S predstavitvijo hibridnega Rav4 prejšnje generacije smo pred slabimi tremi leti v Avto magazinu ugibali, kaj to pomeni.
Že takrat se je naš Dušan namreč spraševal, ali se dizelski motorji poslavljajo. Pa takrat o zatonu dizelskih motorjev še zdaleč ni bilo toliko govora, kot ga je danes. A zdi se, da pri Toyoti vendarle dosežejo tisto, kar si zamislijo. Ko so pred več kot dvajsetimi leti predstavili prvi hibridni pogon, so mnogi zmajevali z glavo. Zdaj je tak pogonski sklop tudi pri drugih znamkah že nekaj samoumevnega, pri Toyoti pa bolj kot ne celo vodilni pogonski sklop. In ja Dušan, dizli se poslavljajo. Vsaj pri Toyoti in Rav4. Še več, v Sloveniji denimo računajo, da bodo prodajali samo in zgolj hibridno različico, pa čeprav bo novi Rav4 na voljo tudi z bencinskim motorjem.
In ko zapišem - novi Rav4 - je ta res nov! Ne zgolj s ponudbo motorjev, ampak tudi z obliko. Če je bil Rav4 včasih majhen trivratni avtomobilček za zabavo, je zdaj v peti generaciji, tako kot že nekaj let, na voljo zgolj s petimi vrati, in čeprav je na papirju celo manjši od predhodnika, deluje večji in predvsem bolj zrel.
Tako na hitro bi lahko rekli, da so se Toyotini inženirji kar preveč družili s tistimi, ki za obliko skrbijo pri Lexusu, a to navsezadnje ni nič narobe. Novi Rav4 deluje odraslo, prefinjeno in zanimivo. Zaznamujejo ga ostre in odsekane linije, zanimivi detajli in, kar za Japonce ni samoumevno, tudi všečna notranjost.
A najprej je treba začeti s podvozjem. Novi Rav4 je zrasel na novi platformi TNGA (Toyota New Global Arhitecture), zaradi katere je težišče avtomobila precej nižje, kolesa pa potisnjena bolj h koncem karoserije. To pomeni večjo medosno razdaljo, posledično več prostora v notranjosti in bolšjo lego na cesti. Če prištejemo še za kar 57 odstotkov bolj togo karoserijo, je napredek več kot očiten. Platforma dopušča drugačen pristop pri nameščanju karoserijskih delov, kot je denimo posoda za gorivo, s čimer so na eni strani dosegli skoraj idealno razmerje v teži (spredaj zadaj - 59/41), hkrati je prtljažnik zaradi drugačne postavitve posode za gorivo globlji in za 79 litrov večji.
Korak naprej kaže tudi notranja podoba. Materiali že na pogled delujejo kvalitetnejše, v nasprotju z japonsko tradicijo je plastike malo, prevladujejo mehki materiali (armaturna plošča, notranje obloge vrat). Varljivo delujejo zgolj sedeži. Na pogled so namreč všečni, a ko sedeš denimo na voznikov sedež, takoj ugotoviš, da so Japonski. Sedalni del je prekratek, a po drugi strani tak sedež dopušča večji pomik naprej - nazaj, posledično pa je več prostora za noge potnikov zadaj. No, k temu pripomore tudi večja medosna razdalja.
Ostale komponente v notranjosti so odlične. Volanski obroč lepo sede v roki, in čeprav je na njem (pre)veliko število gumbov, so ti logično razporejeni in ubogljivi na pritisk. Všečna je prestavna ročica, pohvalno pa prefinjena notranjost ponuja tudi številne odlagalne površine.
Da pri Toyoti mislijo resno s hibridnimi motorji, priča tudi dejstvo, da na mednarodni predstavitvi ni bilo različice z bencinskim motorjem. Hibridni pogonski sklop v osnovi ostaja enak kot pri predhodniku, a je temeljito prenovljen. Tako bencinski motor kot hibridni sklop sam. Za štirikolesni pogon še vedno skrbi elektromotor, za razliko od predhodnika, kjer se sistemska moč pri štirikolesni različici ni povečala, pa je zdaj drugače. Rav4 s prednjim pogonom ponuja 218 'konj' sistemske moči, štirikolesni pa 222 'konj'. Pri vožnji opaznih razlik ni, čas pa pokaže, da močnejša različica do 100 km/h pospeši 0,3 sekunde hitreje. In ko omenjam pospeševanje - vsaj meni je žal, da je Rav4 še vedno opremljen z neskončnostopenjskim menjalnikom. Ta v mestni gneči in med umirjeno vožnjo sicer deluje odlično, a pri pospeševanju na avtocesti, navkljub prenovi in boljši zvočni zaščiti še vedno poskrbi za neprijeten zvok motorja. A kot rečeno, to je moja osebna zamera.
Sicer pa se Rav4 pelje občutno bolje od predhodnika, tiše in predvsem bolj natančno. Jasno pri vožnji pomagajo tudi asistenčni sistemi in ti so, v sklopu Toyotinega paketa Safety Sense, že serijski.
Novi Rav je v Sloveniji že naprodaj. Čeprav je bencinska različica cenovno ugodnejša, pa zastopnik stavi na hibridno. Tu ponuja 1.500 evrov nekakšne hibridne subvencije, za 400 evrov opreme in pa kasko zavarovanje za 1 evro. Če vemo, da ta lahko stane od približno 800 do 1.500 evrov, je skupni popust kar zajeten, cenovna razlika med bencinskim in hibridnim motorjem pa tako bolj kot ne izničena.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del