V pravem pomenu besede . . Znova o prenovah. V mednarodno neuradno sprejetem avtomobilskem izrazoslovju jim rečemo 'facelift' ali 'restyling'; besedi sicer napeljujeta le na videz (zunanji in pogosto tudi notranji), a se razume, da gre pogosto tudi za kakšno novo tehnikalijo. Različni proizvajalci v različnih trenutkih pri različnih modelih različno interpretirajo izvedbo tega pojma.
Pri Leonu in Altei gre tokrat za prenovo v pravem pomenu besede. Da nista na pogled krepko (ali vsaj opazno) drugačna, je logično in prav; oblika, ki jo je zrisal slavni Walter Maria de'Silva, načelno ne potrebuje sprememb, saj se zdi v tem trenutku nesmrtna – ali morda bolje povedano: še vedno čedna.
Toda tu vstopijo kupci in njihova navada oziroma pričakovanje, da se v nekaj letih pri avtomobilu nekaj (vidnega) mora spremeniti. Izvolite: Leon in Altea imata zdaj drugačne žaromete in zadnje luči, motorni pokrov, oba odbijača, masko ter (manjši! ! ) logotip na njej, zunanji ogledali, platišča, zadnjo šipo in pokrov prtljažnika.
Zaradi spremenjene zadnje šipe, ki je spodaj oblikovana v obliki črke 'V' (khm – se spominjate Alfe 145, prav tako delo de'Silve? ! ) in ki je v celoti širša, je vidljivost z voznikovega sedeža nazaj za 35 odstotkov boljša pri Leonu in še za dodatna dva pri Altei.
Tega na prvi pogled sicer ne boste opazili, kot tudi vseh naštetih sprememb ne. Boste pa zagotovo zastali pred 'nosom' obeh spremenjenih avtomobilov in se spraševali, kaj je z obema narobe – češ, kolikor jaz vem, je nekaj spremenjenega, a kaj?
Manj dvomov bo v notranjosti, kjer boste nemudoma opazili nov volanski obroč, ki je močno podoben tistemu iz Passata CC; obroč ima v bolje opremljenih različicah tudi tipke na prečkah. Drugačni so tudi odtenki črne in sive notranje barve, spremembe pa so tudi na sredinskih konzolah: spremenjen je kontrolni del klimatske naprave, avdiosistema in nove so navigacijske naprave.
Da bi še izboljšali občutek v vožnji in ga naredili bolj 'športnega' (najbrž ni treba ponavljati, da želi biti Seat v sklopu koncerna bolj športno usmerjena znamka), so opazno dodelali podvozje. Zdaj so vzmeti manj toge, stabilizatorja pa bolj toga.
Spremembe so 10- do 20-odstotne na posameznem elementu, odvisno od modela in različice. Na kratki preizkušnji sta oba pokazala resnično športno naravnanost podvozja, vključno s krmiljenjem.
Novo pri Leonu je med drugim tudi to, da ima lahko elektronsko zaporo diferenciala, ki jo imenujejo XDS (pri Volkswagnu pa EDS), pa pomoč pri speljevanju v klanec (tudi za Alteo), parkirni zvočni pripomoček prek cele palete in tudi spredaj, več možnosti personalizacije (predvsem barvno, zunaj in znotraj), pri različici FR pa so nove tudi zavorne obloge.
Pri tem seveda ne smemo pozabiti na celotno ponudbo motorjev in doplačilne opreme, ki postavlja ta dva modela med tiste, ki ponujajo največ v tem razredu.
Pri motorjih so novosti tri in vsi trije stroji so v tem trenutku najsodobnejši iz koncerna. Nov je dvolitrski turbodizel s tehniko skupnega voda za vse modele in njihove karoserijske različice, nov je 1, 8-litrski turbobencinar z neposrednim vbrizgom za Leona, Alteo ter Alteo XL in nov je dvolitrski turbobencinar za Leona in Alteo Freetrack.
Ti motorji so pretežno v kombinaciji z ročnim menjalnikom in na željo z dvosklopčnim DSG, le pri Freetracku 2.0 TSI je DSG serijski, tako kot (že od prej) stalen štirikolesni pogon.
Dobra stran pri tej prenovi je, da se zdi ravno pravšnja v celoti: videz je ostal čeden in 'neposiljeno' spremenjen, mehanika in druga tehnika pa sta precej pridobili. Zato je tole verjetno ena najsmotrnejših prenov zadnjega časa. In Leon ter Altea sta tudi sicer zanimiva avtomobila.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc