Renault Laguna III

30. 8. 2007
Deli

Kdaj je že bilo? Menda v daljnih osemdesetih, ko je Renault predstavil mamljiv brezstrešen prototip z imenom Laguna. Nanj smo (skoraj) že pozabili, le ime je ostalo.

Če izvzamemo prednji del, se morda nova Laguna zdi le drugače oblikovan model, ki ga poznamo, torej druga generacija Lagune. Pa ni. To je nova, tretja Laguna, ki le potrjuje, da so poteze pri trenutno še aktualni generaciji zadosti dorečene, da se upirajo času.

Navajeni smo tudi, da pretresljivih (tehničnih) novosti ni več; če berete le osnovne tehnične podatke, so pri novih modelih drugačne (večje) le zunanje mere. In notranje. Enako je tudi pri novi Laguni, le da je nova Laguna kljub prirastku mer v primerjavi s staro – lažja. To pa ni novost le pri Renaultu, je pa izjemna redkost pri vseh (novih) avtomobilih! Na spisku je prek 300 dodelav, ki so omogočile zmanjšanje mase novega modela, ki je v povprečju za 15, največ (110-’konjska’ različica dCi) pa za 65 kilogramov lažji.

Ampak nova Laguna je vredna pozornosti predvsem zaradi cilja, ki si ga je zadal Renault: da se (nova Laguna) uvrsti med tri najbolj kakovostne avtomobile v svojem razredu. Na koncu to sicer pomeni, da Renault zanjo daje triletno (ali prevoženih 150 tisoč kilometrov) garancijo, pa vendar je znotraj uresničitve tega cilja veliko več.

Iskanje nepravilnosti pri spojih vidnih sestavnih delov (zunaj in znotraj) morda ni najbolj moder način ugotavljanja kakovosti (še posebej pri ‘predserijskih’ avtomobilih), čeprav smo bili pri prvem kratkem srečanju s tem Renaultom navdušeni tudi nad natančnostjo spojev. Znova se je namreč izkazalo, da je najpomembnejši vzrok za dobro voljo počutje v notranjosti. In prav to je Lagunin najmočnejši adut.

Tudi to, da je notranjost v primerjavi z drugo generacijo čednejša in sodobnejša, ni najpomembneje. Pomembneje je to, da je tudi ergonomsko bolj dovršena, največ pa šteje občutek v vožnji; za sopotnika, še najbolj pa seveda za voznika.

Srebrn trak prek armaturne plošče je sicer videti manj žlahten kot lesen iz paketa opreme Initiale, so pa materiali v vseh paketih opreme pretežno zelo kakovostni, vsekakor pa na ravni, ki je dostojna tudi (cenovno) precej prestižnejšim avtomobilom. Nova Laguna je v notranjosti ‘pospravila’ s številnimi Renaultovimi rešitvami, ki niso bile vedno najbolj posrečene.

Zdaj, recimo, sta tipki za podatkovno obsežen potovalni računalnik dve, večina stikal je nameščena v osrednjem delu armaturne plošče, komandni ‘pult’ je med sedežema in služi (doplačilnemu) navigacijskemu sistemu (ta je, mimogrede, zdaj dovršen do te mere, da je učinkovit in uporabniku res prijazen), redke volanske tipke pa so prav tako postavljene razumljivo in priročno. Tudi sedeži (na daljših poteh) niso več tako nerodno mehki, temveč so zmerno oprijemajoči in prijetno čvrsti, zelo dobre, predvsem praktične in ergonomsko zasnovane obvolanske ročice pa ostajajo skupaj s tisto za avdiosistem.

Najbolj bo verjetno presenečen voznik, vajen druge generacije Lagune, saj je največja razlika med obema prav v vožnji. Električen volanski servo (nova generacija) skoraj ni več prepoznaven, kar pomeni, da je informacija z volanskega obroča zelo dobra, vodljivost vozila pa odlična. Tehnika je naredila svoje: prestava v volanu je zmanjšana (volan je bolj neposreden! ), odzivni čas volana je skrajšan, zmanjšani so tudi vplivi podlage, ki se med vožnjo čutijo kot tresljaji na volanskem obroču, volanski mehanizem pa je seveda tudi hitrostno prilagodljiv. Le Laguna s samodejnim menjalnikom in najšibkejša različica (1.6 16V) sta opremljeni s klasičnim, hidravličnim volanskim servom.

Še posebej navdušuje krepko zmanjšano nagibanje karoserije, saj sta stabilizatorja bistveno bolj toga kot prej; prednji za 80, zadnji pa za 50 odstotkov. Bolj toge so tudi vzmeti: spredaj za 20, zadaj pa za 50 odstotkov. Takšna kombinacija je še vedno zadosti udobna, obenem pa je uglasitev podvozja lepo dinamična.

K zelo dobremu počutju veliko prispevajo tudi turbodizelski motorji, in to kljub teoretičnemu pomisleku zaradi najšibkejšega, 1, 5-litrskega motorja. Ta sicer ni športno poskočen, je pa z velikim navorom sposoben lepo peljati karoserijo in njeno vsebino tudi krepko prek vseh hitrostnih omejitev. Preskusili smo tudi srednje močno različico dvolitrskega turbodizla, ki se izkaže kot zelo dinamična, več kot le nežno športna.

Manj navdušujoča je turbobencinska različica, ki je na voljo le s samodejnim menjalnikom, ki pobere kar nekaj moči, kombinacija tega menjalnika in motorja pa vpliva na neljubo obnašanje po odvzetem plinu, ko avtomobil še nekaj trenutkov pospešuje. Ne glede na motor pa so menjalniki vedno šeststopenjski - ročni so se izkazali z natančnimi gibi prestavne ročice in z dobro izračunanimi prestavnimi razmerji. Motorno je torej Laguna dobro ‘pokrita’, a za bolj zahtevne vseeno napovedujejo še dva večja in zmogljivejša motorja: 3, 5-litrski bencinski in trilitrski dCi.

K zadovoljstvu v vožnji pa prispeva še ena lastnost: nova Laguna je namreč znotraj zelo tiha in tudi neljubih (turbodizelskih) tresljajev ni. To so dosegli z izdatnimi protihrupnimi ukrepi pri majhnih (motor), srednjih (podvozje) in velikih (aerodinamika) hitrostih.

Zdaj se za hip spomnite še drugih, že tradicionalnih Laguninih lastnosti: uporabnosti zaradi petih vrat, velikega prtljažnika ravnih bokov in – jasno – skrbi za aktivno in pasivno varnost. Da se torej Laguni obeta lepa prihodnost, ni pretirana trditev. Z nasmeškom.

Slovenija

Na našem trgu bo nova Laguna naprodaj od 15. oktobra letos, v ceniku bo sprva 12 različic, upoštevaje Grandtour pa 24. Ta se bo, tako kot Lagune z 1, 6-litrskim bencinskim in z najzmogljivejšim turbodizelskim motorjem, začel prodajati v začetku prihodnjega leta. Za zdaj so znane tri cene: 1.6 16V bo stala od 20.900, 2.0 16V od 22.000, 1.5 dCi pa od 22.400 evrov. Znano je tudi že doplačilo za kombijevsko različico: 1.300 evrov. Paketi opreme bodo trije (Expression, Dynamique in Privilege), najžlahtnejši paket (Initiale) pa si bodo kupci vsaj v začetku morali naročati posebej.

Kupe!

Čez približno eno leto bo Renault predstavil še tretjo karoserijsko različico – kupe! S tem bo vstopil v območje, ki ga tradicionalno pokrivajo nekateri tekmeci, med drugimi tudi Peugeot. Več informacij o Laguni Coupé pričakujemo na frankfurtskem avtomobilskem salonu.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja