Lepo je slišati, tudi če ni povsem res. Da nekdo posluša pripombe uporabnikov in jih upošteva.
Zgodba Aurisa se začenja tam, kjer se končuje zgodba Corolle. Ta sicer še živi, a le v obliki limuzine, tisto, kar na našem trgu (in na večini evropskih) šteje, pa je kombilimuzina, ki se pri Toyoti od leta 2007 imenuje Auris.
Corolla je potolkla vse prodajne rekorde pri skupni prodaji nekega modela, čeprav je bila skozi svoje življenje velikokrat delno ali v celoti prenovljena.
A ne glede na to, na milijone prodanih in na vse prenove, je Corolla ustvarjala imidž sama sebi in pomagala ustvarjati imidž blagovni znamki. Prodani 'izvodi' potrjujejo dejstvo, da so ji kupci zaupali, a so pri Toyoti kljub temu opazili zaznaven padec priljubljenosti tega modela.
In so, da bi to ublažili, zamenjali tudi ime. Zdaj ima Auris težko nalogo: obdržati dobro slavo in na novo zgraditi tisto slavo, ki je pri Corolli pešala.
Začelo se je dobro, a so imeli kupci (oziroma lastniki) in strokovni tisk nekaj pomembnih pripomb, ki so bile, kot kaže, krive za prehiter padec zanimanja za Aurisa. Pripombe lastnikov in novinarjev so se presenetljivo prekrivale, pri Toyoti so jih upoštevali, zato je tule prenovljeni Auris.
Če na fotografijah prepoznate Aurisa, a se vam zdi nekako 'čuden', je za to kar nekaj razlogov, v enem stavku pa: oblikovno so prenovili zunanjost. V nekaj več podrobnostih pa: spremenili so motorni pokrov, motorno masko, žarometa in zadnje luči, oba odbijača (s spojlerjem na prednjem) ter platišča.
Pri Toyoti posebej poudarjajo izbočenost (namesto vbočenosti pri prvi generaciji) motornega pokrova, motorno masko, ki je zdaj opazno širša, v barvi karoserije in oblikovno bližja Avensisovi, zunanji ogledali, v katerih sta zdaj tudi utripalki, ter zadnji odbijač, ki se izraziteje razteza nazaj na svojih vogalih in tako ustvarja 'katamaranski' videz.
Prav zaradi odbijačev sta se povečala oba previsa (spredaj 15, zadaj za 10 milimetrov) in za njuno vsoto tudi skupna dolžina avtomobila. In nove so štiri karoserijske barve.
Tako kot zunanje so tudi notranje spremembe hitro zaznavne.
Najprej boste verjetno opazili nov, vedno v usnje odet in spodaj raven volanski obroč (v slogu RAV-4) z gumbom za potovalni računalnik na desni prečki (ta gumb je bil prej na merilnikih, poleg tega pa so na prečkah lahko tudi gumbi za avdiosistem ter za Bluetooth povezavo s telefonom), takoj zatem pa še armaturno ploščo, ki ima nekaj mehkih materialov na površini (nad merilniki in del pred sovoznikom), za pet centimetrov povišan predal med sedežema (ki zdaj res služi tudi kot komolčna opora), spuščeno ročico ročne zavore (ki je zdaj zato prikladnejša za uporabo), po novem belo osvetlitev merilnikov, spremenjeno sredinsko konzolo in nekaj stikal, morda pa tudi oblazinjenje sedežev, ki ima lahko tudi pet (barvno) različnih površin na sredini sedalnega dela in naslonjala.
Hkrati so dodali še možnost paketa Sport (le z motorjema 1.6 Valvematic in 2.0 D-4D), ki poleg 17-palčnih lahkih platišč, zadnjega spojlerja in zatemnjenih žarometov vsebuje oranžno osvetljene merilnike, oranžne šive na oblazinjenju, športna sedeža, sredinsko komolčno oporo za zadnjo klop s prostorom za pijačo ter dodatno zatemnjene zadnje šipe.
Sicer pa ima prenovljeni Auris nekaj daljši tudi seznam serijske in doplačilne opreme, kamor med drugim spadajo tudi ksenonska žarometa ter kamera za pomoč pri vzvratni vožnji z zaslonom v notranjem vzvratnem ogledalu.
Še vedno na podlagi pripomb uporabnikov so narahlo dodelali podvozje: blažilniki imajo drugačno karakteristiko in volanski električni servo ima na novo spisan program nadzorne elektronike. Zato je Auris lepše vodljiv in prek volana vrača boljši občutek stika s cesto.
Motorji? V vsakem od njih je nekaj elementov tehnike Toyota Optimal Drive: lahka gradnja, zmanjšanje mehanskih izgub ter povečanje termičnega izkoristka, vse manjši porabi in manjšemu izpustu ogljikovega dioksida na ljubo.
Na ta način so, denimo, izpust tega plina Aurisu s prvotnih 152 gramov na kilometer v letu 2009 zmanjšali na vrednost 142, leta 2011 (prvo polno leto prenovljenega Aurisa) pa bo ta znašala le še 125 gramov na kilometer.
Ustrezno manjša je tudi poraba goriva. Med motorji velja morda posebej omeniti novi, 1, 33-litrski bencinski štirivaljnik, ki zamenjuje 1, 4-litrskega. Opremljen je tudi s tehniko stop & start in je v primerjavi s predhodnikom dosegel kar za 17 odstotkov manjšo porabo goriva.
Motor je izjemno tih in miren med delovanjem, je pa tudi res, da je njegovih 99 'konj' precej anemičnih.
A tudi to je del želja in zahtev uporabnikov; dosedanje izkušnje namreč kažejo, da je skoraj polovica kupcev (vsaj pri nas) zadovoljnih prav z najšibkejšim motorjem.
Ampak tudi če se bo razmerje povpraševanja spremenilo v prid zmogljivejšim strojem, je znotraj ponudbe prenovljenega Aurisa dovolj izbire. Z vsemi tokratnimi spremembami pa bo takole prenovljeni Auris zagotovo prepričal nove kupce.
Slovenija
Ker je prenovljeni Auris pri nas že na prodaj, so znane tudi vse podrobnosti, vključno s cenami. Te se začno pri 13.890 evrih za trivratnega 1.33 Dual VVT-i Terra in končajo pri 21.700 evrih za petvratnega 2.0 D-4D Sol. Najcenejši turbodizel (1.4 D-4D Terra s tremi vrati) stane 16.190 evrov, najzmogljivejšega (2.2 D-4D) pa ni v ceniku.
V osnovni opremi je klimatska naprava, kolesa pa so jeklena. Paketi opreme so štirje: Terra, Luna, Sport in Sol. Ob začetku prodaje velja akcijska cena za osnovni model, za katerega je treba odšteti 11.990 evrov.
HSD!
Auris bo v drugi polovici letošnjega leta dobil še sedmo pogonsko različico – HSD. To bo tudi prvi pravi hibrid, ki bo na voljo kot dopolnilo klasičnega pogonskega sistema nekega velikoserijskega modela; doslej so bili tovrstni hibridi le povsem samosvoji modeli.
Aurisa HSD bosta poganjala 1, 8-litrski bencinski (VVT-i) motor ter elektromotor s 60 kilovati, skupna moč pogonskega sistema pa bo znašala 100 kilovatov. Ker bo tudi to pravi hibrid, bo z njim mogoče do dveh kilometrov daleč le s pomočjo elektrike in s hitrostjo do 50 kilometrov na uro. Z normnimi 99 grami ogljikovega dioksida na kilometer bo takšen Auris zelo verjetno izpolnjeval norme Euro6!
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere