Reportaža: Audi Sportscar Experience

4. 1. 2007
Deli

CC? Audi kupe-kabriolet? Ne. Le TT 3.2 V6, RS4, S6 in S8; kupeji, kombiji in limuzine.

Zagotovo ste se že vprašali, zakaj so Audiji dražji od (da ne zapletamo) Volkswagnov. Če smo bolj konkretni: zakaj je A3 dražji od Golfa?

Nesmotrno bi se bilo na tem mestu poglabljati v prodajno politiko in strategijo oblikovanja cen – dovolj bo, če rečemo: Audiji imajo večjo dodano vrednost.

Stvari so seveda tudi vzdolž Audijeve ponudbe zelo različne. Dovolj je že, če pogledate cenovni razpon znotraj te blagovne znamke. Nič ne more biti bolj logično kot to, da denar kupuje . . No, vsega ne, veliko pa zagotovo. Zelo veliko. Če na primer kupite (novega) S8, se kot kupec pri Audiju posebej lepo zapišete.

Kako se vam (razen tega, da vam v trajno last dajo tehnično odličen in vrhunski avtomobil) oddolžijo? Lahko vas recimo preseneti v prestižno mat črnino oblečena pošta z rdečim trakom; takšna vas povabi na poseben športni dan, ki ga ni lahko pozabiti. Ta je tehnično sicer ’le’ šola športne vožnje, a se kot vabilo bere veliko bolj prestižno v celoti.

Dogaja se na dirkališču (v našem primeru je bil to ’zloglasni’ Nürburgring), ki je v tistem času izključno vaš oziroma Audijev, v boksih so parkirani le najbolj športni Audiji (kar praviloma pomeni njihovo najsodobnejšo tehniko in konjenico, ki se po številčnosti lahko primerja z najbolj spektakularnimi ameriškimi vesterni) in pred vami je natanko šest preizkušenj, ki si jih sicer (zunaj zaprtega poligona) zelo zelo težko omislite.

Nešteto je vozniških vaj, ki si jih lahko izmislijo, a čas (četudi gre za ves delovni dan) dopušča le štiri. Štiri smo obdelali tudi tistega dne. Prvič: S8, močno zaviranje z izogibanjem pri veliki hitrosti. V resničnem življenju bi lahko bil tudi otrok na cesti. Kako se odzvati! Drugič: TT 3.2 V6, slalom. Kako dano tehniko izkoristiti za čim hitrejšo pot med stožci. Tretjič: S6 (Avant), ’linija’.

Brezglavo in surovo mučenje tehnike v ovinkih je daleč od najhitrejše možnosti. Kako najhitreje skozi ovinek. In četrtič: RS4, oddrsavanje. Kdaj in zakaj oddrsne zadek (tudi štirikolesno gnanega avtomobila! ), kako zdrs nadzorovati in ga obrniti sebi v prid.

Sledita poslastici. Z vsakim izmed naštetih avtomobilov peljete nekaj krogov po dirkališču, enega izmed njih takoj za inštruktorjem. Le tako vam (vsakič znova) postane jasno, kako je pomembna ’linija’ vožnje, ki je pogosto daleč od intuicije in bliže povsem navadnemu učenju. In drgnjenju osvojenega znanja. In druga poslastica: krog v avtomobilu z inštruktorjem.

Tu spoznate, da so tehnike lahko zelo različne, hitrosti pa še bistveno večje od tiste, ki se je vam v prejšnjem primeru zdela že popolnoma blizu fizikalne meje. Verjemite: tudi če takšno šolo opravljate x-tič, jo kaže vsakič znova vzeti resno.

Prestižnost od začetka do konca pa je tisto, kar vam ponudi (spet prestižna blagovna znamka, kot je) Audi. Temu bi zlahka lahko rekli tudi CC oziroma ’Customer Care’. Skrb za kupca, po domače. Pri katerih znamkah, menite, lahko dobite to?

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol