Saab 9-5

13. 7. 2010 | Aljoša Mrak
Deli

Kar 13 let smo morali čakati na naslednika 9-5! Toda pri Saabu pravijo, da je bilo vredno potrpeti.

A namesto tega so tik pred zasluženim počitkom izvedeli, da jih GM zapira, saj na spregledu ni bilo kupca. Skratka, zelo nepričakovano so se znašli na cesti. Na srečo je tako stanje trajalo le mesec dni, ko so pri nizozemskem Spykerju napovedali, da švedski Saab prihaja pod njihovo okrilje.

Pustimo zdaj ob strani, ali je izdelovalec ekskluzivnih avtomobilov kupil švedskega posebneža zaradi resničnega zanimanja, da bi nadaljevali proizvodnjo, ali zaradi špekulativnih bančnih transakcij.

Pri Saabu so priznali, da imajo občutek, da je švedska vlada znamki Saab in Volvo pustila na cedilu. V nasprotju z nemško, francosko in drugimi so švedske oblasti prepustile avtomobilsko industrijo na nemilost trgu, zato so Nizozemci kupili Saab, Kitajci pa Volvo.

Če citiramo njihovega ministra za gospodarstvo: »Pa naj izdelujejo vetrne elektrarne, če že ne morejo avtomobilov.« Uf, še slovenska vlada ima več posluha za izdelavo avtomobilov, saj je nanjo vezano veliko delovnih mest – in z njimi usode njihovih državljanov.

V mestu Trollhättan je GM pustil tovarno, v katero so vložili veliko denarja, zato se lahko pohvali s sodobno proizvodnjo s kar 500 roboti. Predvsem pa so pustili osnovo, na kateri je zasnovan 9-5: Opel Insignia.

Da, prav ste prebrali, evropski avto leta 2009 Insignia in novi 9-5 sta zasnovana na podobnih temeljih, česar Saabovemu novincu vsekakor ne moremo šteti med slabosti.

Drugi obliki zunanjosti in notranjosti je sledil še tako imenovani fine tuning, s katerim so pri Saabu dodelali podvozje, motorje, volanski mehanizem itd. Čeprav je osnova ista, se vožnja v Insignii in 9-5 razlikuje, kot se recimo razlikujejo občutki v Porscheju Cayennu in Volkswagnu Touaregu.

Ali so pri zunanjosti naredili dobro delo, si oglejte na naših fotografijah. V živo je 9-5 videti celo bolje, z nenavadnimi svetlobnimi telesi pa tudi sveže.

V notranjosti pa je 9-5 nedvomno pravi Saab, vključno s samosvojo instrumentno ploščo (ki jo lahko skoraj povsem zatemniš) in z zagonskim ključem (gumbom), tradicionalno nameščenim med prednja sedeža.

S ponosom poudarjajo, da armaturna plošča objema voznika, predvsem pa da tudi pri 9-5 niso pozabili na športni značaj, s katerim so pri Saabu na ti. Hmm, kot bi govorili o BMW-ju, kajne?

Dodajajo, da je tudi 9-5 plod skandinavskega preprostega oblikovanja, tokrat združenega s tehničnimi novostmi, ki so pri omenjenem švedskem izdelovalcu novost. V novincu lahko dobite tudi HUD (head-up zaslon, torej projekcijo hitrosti, vrtljajev, prestave in celo hitrostnih omejitev na vetrobransko steklo), ozvočenje Harman Kardon z 10 GB prostora za datoteke MP3, osempalčni za dotik občutljiv zaslon z navigacijo, samodejno bočno parkiranje, aktivni tempomat . .

Dinamičnim voznikom poleg zmogljivih motorjev ponujajo še nastavljivo podvozje in aktivne žaromete. Aktivno podvozje (DriveSense) omogoča tri nastavitve: udobno (comfort), samodejno (inteligent) in športno (sport).

Kot je v navadi, način nastavitve podvozja ne vpliva le na odzivnost pod zadnjico, ampak tudi na občutke na volanskem obroču (prilagodljiv servovolan) in desni nogi (odzivnost elektronsko krmiljene stopalke za plin). Zato lahko mirno zatrdimo, da se tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom počutite dinamično.

Da, prav ste prebrali, v Saabu 9-5 si lahko omislite tudi šeststopenjski samodejni menjalnik (ki omogoča prestavljanje tudi prek dveh obvolanskih stikal), štirikolesni pogon in bolj športen zadnji diferencial.

Pogon na vsa štiri kolesa je nastal v sodelovanju s švedskim izdelovalcem Haldexom, ki je poskrbel, da se navor s pomočjo 20 tipal in večlamelne osrednje sklopke razporeja med prednjima in zadnjima kolesnima paroma v razmerju od 0 : 100 do 100 : 0.

Če ste zahtevnejši, pa si lahko omislite tudi športni zadnji diferencial, ki ima elektronsko zaporo. Tako imenovani eLSD prenese celo do 50 odstotkov navora k tistemu zadnjemu kolesu, ki ima več oprijema.

Štirikolesni pogon in eLDS? Zmagovalna kombinacija za Skandinavce, pa tudi za tiste naše voznike, ki hočejo na sončni strani Alp nekaj več.

Pravijo, da so njihovi potencialni kupci zatrdili, da bi najraje odprli mošnjiček za Audija A6. Zato kljub športnemu značaju nimajo za največjega tekmeca BMW-ja, ampak Audija.

V najboljših letih so pri Saabu izdelali okoli 133 tisoč avtomobilov na leto, zato bi bili povsem zadovoljni, če bi lahko v Trollhättnu znova obudili v življenje vsaj toliko avtomobilov. Kmalu bomo videli tudi karavansko različico 9-5, prihodnje leto prihaja všečno oblikovani 9-4X, v načrtu pa je tudi 'baby' Saab (mogoče 9-1? ).

Načrtov je veliko in optimizem iz Švedov kar buhti. Saab 9-5 je nastal v sodelovanju z GM, Spyker pa sodeluje z nemškim Volkswagnom. Zato lahko malce pošpekuliramo, da bodo imeli prihodnji Saabi pod motornimi pokrovi več Volkswagnove in manj Oplove tehnologije, s katerim so sodelovali okroglih 20 let!

Cene v Sloveniji

Saaba 9-5 si lahko omislite za 34.990 evrov (2.0 TiD z ročnim menjalnikom in opremo Linear) do 62.990 za različico 2.8T XWD s samodejnim menjalnikom in z opremo Aero.

Med opremama Linear in Aero pa je še oprema Vector. Vsi Saabi 9-5 imajo v serijski štiri varnostne blazine, stranski varnostni zavesi, samodejno dvopodročno klimatsko napravo, tempomat in stabilnostni sistem ESP.

Aljoša Mrak, foto: Tovarna