Magična kratica: SUV! Končno so ga dobili tudi pri Seatu. Tovrstni avtomobili zagotavljajo dobre prodajne številke. Ateca pa ne skriva sorodnosti s Tiguanom – in Audijem.
Španska znamka Seat se že od prvih dni, ko jo je prevzela skupina Volkswagen, ukvarja z zahtevno nalogo, kako si izboriti prepričljivejši ugled. Od začetkov, ko so jo Nemci usmerili v znamko s cenejšo ponudbo, nekaj let pozneje pa to nalogo namenili tudi Škodi, je minilo že veliko časa. A Seat je moral pozneje svojo drugačnost iskati na alternativen način, vedno v tekmi s tistim, kar so jim šefi iz Wolfsburga dovolili. Pravzaprav so konstruktorji iz Barcelone svojo resnične zmožnosti lahko pokazali šele, ko so smeli za Audi razviti Q3! Tudi izdelujejo ga v Seatovi tovarni. Zdaj pa je končno na ogled podobno zahteven avtomobil z njihovo lastno znamko – Ateca. Dobro ime! Zveni kot ataka, napad torej.
Tekmecev, ki jih bodo lahko napadli, je zdaj sicer že veliko, saj se kupci množično selijo k terencem in križancem. Ateca bo tako nastopila kar proti sorodniku Tiguanu, pa tudi proti kopici tistih tekmecev, ki jih bodo smeli bolj resno napadati: Qashqaiu, Tucsonu, Sportagu, Kugi, CX-5, Kadjarju in še kateremu. Po opremi in zmogljivostih se sicer lahko meri tudi z Audijevim Q3, za sedanjim zaostane zgolj pri ugledu, vse drugo je generacijsko naprednejše. Ateca temelji na skupni platformi s Tiguanom, a so se pri španski znamki odločili za nekoliko krajši avtomobil (za 12 centimetrov), medtem ko se druge zunanje mere razlikujejo le za nekaj milimetrov. Tudi videz je seveda drugačen. Oblikovalci pri Seatu so pač uporabili tisto, kar velja za njihove značilnosti, ko gre za 'družinskost' oblike. A podobo kot Tiguan je tudi Ateca oblikovana zelo enostavno, 'karakter' ji dajeta oblika maske in žarometov. Če so ti (za doplačilo) opremljeni s popolno tehniko LED, je prednji del še toliko bolj poudarjen. Preseneča notranjost, predvsem glede prostornosti. Dolžine zagotovo niso skrajšali na račun prostornosti, ta je podobna, ko gre za razmere na zadnjih sedežih, zelo podobna tudi, ko gre za prostornino prtljažnika. Tiguan pa je v prednosti, ker ima možnost vzdolžnega premikanja zadnje predeljene klopi.
Takšnih malenkostnih razlik (ki na splošen vtis ne vplivajo veliko) najdemo še kar nekaj, edina, ki se zdi občutna, je možnost izbire prilagodljivih blažilnikov (za doplačilo) pri Tiguanu. A tudi podvozje Atece je dovolj zmogljivo, da ga ne moremo grajati. Glede na prvi vtis se prav tako zdi, da je vzmetenje dovolj udobno (in ni pretrdo kot pri nekaterih Leonovih različicah). Ateco smo vozili le po dokaj gladkih katalonskih cestah (po Barceloni in okolici). Zdi se, kot da Seatovi tržniki bolj merijo na kupce, ki bodo Ateco uporabljali pri mestni vožnji (zato v predstavitvi trdijo, da je Ateca popoln avtomobil za mestni vsakdanjik), čeprav si kupec lahko izbere tudi tisto s štirikolesnim pogonom (peti rod sklopke Haldex s sodobno elektronsko podporo). Enostaven okrogel gumb na sredinski konzoli omogoča izbiro programa voznih nastavitev že pri (najbrž le bolj bogato opremljenih) različicah s prednjim pogonom, štirikolesni pogon ima tudi različne nastavitve glede na razmere na cesti.
Elektronskih pripomočkov je pri Ateci na voljo precej. Omeniti velja možnost izbire pripomočka za vožnjo v zastojih (kombinacija aktivnega tempomata in zadrževalnika vožnje po prometnem pasu). Če je Ateca opremljena z aktivnim tempomatom, deluje tudi sistem zavore ob nevarnosti naleta, dodatno pa Ateca s pomočjo nadzora s kamero poskrbi za prepoznavo nevarnosti trka s pešci. Na voljo je še vrsta drugih sodobnih elektronskih pomočnikov. Tudi informacijsko-zabavnih sistemov je na pretek, od povezljivosti z mobilnikom ali z internetom do povezave Full Link, le predstavnost navigacijskega sistema ne prepriča glede enostavnosti uporabe. Tu so še drugačni uporabni dodatki, na primer LED-žarometi ali odpiralnik prtljažnih vrat z nožnim zamahom pod zadkom.
Motorna oprema je prav tako dokaj pestra, a v okviru že znanega. Na voljo sta dva turbobencinska motorja, litrski trivaljnik je zgolj osnovni in bo služil predvsem s primerno vstopno ceno. Močnejši 1,4-litrski TSi je dovolj močan za vse variacije (torej tudi za povezavo z dvosklopčnim menjalnikom ali pa štirikolesnim pogonom). Podoben raster so postavili tudi pri turbodizlih: 1,6-litrski TDI je na voljo kot vstopni model s prednjim pogonom, dvolitrski je na izbiro z več različnimi možnostmi. Tisti, ki izberejo najmočnejšo motorno različico (190 'konj') in štirikolesni pogon, dobijo tudi DSG.
Ateca je zanimiv in privlačen avtomobil, ki bo Seatu omogočil vstop do novih kupcev. Je zagotovo eden od bolje zasnovanih in izvedenih v svojem razredu. Brez težav jo lahko štejemo za nekakšno alternativo vsem, če pa bo to za Ateco dovolj, da bo Seat popeljala kam više, bo treba počakati – vsaj še do oktobra, ko bodo prve avtomobile (tudi pri nas) začeli dobivati prvi kupci.
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del