Pri Seatu so bili pametni: Alhambro so oblikovno osvežili, jo tehnično podprli in ohranili njeno največjo prednost, prostornost.
Prva generacija Alhambre je zdržala le štiri leta, druga pet. Razlog, da so se lotili obnove pozneje, je najbrž iskati v tem, da so leta 2014 po besedah predsednika uprave družbe Seat S-A. Jürgena Stackmanna dosegli rekordno prodajo, najverjetneje pa je bil glavni razlog, da so morali posodobiti vse motorje, saj prihaja vseevropska ekološka norma EU6. Ne glede na razlog oblikovne in tehnične osvežitve pa je dejstvo, da Alhambra s svojimi skoraj 4,9 metri dolžine še vedno razvaja s prostornostjo.
Serijsko je seveda petsedežnik, šele za doplačilo 827 evrov dobite sedemsedežno različico (2 + 3 + 2). Dostop do notranjosti bo enostaven zaradi dveh bočnih drsnih vrat, ki jih ponujajo serijsko že pri osnovni opremi Reference. Čeprav so otroci vedno na prvem mestu, se bomo vseeno posvetili raje vozniku. Ta bo osveženo Alhambro prepoznal po novem znaku na maski avtomobila, pokrovu prtljažnika in volanskem obroču (zdaj enak kot pri Leonu), serijskih 16-palčnih posebnih platiščih ter zadnjih lučeh v LED-tehnologiji. V notranjosti boste najprej opazili tekstilne prevleke s sodobnimi vzorci, pri bolje opremljeni različici pa še MIB oziroma radijsko ter navigacijsko napravo, ki so jo razvili na osnovi druge generacije infozabavnega sistema. Ta ponuja najnovejši procesor, ki hitro poišče najidealnejšo pot ter omogoča intuitivno upravljanje 6,5-palčnega za dotik občutljivega zaslona. Precej pozornosti so namenili povezljivosti infozabavnega sistema ter vašega mobilnega telefona, ki so ga poimenovali Seat Full Link. Ta podpira MirrorLink, Google Android Auto ter Apple CarPlay. MirrorLink se najlepše izkaže pri aplikaciji SEAT Connect App, ki omogoča prepoznavanje elektronskih sporočil, sporočil SMS, računov na Facebooku ali Twitterju ter jih glasno in razumljivo prebere. Odgovore na nova sporočila je mogoče narekovati. Osnovni zaslon omenjene aplikacije je mogoče tudi prilagoditi, denimo trenutno vremensko napoved ali koledarske termine. S funkcijo Smart Tips pa vas celo opominja na termine ali si zapomni posameznikove priljubljene cilje.
Velikodušni so bili tudi pri aktivni varnosti, čeprav večina teh tehničnih bombončkov spada med dodatno opremo. Nikar ne spreglejte sistema za preprečevanje mrtvih kotov, sistema za večnaletno zaviranje (če voznik po trku ne more več zavirati, sistem sam zaustavi avtomobil), pripomočka za varen vzvratni izvoz iz parkirnega mesta, polsamodejnega sistema parkiranja, samodejnega preklapljanja med zasenčenimi in dolgimi lučmi, prepoznavanja voznikove utrujenosti, zaznavanja glavnih prometnih znakov itd. Verjetno pa si bo veliko voznikov, ki pogosteje uporabljajo avtomobil (denimo kot prostoren službeni avtomobil), omislilo pametni ključ, masažne sedeže in prilagodljive blažilnike.
Največja sprememba je pri motorjih, saj so celotno paleto turbodizelskih (TDI) in turbobencinskih (TSI) motorjev prenovili. Takole čez palec pravijo, da vsi motorji porabijo za okrog 10 odstotkov manj goriva. Ljubitelji turbodizlov bodo lahko izbirali med 110-kilovatno različico (150 'konjev') oziroma 135-kilovatno različico (184 'konjev'), prodajalci pa jih bodo vprašali še, ali si želijo štirikolesni pogon in dvosklopčni menjalnik DSG, ki omogoča tudi funkcijo jadranja (pri spuščenem plinu odklopi motor, vožnja se nadaljuje z izkoriščanjem kinetične energije). Pri bencinskih različicah lahko izbirate med osnovnim 1,4-litrskim TSI-jem (110/150), za dinamične voznike pa je na voljo tudi dvolitrska različica s kar 162 kilovati oziroma bolj domačimi 220 'konji'.
Razkrili so tudi prodajne načrte za Slovenijo: že letos naj bi prodali 100 avtomobilov, prihodnje leto pa kar 300. Po lanski rekordni prodaji (globalno) so načrti kar ambiciozni.
Besedilo Aljoša Mrak; Foto tovarna