Dve novosti odhajajočega leta sta nas še posebno presenetili, Kia je znova zadela s Cee'dom, Škodin Rapid pa bi rad nastopil prav proti Cee'du in podobnim.
Rapid se uveljavlja povsem na novo, Škoda je med Fabio in Octavio moral 'vriniti' še en model, ki preskakuje meje uveljavljenih skupin. A če bolje pogledamo, je z Rapidom stvar drugačna: Škoda je svojo strategijo spremenila in odslej bo njihova Octavia že tik pod običajno ponudbo v višjem srednjem razredu, kjer bodo poskušali pritegniti kupce, ki bi se sicer odločili za Fordovega Mondea, Oplovo Insignio ali Toyotin Avensis in še nekatere njim podobne. Ambicije so velike! Seveda pa se je tako pod Octavio odprl prostor za avtomobil, ki bo odločno nastopil v nižjem srednjem razredu, Golfovem torej. Rapid pa se z Golfom ne bo smel preveč spopadati, taktično naj bi cenovno 'napadal' cenejšo konkurenco – kupce naj bi prepričal, da bi se namesto Kie Cee'd odločili prav za češko izbiro.
Oba prihajata iz 'nove' Evrope: Škoda s svojo dolgoletno tradicijo seveda vztraja pri čeških virih, Kia svojega Cee'da po vsej Evropi pošilja iz slovaške Žiline. Kia je svojega Cee'da predstavila pozno pomladi, Rapid je, vsaj na slovenski trg, prispel pred dnevi. Cee'd tudi v novi izdaji ohranja vodilno mesto med najuspešnejšimi Kijinimi modeli. Odkar je na voljo njegov drugi rod, je pravzaprav po skoraj vseh plateh še privlačnejši, kot je bil prvi. Jasno, da k temu veliko prispeva zunanjost, ki je seveda delo uspešnega Kijinega prvega oblikovalca Petra Schreyerja. Naj so se pri Škodi še tako trudili, Cee'dovega videza niso mogli doseči. Že z zahtevo, da se ne mešajo v Golfove kroge, so bili seveda precej omejeni. Rapidova oblika po svoje prepriča, a je tudi videti, da ima na tak ali drugačen način malenkosten pridih varčnosti, tudi na karoseriji.
Če notranjost enega ali drugega primerjamo na podlagi najbolje opremljenih (in seveda najdražjih) primerkov obeh, potem Cee'd v marsičem premaga Rapida, predvsem je tu spet kot poglavitna prednost veliko manj varčnosti pri potezah notranjosti. Uporabljeni materiali so na prvi pogled v marsičem precej podobni, a pri podrobnejšem preverjanju zaradi malenkosti in dokaj dobre izdelave Cee'd pridobi nekaj več prednosti. Seveda je treba upoštevati tudi to, da so pri Kii v Cee'da pripravljeni vgraditi res veliko različnih dodatkov opreme.
Škoda si svojo prednost poskuša poiskati pri prostornosti. Kar za 17 centimetrov daljša je, in to se, kljub pet centimetrov krajši medosni razdalji, pozna tudi v kabini. Potniki imajo v obeh skoraj podobno veliko prostora, čeprav je videz prostornosti v Škodi boljši, a si ga pribori s krajšimi in tanjšimi sedeži. Se pa Cee'd nikakor ne more meriti z Rapidovim prtljažnikom – v tem je Škoda res pravi prostorski čudež.
Pri motorni ponudbi se spet lahko sklicujem na že prej omenjeno večjo Škodino skromnost. Vsaj za zdaj, ob startu novosti, v Rapida ne vgrajujejo vseh motorjev, ki jih sicer poznamo iz dosedanje Octavie, na primer. Čeprav tudi motorna ponudba pri Kii ne prepriča povsem (razen 1,6-litrskega CRDi-ja), se bo moral kupec, ki želi poskočnejši avtomobil, tudi pri Rapidu odločiti zgolj med dvema prepričljivejšima motorjema: turbobencinski 1.4 TSI ima zelo poskočnih 122 'konjičev', turbodizelski 1.6 TDI pa je namenjen tistim, ki bi tudi med vožnjo želeli prihraniti nekaj goriva.
Glede užitka v vožnji si ne pri enem ne pri drugem ne smemo delati prevelikih utvar. Kia je Cee'da opremila z volanskim mehanizmom, pri katerem lahko izbiramo celo med tremi nastavitvami servopomoči, a nobena ne zadovolji in zaman iščemo natančnost vodenja v ovinke, čeprav se zdi, da bi podvozje preneslo več, kot omogoči volan. Rapidovo podvozje je tudi ena od postavk varčnih volkswagnovcev. Dovolj solidno in zanesljivo za običajno uporabo, a pri hitreje odpeljanih ovinkih ne prepriča.
O cenah pa tokrat nič. Preveč 'dinamično' gledajo pri obeh znamkah na sedanje dogajanje na slovenskem trgu. Kia nekaj popustov na svoje osnovne cene že ponuja (mogoče je bil razlog tudi Rapidov prihod). Škoda se je (očitno uspešno) uprla sedanjim novim časom na avtomobilskem trgu, saj ima že povsem na novo predstavljeni avtomobil 'uvajalni' popust.
besedilo: Tomaž Porekar foto: Uroš Modlic