Renault Scénic III

3. 7. 2009
Deli

Kar 85 odstotkov kupcev Scénica prejšnje generacije se je odločilo za – Scénica; preostalih 15 je kupilo Granda.

Če sodimo po tem, je 'klasični' Scénic bolj pravi.

Neumno bi bilo misliti, da je Scénic toliko drugačen, da so ga razvijali ločeno od Granda; je le ena od dveh karoserijsko (pa še to bolj ali manj le dolžinsko) različnih izvedb istega modela. Zato bi bilo neumno misliti, da je prišel Scénic na trg s časovnim zamikom zato, ker je razvoj potekal tehnično in časovno ločeno.

Namen zamika predstavitve je povsem komercialen: Scénica pozna večina, za Granda pa je le redkokdo slišal. Zato so ju po novem naredili zunaj (zadaj in spredaj) prepoznavno različna in zato so dali Grandu nekaj več časa ter primat pri uradni predstavitvi, s čimer naj bi povečali njegovo prepoznavnost.

Scénic ni le krajši (medosje in zadnji previs! ) od Granda; njegove zadnje luči so oblike bumeranga in zasukane v nasprotno smer – navznoter – kot pri Grandu, prepoznavno drugačen pa je tudi njegov sprednji del. Razlika je sicer le v odbijaču, a je dovolj velika, da je takoj opazna: Scénic ima namreč vstopne reže za zrak v treh delih in močno podobne tistim iz Mégana Coupéja. Pravijo: če je krajši od Granda, naj bo tudi (nekoliko) bolj športnega videza.

Novi Scénic je za osem centimetrov daljši od predhodnika in za 22 centimetrov krajši od Granda. Slednje je krivo za to, da v njem ni prostora za tretjo sedežno vrsto, je pa notranjost enako prilagodljiva: sovoznikov sedež ima preklopno naslonjalo (zato lahko v Scénicu prevažate 2, 5 metra dolge predmete), posamične sedeže druge vrste je mogoče preklopiti (naslonjalo), prekucniti ali v celoti izvleči, poleg tega pa imajo 13-centimetrski vzdolžni pomik in pet položajev naklona naslonjala. V osnovi prtljažnik meri več kot pol kubičnega metra, z odstranjenimi sedeži pa prek 1, 8 kubičnega metra.

Ni pa prtljaga edino, do česar je prijazen novi Scénic – voznikov sedež ima kar sedemcentimetrsko višinsko nastavitev in nastavljivo ledveno oporo, (ročna) klimatska naprava je serijska, notranjih odlagalnih mest je za 86 litrov (od tega so v podu štirje predali skupne prostornine 11, 4 litra, med sedežema pa je devetlitrski predal z naslonom za roko), na hrbtiščih sprednjih sedežev je šest žepov različnih velikosti ter dve letalski mizici in skupaj so v avtomobilu tri 12-voltne električne vtičnice.

Drobni tisk pravi, da so vse te praktične zadeve serijske šele v višjih paketih opreme. Ti so že tradicionalno štirje (Authentique, Expression, Dynamique in Privilege), to pa bo v Sloveniji ob upoštevanju treh bencinskih in petih turbodizelskih motorjev (tabela) dalo 18 možnih kombinacij.

Tudi Scénic je dobil možnost cenejše navigacijske naprave TomTom (450 evrov), od doplačilne opreme pa kaže omeniti še parkirni pripomoček s kamero, bogato multimedijsko ponudbo, biksenonsko tehniko žarometov ter panoramsko strešno okno.

Zelo verjetno je, da se bo Grand Scénic znotraj prodaje vseh Scénicov nekoliko razširil, a je enako verjetno tudi, da bo kratki, 'klasični' Scénic ostal tudi v tej generaciji bolj priljubljen od podaljšane različice. 'Pravi' Scénic, torej.

Skoraj zagotovo pa ga bolj kot Grand skrbijo drugi tekmeci, začenši s tistim, ki prav tako prihaja iz Pariza in ki ga je lani prvi pometel s trona najbolj prodajanega kompaktnega limuzinskega kombija. A naj pokaže čas, kako se mu bo godilo na trgu.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja