Pri Avto magazinu smo že pisali o alternativnih gorivih in pogonih prihodnosti. Napovedi General Motorsa sledijo prav napovedanim scenarijem.
GM Powertrain Europe ima v sedmih evropskih državah 15 centrov, ki s pogoni (motorji, menjalniki) opremljajo Saabe, Vauxhalle, Ople, Fiate, Alfa Romee, Pontiace, Chevrolete, Cadillace, Saturne, Lancie in tudi BMW-je.
V času, ko so debate o alternativnih možnosti pogona vse bolj vroče, so GM-ovci v Torinu predstavil svoj pogled na prihodnja avtomobilska leta. Predstavili so tudi dva nova bencinska motorja. GM-ovi izdelki bodo z letom 2010 opremljeni z 1, 4-litrskim agregatom, ki prihaja v paketu s turbopuhalom (spremenljivo krmiljenje) in v dveh različicah moči (120 in 140 'konjev' ter 175 in 200 Nm) ter z ojačano ročično gredjo.
Družini novih 1, 4-litrskih bencinskih motorjev, ki bodo po moči podobni 1, 6- in 1, 8-litrskim atmosferskim agregatom, a z opazno manjšo porabo goriva, se bo že prihodnje leto na nekaterih trgih (zaradi infrastrukture sta glavna nemški in italijanski) pridružila Oplova Zafira z 1, 6-litrskim turbobencinskim motorjem (turbopuhalo na izpušne pline).
Ta deluje tudi na stisnjen zemeljski plin in se 'hvali' z močjo 150 'konjev' ter 210 Nm, inženirji pa dodajajo, da tako motoriziran limuzinski kombi v zrak izpusti za četrtino manj CO2, s polnimi štirimi plinskimi rezervoarji (kapacitete 21 kilogramov) pa lahko prevozi do 380 kilometrov dolge razdalje.
Na področju bencinskih motorjev General Motors Europe razvija še tehnologijo kompresijskega (samo)vžiga z enotnim neposrednim vbrizgom HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition), zaradi katerega mešanica zraka in goriva učinkoviteje izgoreva (v valje je treba vgraditi tipala), kar na koncu prinese do 15 odstotkov manjšo porabo goriva in manjše izpuste škodljivih snovi.
Pri hladnem vžigu in ob močnem pospeševanju motor preide na klasično delovanje. Na cesti so že prve prototipne Vectre z 2, 2-litrskim HCCI-motorjem.
Tudi pri turbodizlih gre Generalov razvoj dalje: v pripravi je nova družina turbodizelskih motorjev z izgorevanjem v zaprti zanki, kjer igra pomembno vlogo tipalo v komori za izgorevanje, ki vpliva na delovanje sistema za nadzor vbrizga. Cadillac CTS 2.9 turbodizel (moč okoli 250 'konjev' in 550 Nm navora), prvi GM-ov izdelek s tem motorjem, razvitim v sodelovanju z italijanskim podjetjem VM Motori, se bo na trgu pojavil že prihodnje leto.
Na predstavitvi v Torinu so pri GME poleg omenjenih motornih novosti pogreli tudi preostale alternativne pogone. Tako kot o sistemu pogona na gorivne celice HydroGen 3 in 4 ste v Avto magazinu že lahko brali tudi o štirikolesnem pogonu XWD.
V povezavi s Chevroletovim Voltom je nova informacija ta, da 700 inženirjev pospešeno dela, da bi šel električni avtomobil čim prej v serijsko proizvodnjo.
Trenutno so glavne težave povezane z baterijami, ki še niso dovolj zmogljive, varne in kakovostne. GM-ov izdelek z elektroniko start-stop, regeneracijo zavorne energije in delovanjem na bioetanol (E85 – 85 % etanola, 15 % bencina) ali kakšen 'klasičen' GM-ov hibrid boste verjetno imeli precej prej, kot bo na vašem dvorišču parkiran Volt.
Prihodnje leto bo k nam zapeljal hibridni Cadillac Escalade z dodatnima elekotromotorjema z 22 kW.
Mitja Reven, foto:? tovarna