Dvajset let pozneje, septembra 2015, znova Frankfurt: Megane na Renaultovem razstavnem prostoru ni bil edina novost, za pozornost obiskovalcev se je boril s Talismanom, naslednikom Lagune, pa tudi takrat še svežim Espaceom. A to seveda ne pomeni, da je za Renault zdaj kaj manj pomemben kot pred 20 leti. Še vedno velja: če ne uspe Megane, je Renault v hudih težavah. A glede na vtis, ki ga je dal med prvimi prevoženimi kilometri v okolici Lizbone, se tega ni bati. Ne le ker se je izkazalo, da je podvozje dobra kombinacija med športnostjo in udobjem, ampak tudi zato, ker si platformo, na kateri je nastal, deli tudi s Talismanom, Kadjarjem in Espaceom. To pa pomeni, da je v njem tudi dovolj (ne pa čisto vsi) elektronskih sistemov, ki smo jih vajeni v sodobnih avtomobilih.
Razvedrilno-informacijski sistem R-Link 2 si je mogoče omisliti z dvema zaslonoma: osnovnim sedempalčnim vodoravne orientacije ali (kar je veliko bolje) 8,7-palčnim s pokončnim zaslonom. Upravljanje je intuitivno: vsakdo, ki je vajen pametnega mobilnika, se bo v Meganovem sistemu takoj znašel. Enako velja za digitalne merilnike, poleg tega si v novem Meganu lahko omislite tudi projicirni zaslon.
Sistem Multi-Sense omogoča nastavljanje voznih lastnosti: odzivnost stopalke za plin, volana, dvosklopčnega menjalnika EDC, hkrati pa prilagodi tudi grafiko merilnikov (to je mogoče sicer posebej nastavljati), osvetlitev kabine, sedeže in še kaj.
Poleg projicirnega zaslona so vozniku lahko v pomoč še aktivni tempomat (ta na žalost deluje le pri hitrostih med 40 in 150 kilometrov na uro in avta ne zna popolnoma ustaviti), opozorilniki za nenamerno zapuščanje voznega pasu in vozila v mrtvem kotu, prepoznavanje prometnih znakov, parkirni pomočnik, vzvratna kamera in ne nazadnje možnosti LED-žarometov s samodejnim preklopom med dolgimi in kratkimi lučmi. Kateri od teh sistemov bodo serijsko sodili v katerega od paketov opreme pri nas, še ni jasno. Megane na slovenske ceste prihaja konec februarja, zato cene in paketi opreme še niso znani, je pa mogoče zanesljivo uganiti, da bodo cene za kak odstotek višje od dosedanjih, serijska oprema pa malenkost bogatejša.
Različica GT bo pri novem Meganu še pomembnejša. Namesto le optičnih popravkov gre tokrat pravzaprav za modelsko podvrsto z malo drugačnimi tehničnimi lastnostmi. Tako bo sistem štirikolesnega krmiljenja 4Control (vsaj za zdaj) omejen na model GT, ti pa imajo tudi bolj športne sedeže, podvozje pa je čvrstejše in športnejše (a tudi na slabih portugalskih cestah še vedno dovolj udobno za vsakodnevno uporabo). 4Control do hitrosti 60 kilometrov na uro (v voznem načinu sport pa do 80 kilometrov na uro) zadnja kolesa obrača v nasprotno, nad njo pa v isto smer kot prednja kolesa in tako zagotavlja večjo okretnost pri manjših in boljšo stabilnost in vodljivost pri večjih hitrostih. In za posladek: če si omilite 205-'konjski' 1,6-litrski turbobencinec v Meganu GT (poleg serijsko sodi menjalnik EDC), dobite še startni program, ki deluje zelo dobro, in preskakovanje prestav pri prestavljanju navzdol med zaviranjem. Poleg omenjenega turbobencinca si bo v Meganu GT mogoče omisliti tudi 165-'konjski' biturbodizel (tudi z menjalnikom EDC, le da je ta pri dizlih sedem- namesto šeststopenjski), vendar bo na trg prišel pol leta pozneje.
Novi Megane je tudi nekoliko tišji, zaradi daljše medosne razdalje tudi (zadaj) prostornejši in v celem daje vtis veliko bolj odraslega avtomobila od predhodnika.
Motorji? Ponudba se bo začela s starim 115-'konjskim' atmosferskim bencincem (ta bo pri nas na voljo le kot vstopni model z osnovno opremo), nato pa na bencinski strani sledijo 100-, 130- in 205-konjski turbobencinci (prva 1,2-litrska, zadnji 1,6-litrski), na dizelski strani pa bo na voljo pet motorjev. 1,4-litrski dCi bo na voljo z 90 in 110 'konji' (zadnji bo imel tudi varčnejšo in čistejšo različico Eco2 z le 3,3-litrsko porabo), 1,6-litrski pa bo imel različici s 130 ter že omenjenimi 165 'konji' za Megana GT.
Za prihodnost pri Renaultu napovedujejo tudi različico R. S. (a šele leta 2017, do konca 2016 pa bi bil naprodaj še stari Megane R. S.) in hibridno različico (najprej nežni hibrid s šibkejšim električnim delom, ki bo deloval na 48-voltni napetosti, kasneje pa morda tudi pravi, morda celo priključni hibrid), medtem ko popolnoma električnega Megana ne bo. Karavanska različica prihaja konec leta.
Dušan Lukič, foto Tovarna
-
Videz
Pri Renaultu so našli obliko, ki je dovolj športna, dovolj domača in bo tudi dovolj dobro kljubovala zobu časa – tudi kot GT.
-
Motorji
Izbira je velika, motorji pa dovolj sodobni. Osnovni bencinec je še iz ’strmih časov’.
-
Notranjost in oprema
Poudarek je na digitalnih vsebinah, dobrih materiali in izdelavi. Digitalni merilniki in veliki LCD-zasloni dajejo občutek sodobnosti.
-
Cena
Točne cene za slovenski trg še niso znane, a ni težko ugotoviti, da bo novi Megane za kak odstotek ali tri dražji od starega, vendar bo verjetno imel tudi več opreme.
Pri Renaultu so uspeli narediti avto, ki se bo z najhujšima konkurentoma pri nas, Golfom in Astro, znal boriti za vrh razreda.
Model: TCe 100
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbo |
Gibna prostornina (cm3): | 1.198 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 74/100 pri 4.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 175 pri 1.500 |
Menjalnik, pogon: | R6,S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.205 |
Največja hitrost: | 179 |
Pospešek (0-100km/h): | 12,3 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 5,4 |
Izpust CO2(g/km): | 120 |
Model: SCe 115
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni |
Gibna prostornina (cm3): | 1.598 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 84/115 pri 5.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 156 pri 4.000 |
Menjalnik, pogon: | R6,S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.205 |
Največja hitrost: | 191 |
Pospešek (0-100km/h): | 12,2 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | n. p. |
Izpust CO2(g/km): | n. p. |
Model: TCe 130
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbo |
Gibna prostornina (cm3): | 1.198 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 97/130 pri 5.500 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 205 pri 2.000 |
Menjalnik, pogon: | R6 (DS7), S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.205 (n. p.) |
Največja hitrost: | 197 (199) |
Pospešek (0-100km/h): | 10,6 (10,3) |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 5,3 (n. p.) |
Izpust CO2(g/km): | 119 (n. p.) |
Model: TCe 205
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbo |
Gibna prostornina (cm3): | 1.618 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 151/205 pri 6.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 280 pri 2.400 |
Menjalnik, pogon: | DS7, S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.392 |
Največja hitrost: | 230 |
Pospešek (0-100km/h): | 7,1 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6 |
Izpust CO2(g/km): | 134 |
Model: dCi 90
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.461 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 66/90 pri 4.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 220 |
Menjalnik, pogon: | R6, S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.205 |
Največja hitrost: | 174 |
Pospešek (0-100km/h): | 13,4 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 3,7 |
Izpust CO2(g/km): | 95 |
Model: dCi 100
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.461 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 81/110 pri 4.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 260/250* pri 1.750 |
Menjalnik, pogon: | R6 (DS6), S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.205 (1.311) |
Največja hitrost: | 187/188* |
Pospešek (0-100km/h): | 11,3/11,2 (12,3) |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 3,7/3,3* |
Izpust CO2(g/km): | 95/8,6* |
Model: dCi 130
Motor (zasnova): | štirivaljni, vrstni, turbodizel |
Gibna prostornina (cm3): | 1.598 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 96/130 pri 4.000 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 320 |
Menjalnik, pogon: | R6, S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.318 |
Največja hitrost: | 198 |
Pospešek (0-100km/h): | 10 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 4,0 |
Izpust CO2(g/km): | 103 |
Model: dCi 165
Motor (zasnova): | 118/165 |
Gibna prostornina (cm3): | 1.598 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 118/165 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 380 |
Menjalnik, pogon: | DS6, S |
Prednja prema: | McPhersonove vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | poltoga prema |
Medosna razdalja (mm): | 2.669 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.359 × 1.814 × 1.447 |
Prtljažnik (l): | 434 |
Masa praznega vozila (kg): | n. p. |
Največja hitrost: | n. p. |
Pospešek (0-100km/h): | n. p. |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | n. p. |
Izpust CO2(g/km): | n. p. |