(Prenovljena) Pathfinder in Navara

Terencem se te čase ne godi prav dobro, pravzaprav so jo v tokratnem recesijskem obdobju od vseh avtomobilskih razredov še najbolj skupili. Recesija ne bo večna, starih časov tudi ne bo več, a terenci bodo ostali.

4. 6. 2010

V tem trenutku je železo, pri Nissanu imenovano Pathfinder/Navara, še zelo vroče in nesmiselno bi ga bilo namenoma pustiti, da se ohladi. Trg, imenovan 4×4, se je v zadnjih letih (in ne glede na recesijo) močno spremenil in Nissan mu poskuša slediti. Tudi, denimo, s Qashqaijem, Muranom in Jukom, zadnji predvidoma prihaja konec poletja.

Medtem je prišel čas tudi za rahlo prenovo dveh terencev, o katerih teče beseda in katerih največja novost je novi turbodizel V6. Uradno gre za izdelek zveze Renault-Nissan, vemo pa, da je v tej zvezi za turbodizle odgovoren Renault, torej gre za francoski izdelek.

Ta V6 se že vrti v Lagunah, za Pathfinderja in Navaro pa so ga (pretežno z nadzorno elektroniko) priredili v Nissanovem španskem razvojnem oddelku.

Motor z ravno krivuljo navora (550 njutonmetrov), z nekoliko nenavadnim kotom med valji (65°) ter z blokom iz grafitne litine ima spremenjen zgorevalni prostor, vključno z zmanjšanim kompresijskim razmerjem (na 16 : 1), izvedene znane ukrepe za zmanjšanje trenja, veliko turbopuhalo ter Boschev skupni vod (1.800 barov). Za njim je sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki ga poznamo že iz – kupeja 370Z!

Tudi drugi motor, ki je na voljo in ki je oba poganjal že doslej, je izboljšan v tolikšni meri, da je po besedah Nissanovih mož od starega zadržal le blok. Na koncu razvije za 11 odstotkov več navora in moči ter za 15 odstotkov manj porabi in ogreva ozračje.

Seveda ni šlo brez lepotno tehnične kirurgije in tu, kot ste najbrž pričakovali, gre (od pomembnejših) za nove motorni pokrov, motorno masko, oba odbijača (prednji ju v primerjavi s predhodnikoma podaljša za osem centimetrov), žaromete (pri Pathfinderju so lahko tudi s ksenonsko tehniko, po spremembah pa se je za stotinko, na 0, 37, zmanjšal količnik zračnega upora), ogrevani zunanji ogledali s smernikoma, lahka platišča (18 palcev) in dve novi barvi (Pathfinder le ena).

V notranjosti so nova še stikala (volanska so odslej denimo osvetljena, stikalo za pogon pri Pathfinderju pa preprostejše), obloge vrat, prevleke sedežev, okrasni elementi iz 'kroma', merilniki, zaprt predal na sredinski konzoli, tempomatu dodana funkcija omejitve hitrosti in možnost avdiosistema Bose ter sistema Nissan Connect Premium.

Tega lahko voznik upravlja na štiri načine (glasovno, prek zaslona, občutljivega za dotik, prek gumbov na sami napravi ter gumbov na volanskem obroču), združuje pa avdiosistem in navigacijsko napravo. Skriva tudi 40-gigabajtni trdi disk, karte za vzhodno Evropo, Michelinove potovalne vsebine in povezljivost z zunanjimi nosilci glasbe prek bluetootha, vhodov USB in AUX. Navara ima po novem še možnost kamere za pomoč pri vzvratni vožnji ter sistem ESP.

Verjetno nikoli ni odveč spomniti na ustroj posameznega terenca. V primeru Pathfinderja (ki je moral po odločitvi, da bo novi Patrol na voljo le v arabskih državah, prevzeti tudi njegovo breme) in Navare gre za klasično terensko zasnovo s šasijo, s tem da imata zadnji premi različni: Navara togo za več klenosti na terenu, Pathfinder pa večvodilno za več udobja na cesti.

Ponudba je v večini evropskih držav, tudi v Sloveniji, razmeroma skopa: po novem dva motorja, pa trije menjalniki (samodejni za V6 dCi ter ročni in samodejni za 2.5 dCi), dva pogona (All-mode 4WD za Pathfinderja ter Part-time 4WD za Navaro, dvokolesni za Navaro pri nas ni na voljo), ena karoserija za Pathfinderja (trivratni Terrano torej nima naslednika . . ) in prav tako ena za Navaro (King Cab z vetrolovnim drugim parom vrat pri nas ni na voljo) ter trije paketi opreme.

Pri Nissanu trdijo, da je v tem trenutku ponudba kljub vsemu dovolj obsežna, da zadovolji večino zahtev kupcev. In trditev najbrž kar drži.

Železo je tako na novo skovano: oba, Pathfinder in Navara, sta stopila v korak s časom, čeprav, roko na srce, pri terencih to nikoli ni tako nujno kot pri osebnih avtomobilih. Toda kupci so na to navajeni in po prenovi navadno pogosteje posežejo po teh vozilih. Nissan pa še naprej spretno goji imidž vodilnega ponudnika štirikolesno gnanih terencev vseh vrst in velikosti.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Le drobne oblikovne spremembe v primerjavi s predhodnikom. Večje spremembe niti niso bile potrebne.

  • Motorji

    Dva turbodiza, od tega nov V6. Že štirivaljnik zmore izpolniti večino želja in zahtev. Odlične zmogljivosti za ta tip avtomobila.

  • Notranjost in oprema

    Urejena in ergonomska, a tudi čedna. Dobri materiali in po tej prenovi popolna oprema za ta razred.

  • Cena

    Avtomobil(-a), namenjen(-a) dvigovanju lastnega imidža, hkrati pa uporabna za 'aktivno preživljanje prostega časa'.

Prva ocena

Obstajajo terenci, ki zmorejo premagovati opazno težje terene, a sta tudi Pathfinder in Navara na terenu dovolj samozavestna in zmogljiva. Pathfinder je verjetno terensko najzmogljivejši mehki terenec (SUV), Navara pa zagotovo cestno najzmogljivejši pickup.