Prikrita prenova: vozili smo Lexus IS

27. 2. 2017
Deli

V osnovi poznamo dve skrajnosti - zgolj kozmetično prenovo in na drugi strani tisto, pri kateri ostane le ime. A časi se spreminjajo.

Več kot le kozmetična osvežitev

Saj ne, da bi Japonci izumili nekaj novega, a v zadnjem času so čedalje bolj pogoste prenove, pri katerih je oblika zgolj malenkostno spremenjena. Po neki stari logiki bi tako prenovo lahko označili za zgolj kozmetično, a se precej novih stvari skriva v notranjosti avtomobila. Jasno, tehnologije napredujejo in marsikateri avto ob rahli karoserijski prenovi dobi nove 'možgane' v obliki varnostno-asistenčnih sistemov.


Nič drugače ni s prenovljenim Lexusom IS, za katerega se je od leta 1999 do danes odločilo že več kot milijon kupcev. Številka je seveda dovolj velika, da IS, ki je v tem času doživel zgolj eno večjo prenovo, gledamo kot dostojnega konkurenta v srednjerazrednem svetu premium vozil, kjer sicer prevladuje velika nemška trojka (Audi, BMW, Mercedes).


Z zadnjo prenovo tako Japonci (IS izdelujejo v proizvodnem obratu Tahara na Japonskem) niso želeli pretirano spreminjati podobe dosedanjega modela, posledično je oblikovnih sprememb relativno malo. Vseeno, povsem novi so žarometi, ki zdaj sijejo v LED-tehnologiji, drugačni pa so tudi prednja maska, pokrov motorja in zadnji odbijač. Predvsem odbijača sta všečno bolj športna (sploh pri različici F Sport), enako naravnana so nova 17- ali 18-palčna platišča.

Mark Levinsonov zvočni sistem

Morda še manj vidnih sprememb je doletelo notranjost. Osrednji zaslon je za slabe tri palce večji, dodano je usnjeno oblazinjenje v višini kolen na sredinski konzoli, novost pa so (po vzoru večjega modela RX) tudi leseni okrasni detajli v videzu klavirskega lesa, za katere je poskrbela kar Yamaha.


No, za ljubitelje glasbe je poskrbljeno z zvočnimi sistemi. Ob že znanem in verjetno enem od najboljših sistemov v avtomobilski industriji, Mark Levinson s kar 15 zvočniki, je na voljo tudi izboljšan sistem Pioneer z desetimi zvočniki, ki sicer ni na ravni Levinsonovega, a je povsem spodoben in verjetno boljši od marsikaterega tekmečevega.

Izboljšave podvozja in aerodinamike

Seveda pa to ni vse, kar je novo na Lexusu IS. Številne spremembe so doletele podvozje, dodani so novi varnostno-asistenčni sistemi, izboljšan pa je celo količnik zračnega upora, ki zdaj pri hibridni različici znaša zgolj 0,25. Spremenjeno in dodelano je vzmetenje tako na prednji kot zadnji premi, hkrati je v korist boljšemu odzivanju krmilnega mehanizma posodobljena elektronska nadzorna enota ECU. Premierno se IS ponaša s sistemom Lexus Safety System +, ki vključuje sisteme za predhodno zaznavanje trka, opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu (vključno z asistenco samodejne vožnje znotraj voznega pasu), samodejno uravnavanje dolžine svetlobnega snopa, prilagodljiv radarski tempomat in prepoznavanje prometnih znakov.


Motorna paleta ostaja enaka kot do zdaj, posledično so enaki zmogljivosti in drugi tehnični podatki. Torej glavni poudarek ostaja na hibridni različici, druga možnost pa je turbobencinski štirivaljnik. Slednjega bo v Sloveniji sicer mogoče kupiti, a zgolj po posebnem naročilu. Kupcu bo z njim na voljo 245 relativno poskočnih 'konjev', pri čemer bo za prestavljanje skrbel osemstopenjski samodejni menjalnik. Druga pesem je seveda hibridna različica. Vozniku je na voljo 223 'konjev' sistemske moči, za prestavljanje pa skrbi neskončnostopenjski samodejni menjalnik E-CVT. Slednji je žal najšibkejši člen, a še to zgolj tistemu vozniku, ki ga tak menjalnik seveda moti. Gledano v celoti, pa Lexus IS, ne glede na izbran motor in opremo, ponuja vrhunsko vožnjo, premium materiale in predvsem pozitiven vtis pri drugih udeležencih v prometu. In jasno, tudi ko se z njim nekam pripeljete, vas gledajo drugače. Saj veste, kaj mislim, mar ne?

V Slovenijo jih letos pripelje od 15 do 20

Slovenski zastopnik si želi letos z novim IS, ki je že naprodaj za vsaj 36.900 evrov, osrečiti približno 15–20 kupcev, kar naj bi predstavljalo petino vse slovenske prodaje Lexusovih modelov.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj