vse nove različice so že na prodaj v Sloveniji, generalno pa pričakujejo, da bo od vseh prodanih približno 35 odstotkov dizelskih.

Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar