Tako kot so z obliko in idejo skrenili pri Citroenu, so drugačno pot ubrali tudi pri DS-u. Za marsikoga pričakovano, le da se zdi, da so bili pri DS-u še bolj pogumni.
Potrebno je vedeti, da so se za drugačno pot avtomobilov pod novo znamko pri Citroenu odločili že takrat, ko so znamko DS sploh ustanovili. A takrat so imeli v mislih predvsem bolj prestižno znamko, ne toliko oblikovno drugačno. Vendar pa so se v zadnjih letih oblikovne smernice močno spremenile že pri Citroenu, zato je logično, da so se še toliko bolj bolj tudi pri znamki DS.
Če so se s prvimi DS modeli Francozi še malo lovili (no, v bistvu je svetla izjema prav prvi DS, C3, ki je za marsikoga najboljši DS), pa se zdaj zdi, da so našli pravo mero oblikovne ekstravagance, prestiža in tehnološke inovativnosti. Še več, z DS 7 Crossback ponujajo še nekaj več, nekaj kar bodo cenili predvsem tisti kupci, ki se nočejo voziti z običajnimi avtomobili.
Podobne ideje, kot je ustvarjanje nove znamke so se krepko pred Citroenom lotile že številne znamke. Večinoma precej uspešno, zato se zdi ideja smotrna, a v zadnjem času nekateri poskusi vendarle še niso padli na razumevajoča tla. Še vedno na preboj čakajo pri Fordu, globalni znamki, v Evropi pa poznani kot nemška znamka, katere avtomobili višjega cenovnega ranga, (ki so mimogrede prav tako označeni z novo blagovno znamko ali pa vsaj s prestižnejšim predznakom), niso tako uspešni, kot so si pri matični znamki to želeli.
No, če je pri Fordu podobnost med običajnimi modeli in modeli, ki naj bi bili ločeni pod svojo znamko, prevelika, pa tega, kot že rečeno, ne moremo trditi za DS. Novi DS 7 Crossback je nekaj povsem samosvojega, drugačnega in dejansko uresničuje francosko idejo, da ponudijo oblikovno drugačen avtomobil, ki ga bodo zaznamovali še premijski materiali, natančna izdelava in tehnološke inovativnosti. Z njim se namreč zavezujejo, da so združili vse svoje znanje, tehnologijo in visoke standarde.
Tudi oblikovno je DS 7 Crossback zdaj obliki križanca precej bliže kot nekateri njegovi družinski bratje. Z masko jasno govori, katere znamke avto je, hkrati pa z njo nakazuje tudi, da ne gre za povsem običajen, cenen avtomobil. Linije so odločne in odsekane, tudi proporcionalno se, 4,57 metra dolg avto zdi lepo uravnovešen. Tako kot je že v navadi, se tudi DS 7 Crossback ponaša s posebnim svetlobnim podpisom, ko popolnoma diodne prednje luči voznika ob odklepanju pozdravijo s posebno vijolično barvo.
Še bolj pa avto navduši z notranjostjo. Seveda, v prvi vrsti z idejo, da so inženirji naredili nekaj drugačnega, nekaj nevsakdanjega. To hkrati sicer pomeni, da bo nekaterim takoj všeč, drugim pa sploh ne, a tudi sicer DS 7 Crossback ni za običajnega kupca. Tega se zavedajo tudi pri znamki sami, saj z njim želijo nagovarjati uspešne podjetnike, trendovske entuziaste ali športnike s prefinjenim okusom. Kar seveda pomeni, da ni namenjen običajnim družinam. Seveda pa to ne pomeni, da avto ne zadosti družinskih potreb.
A če se vrnem k notranjosti - zaznamujeta jo dva velika, 12-palčna zaslona, ter ogromna sredinska konzola z zanimivo oblikovanimi stikali. Tudi volanski obroč je drugačen, a vseeno lepo sede v roki. Ne gre pa pozabiti niti sedežev, ki so tradicionalno veliki in dobro poskrbijo za različno velika telesa. Predvsem prednja dva, med tem ko je zadaj morda preveč ravna klop, ki bočne opore sploh ne ponuja.
Kupci bodo lahko izbirali med kar petimi različnimi notranjostmi, ki so poimenovane po pariških znamenitostih. A ne gre zgolj za imena, Francozi pravijo, da so se ne glede na izbrano notranjost z njo potrudili in izbrali nadpovprečno kvalitetne materiale.
DS 7 Crossback bo na voljo s tremi bencinskimi (moči od 130 do 225 'konj'), dvema dizelskima (130 in 180 'konj'), kasneje pa tudi z novim hibridnim motorjem E-Tense hybrid. Sklop združuje 200 'konjski' bencinski motor, ter dva elektromotorja, po enega na vsaki osi. Vsak ločeno ponuja 80 kW, skupaj 90 kW, skupna sistemska moč pa znaša okroglih 300 'konj'. V primerjavi z večino hibridov je DS v ogromni prednosti zaradi menjalnika, saj le ta ni neskončnostopenjski, temveč so tudi tu uporabili novim osemstopenjski samodejni menjalnik, ki se je že dokazal znotraj skupine PSA. Litij-ionske baterije (13 kW/h) bodo poskrbele, da se bo zgolj na elektriko dalo prevoziti do 60 kilometrov. Polnjenje na običajni hišni vtičnici bo trajalo približno 4 ure in pol, hitro polnjenje (32A) pa bo dve uri krajše. Ob že omenjenem samodejnem menjalniku, bo z ostalimi motorji DS 7 Crossback na voljo tudi z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Tega sicer med kratkimi testnimi vožnjami nismo preskusili, saj sta bili na voljo zgolj močnejši različici z običajnima motorjema in samodejnim menjalnikom.
Seveda pa se tudi pri DS-u že spogledujejo s samodejno vožnjo. Te DS 7 Crossback seveda še ne zagotavlja, zagotavlja pa številne, že znane, tehnološke novosti, vključno s pametnim tempomatom, zaviranjem v sili, samodejnim parkiranjem in navsezadnje z infrardečo kamero pomoč pri vožnji v temi. Za udobno vožnjo poskrbi posebno elektronsko uravnavano podvozje, ki bo seveda nekaterim spet bolj všeč in drugim pač manj. DS 7 Crossback bo zagotavljal vso multimedijo, vključno s povezljivostjo in vrhunskim Focalovim ozvočenjem, poznanim iz novejših Peugeotov.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del