Oblika Megana, ki jo vidite na fotografijah, se morda res poslavlja, vendar maha v slovo v velikem slogu. Z rekordom!
Novega 'številka dve' je prehitel za skoraj sekundo, kar je na krškem Racelandu z istim voznikom in v podobnih razmerah vsekakor velik dosežek.
Tale oblika Megana se resda poslavlja, saj smo v Ženevi že videli novo različico Renaultsporta (po domače RS), zato viri iz Francije že pravijo, da ne bo minilo veliko časa, preden se bo pojavila tudi kakšna 'poldirkaška' različica z novo obliko.
Poldirkaška? Ha, da premagaš skoraj 300-'konjskega' in štirikolesno gnanega Mitsubishija Lancerja, mora biti tehnika že iz dirkaških logov. In resnica ni daleč. Renault Megane, ki ga na kratko lahko poimenujemo tudi RS R26.R ali Radical, je redkost. Naredili so jih 450, od tega 230 za Veliko Britanijo ('naš' je bil 77! ), 126 za Francijo, preostalo pa za druge države. Tudi Slovenijo, če vas zanima.
Darko Strahinič se zelo trudi, da bi s podjetjem Renault Nissan Slovenija povzdignil znamko Renaultsport na tisto raven, ki si jo zasluži. Zato tudi prodaja te avtomobile (www.renault-sport.si) in pripravlja dogodke, kot so dnevi RS. Tam bodo zbrani vsi modeli z značko RS in zanimivi gostje, v kakšnem dirkalnem pokalnem Cliu pa se boste lahko zapeljali tudi kot sopotnik. Morda pa kar z Radicalom?
Radical vse svoje adute večinoma skriva, nekaj zelo očitnih pa ne more. Recimo 18-palčnih platišč, na katere so izbirno nameščene poldirkaške gume Toyo Proxes R888, pod njimi pa vrhunske zavore znamke Brembo. Štirikrat kolutne, seveda, in za boljše hlajenje tudi dodatno narezane.
Pred policistom, ki vas bo z velikimi očmi ustavil, boste težko skrili tudi varnostni lok v zadnjem delu avtomobila (dodatna oprema), ki poskrbi za vrhunsko togost karoserije. In če boste na cesti prehitri, mu boste lahko le na policijski postaji razlagali, da je vse to homologirano za navadno cesto. Ker je Renaultov Radical videti in slišati kot dirkalni avtomobil, pa tudi občutki v njem so taki.
V primerjavi s klasičnim Meganom Renaultsport je Radical kar 123 kilogramov lažji. Strupeni R26.R ima motorni pokrov iz ogljikovih vlaken (po domače kar karbona, kar se vidi že na prvi pogled), zadnje šipe iz polikarbonata (zadnji stranski šipi in na vratih prtljažnika), je pa še brez zadnje klopi, ima zelo slabo zvočno izolacijo, namestili pa so mu še dirkaška sedeža iz ogljikovih vlaken ter pritaknili pettočkovne varnostne pasove.
Pozor, še enkrat ponavljam, to je serijsko in homologirano za navadne ceste! Od luksuznih stvari, ki to že dolgo niso več, so pustili le samodejno klimatsko napravo in voznikovo varnostno blazino. Hvala, načrtovalci v Renault Sport Technologies, brez klimatske naprave bi le stežka preživeli v pregreti notranjosti ob zagretem vozniku.
Čeprav sta shujšana oblika in povečana togost avtomobila več kot opazni, pa so glavni aduti tega bolida skriti. Motor je v bistvu serijski iz klasičnega Megana RS, saj so kupci teh avtomobilov hoteli predvsem zanesljivost. Zato pa je šeststopenjski ročni menjalnik boljši (krajša pot pretikanja zaradi krajše ročice), predvsem pa je dodelano podvozje in izboljšana trakcija.
Prednja prema je dobila druge vzmeti in dodelane blažilnike, prav tako so trše vzmeti pritaknili zadku. Za največji nasmešek na spolzkem pa poskrbi mehanska zapora diferenciala, ki kljub 33-odstotni zapori nikakor ne trga volana iz rok.
ESP je povsem izklopljiv, a tudi delujoč pušča veliko 'prostora' za drsenje, z zavorami pa ne boste imeli težav, tudi če boste odpeljali vztrajnostno dirko čez Vršič.
Na avtocesti proti Krškemu sem bil presenečen, kako krotek je lahko R26.R. Dokler je cestišče gladko, boste poslušali le zelo izrazito žvižganje poldirkalnih gum, drugače pa se pelje skoraj kot navadni Renaultsport.
Na slabšem asfaltu je treba volanski obroč po moško prijeti, saj je zaradi togega podvozja avtomobil malce bolj živčen, a še vedno tako vodljiv, da bi ga zlahka posodili boljši polovici za tedenske nakupe v veleblagovnici. Brez zadnje klopi bi kljub varnostnemu loku lahko kar precej nakupila, kaj pravite?
Šalo na stran, ko zapeljete na dirkališče, se Megane R26.R počuti tako domače, kot se vi, ko pred domačim pragom čevlje zamenjate za copate. Motor se zavrti brez težav do 6.500 vrtljajev, ko ga ustavi omejevalnik, menjalnik hitro in učinkovito prehaja skozi zobnike, dirkalne gume grabijo vroč asfalt in zapora diferenciala se poti, da konjušnico spravi na cestišče.
Naredili smo tri hitre kroge na Racelandu, nato pa sta se prednji gumi začeli pregrevati, kar je le dokaz, da so morali zaradi navadnih cest narediti kompromis. Za tako imenovane 'track daye' (dneve na dirkališču), za kar je Megane R26.R v bistvu narejen, bi si tako želeli malce tršo mešanico, a bi zato morali malce bolj paziti na navadni cesti.
Tako pa se je hitra vožnja po dirkališču kmalu končala, saj smo morali hladiti gume, je pa zato vožnja po navadnih cestah pravi užitek. Že na ravninah vam le malokateri BMW pobegne, kaj šele v ovinkih. Ko bo voznik pred vami že bočno drsel, boste vi le zehali in čakali, da ga prehitite v preglednem ovinku kar po zunanji strani. Z vsakim kilometrom bolj ugotavljaš, da je Megane R26.R bližje dirkalniku kot pa serijskemu avtomobilu.
Rekord steze je težko doseči, še bolj pa, ko se oblika avtomobila poslavlja. A še enkrat poglejte, koliko kilovatov oziroma 'konjev' ima Megane in koliko drugi na vrhu naše lestvice (več na www.avto-magazin.si). Ste še prepričani, da je moč motorja res najpomembnejša?
Model: Renault Megane Renaultsport R26.R
Motor (zasnova): 4-valjni, turbopuhalo
Gibna prostornina (cm? ): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min): 169/230 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min): 310 pri 3.000
Menjalnik, pogon: R6, prednji
Prednja prema: posamične obese, prečna vodila, vijačne vzmeti, blažilniki, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.617
Dolžina × širina × višina (mm): 4.228 x 1.775 x 1.437
Prtljažnik (l): 330
Masa praznega vozila (kg): 1.230
Največja hitrost (km/h): 236
Pospešek 0–100 km/h (s): 6, 5
Poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 8, 4
Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj