Jeep Cherokee je že štiri desetletja in pol pomemben člen ponudbe ameriške znamke terenskih avtomobilov, in to ostaja tudi v peti generaciji, ki je na ceste zapeljala leta 2013, z letošnjim poletjem pa so jo prenovili.
Kot omenjeno, je Cherokee pomemben člen Jeepove ponudbe že od leta 1974, ko je nastal kot trivratna različica Wagoneerja, od katerega se je leta 1984 ločil kot manjši model s samonosno karoserijo in dobil možnost petero vrat. Vmes sta se zvrstili še dve generaciji in leta 2013 je na ceste zapeljal sedanji Cherokee, ki je opustil nekaj terenske narave in se precej približal čedalje bolj priljubljenim športnim terencem in okoljem s tlakovanimi podlagami, a kljub temu še naprej uspešno premaguje tudi brezpotja. Kot takšen je postal celo tako priljubljen in iskan, da je skupina FCA, da bi ustregla povpraševanju, na njegov račun ukinila celo dva modela: Dodgea Darta in Chryslerja 200.
Čeprav je izboljšav precej, je prenova zato nekoliko diskretne narave. Med spremembami zunanjosti najbolj izstopa nova, morebiti nekoliko manj nastopaška maska, ki ji je prilagojena tudi oblika odbijača s kromirano uokvirjenimi meglenkami. Preoblikovani žarometi lahko svetijo v LED-tehniki, nekoliko drugačen pa je tudi pokrov motorja, ki je dobil strukturo iz aluminija. Spremembe so tudi na zadku, kjer so nove luči, preoblikovana prtljažna vrata iz lahkih kompozitov se lahko odpirajo s kretnjo noge pod zadkom, polnjenje posode za gorivo pa bo olajšala preoblikovana polnilna odprtina brez pokrovčka. Ponudbo karoserijskih barv so povečali na deset in ponudili možnost dveh novih: olivno zelene in biserno bele. Novih je pet kolesnih platišč.
Bodoči lastniki Cherokeeja imajo tudi možnost nakupa dvodelne panoramske sončne strehe, ki bo vnesla več zraka in svetlobe v notranjost, kjer so oblikovalci nekoliko spremenili armaturno ploščo in vanjo integrirali zaslon z diagonalo, 5, 7 ali 8,4 palca, ki se uporablja za prikaz podatkov informativno-razvedrilnega sistema Uconnect četrte generacije. Merilnika sicer v osnovi ostajata analogna, a je med njiju lahko vgrajen zaslon z diagonalo 3,5 ali 7 palcev, na katerem se vozniku prikazujejo pomembni podatki. Pri manjšem zaslonu v črno-beli, na večjem pa v barvni tehniki. Spremenjena sredinska konzola je prinesla dodatni prostor za odlaganje malenkosti in predvsem mobilnih telefonov, prtljažnik z dvojnim dnom pa je za 70 litrov narasel na 570 litrov osnovne prostornine in ponuja možnosti varnega spravila opreme za avanture.
V Evropi bo za osnovno motorizacijo Cherokeeja skrbel 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik MultiJet II, ki bo na voljo z močjo 150 ali 195 'konjev' in navorom 350 ali 450 njutonmetrov. Šibkejša različica bo na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in sprednjim ali štirikolesnim pogonom. Močnejši motor bo na voljo z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in obema vrstama pogona, kar je tudi ena od novosti. Do zdaj je bil namreč močnejši turbodizelski motor v Cherokeeju na voljo le v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, zdaj pa se bodo lahko kupci odločili za sprednjega. Obe različici sicer ustrezata okoljskim merilom Euro 6D-Temp. Nekoliko pozneje, spomladi 2019, pride dvolitrski turbobencinski motor, ki bo razvijal moč 270 'konjev' in navor 400 njutonmetrov ter bo deloval v kombinaciji z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.
Omenimo še, da bo Cherokee zunaj Evrope na voljo še z dvema motorjema. Na Bližnjem vzhodu ter v Rusiji in Afriki ga bodo ponudili z 272-'konjskim' motorjem Pentastar V6, v Afriki in Rusiji pa bo na voljo še s 177-'konjskim' motorjem 2.4 Tigershark I4 MultiAir2.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del