Primerjava zunanjosti dveh japonskih cestnih terencev kaže, da sta zelo različna, a sta si Mitsubishijev in Hondin izdelek v marsičem zelo podobna.
Obe novosti sta se pojavili skoraj sočasno in že kar nekaj časa smo vedeli, kako bosta videti naslednika dosedanjih modelov. Mitsubishi je zasnovo oblike Outlanderja prvič pokazal že na tokijski avtomobilski razstavi leta 2009 kot Concept PX MiEV, Honda pa je svoj četrti rod CR-V predstavila sredi leta 2011, za domači trg. Pot obeh do Evrope je torej trajala kar nekaj časa, v obeh primerih z razlogom, saj v Evropi pri obeh znamkah tvorita približek premijske ponudbe.
Oblikovno sta na skrajnih koncih tistega, kar sicer najdemo med cestnimi terenci srednjega razreda: Honde kot pojave ne moremo zgrešiti, Mitsubishijevi šefi pa so se odločili za popolnoma nevpadljivo in neizrazno škatlasto obliko. Podoben pristop najdemo tudi v notranjosti. Hondina armaturna plošča s plastno razporeditvijo posameznih informacijsko-upravljavskih vsebin je izvirna, Mitsubishijeva razporeditev pa klasična. Pri uporabljenih materialih v notranjosti na videz ni toliko razlik, kot se zdi pri otipavanju. A tudi tu se še vedno gibljemo v okviru znane japonske 'plastičnosti', čeprav je treba priznati, da so se pri obeh znamkah poskušali potruditi, da bi imela videz večje vrednosti.
CR-V je za slab decimeter krajši od Outlanderja (4,570 proti 4,655 metra), je pa za nepomembna dva centimetra ožja, v višino se razlikujeta zgolj za pet milimetrov. Zunanje mere seveda vplivajo tudi na notranjost. Outlander je namreč na voljo (z nakupom dražje opreme) kot sedemsedežnik, te možnosti pri CR-V ni. Glede prostornosti na običajnih petih sedežih prvi vtis tudi ne dovoljuje ugotavljanja prednosti enega v korist drugega, če seveda ne upoštevamo že omenjene možnosti dodatnih sedežev v tretji vrsti. Zanimivo je, da sta tudi prtljažnika ob postavljenih sedežih za pet potnikov skoraj povsem enaka (589 proti 591 litrov za Outlanderja), le CR-V-jev je nekoliko krajši (1,57 proti 1,69 metra).
Tudi motorna ponudba je pri obeh podobna, dvolitrska bencinska motorja sta le malenkostno različna (114 kW proti 110 kW oz. 155 proti 150 'konjem' za CR-V), oba motorja svojo moč prenašata zgolj na prednji par koles. Tudi turbodizelska motorja imata enako prostornino (2,2 litra), potem ko so pri Mitsubishiju nekoliko zmanjšali največjo moč (s 175 na 150 'konj'). Pri največjem navoru pa je s 30 Nm v prednosti Mitsubishijev motor.
Zelo so podobni tudi normni podatki o povprečni porabi in izpustih CO2, nekaj več razlik je pri različicah s samodejnim menjalnikom ene ali druge znamke.
Še najbolj se glede uporabljene tehnike razlikujeta pri zasnovi štirikolesnega pogona. Ta je pri Hondi enostavnejši, zgolj s samodejno prilagoditvijo prenosa na prednji kolesni par v večini voznih razmer ali pa na štiri kolesa, če računalniška podpora zazna neenakomerno kolesno podlago. Mitsubishijev Outlander ponuja vozniku tri različne programe. Voznik z gumbom na sredinskem grebenu (ob prestavni ročici) izbira med 4WD ECO (podoben sistem razdelitve kot pri CR-V), dodatek pa sta 4WD Auto in 4WD Lock. Za kupce, ki iščejo naprednejši štirikolesni pogon, je torej odločitev jasna.
In cenovno? Oba pri nas zastopa in prodaja isto podjetje, AC Mobil. Cenovno sta pravzaprav povsem skupaj, pri osnovni bencinski različici je tisočaka manj treba plačati za Mitsubishija, pri turbodizlu je obratno.
Odločitev? Najbrž bo nakup odvisen predvsem od zaupanja v eno ali drugo znamko.
besedilo: Tomaž Porekar, foto: Uroš Modlic