Ni dvoma, da so seatovci prepričani v svoj najmanjši model Cupre, sicer na mednarodni predstavitvi ne bi tako samozavestno zaprli del navadne ceste za preostaliu promet nad Barcelono, nam pa dali znamanja za start.
Ta hitrostna preskušnja relija ali pa (po želji) tudi gorska dirka je bila prijetno presenečenje, saj smo lahko specializirani novinarji iz številnih držav v varnem okolju preskusili zmogljivosti najmočnejše Ibize z imenom Cupra. Bilo mi je pravzaprav všeč, da nas niso dali na dirkališče, saj je navadna cesta veliko bolj nazorno pokaže, kaj športni avtomobil sploh zmore. Od kod torej seatovcem taka samozavest?
Tehnika ni nova, saj jo ima že Volkswagen Polo GTi. To ni nič narobe, če upoštevamo, da so 1,4-litrski turbomotor zamenjali za 1,8-litrski motor TSI, ki zagotavlja kar 192 'konjev'. Preverjeni so tudi drugi tehnični deli avtomobila, od šeststopenjskega menjalnika do elektronske delne zapore diferenciala z oznako XDS, ki dovolj dobro opravlja svojo funkcijo. Prepričani so v svoj izdelek tudi zaradi cene, ki je med tekmeci prav gotovo med ugodnejšimi. Čeprav je treba takoj dodati, da Ibiza Cupra ni tako športna kot izvrstna Ford Fiesta ST ali Renault Clio RS Trophy, vendar pa je vseeno tako zanimiva, da bi jo bilo škoda spregledati.
Poglede najprej pritegnejo 17-palčna platišča s športnimi gumami velikosti 215/40 in izboljšanimi zavorami, nižje podvozje in zaključek izpušnih cevi, ki se končajo sredi zadnjega usmerjevalnika zraka (difuzorja). V notranjosti boste najprej opazili školjkaste sedeže, športni volanski obroč in z aluminijem oplemenitene stopalke, šele nato pa tudi veliko končno številko na merilniku hitrosti in tipko Sport. Z njo prilagodimo podvozje in volanski sistem, da postanejo roke potne, sovoznik pa prestrašen. S funkcijo Seat Drive Profile, ki jo poznamo v malce drugačni obliki že iz drugih avtomobilov skupine Volkswagen, se Cupra spremeni iz ovčice v volka, čeprav odkrito povem, da bi si želel še več ostrine. Toda prav na udobje in vsakodnevno prijaznost do voznika so seatovci še najbolj ponosni, saj za razmeroma ugoden denar dobite vsestranski avtomobil.
Zanimivo, motor ima kar dve vrsti vbrizgavanja goriva: kot posredni MPI (za navor in nižjo porabo goriva) ali kot neposredni FSI (moč). V primerjavi s predhodnikom ni pridobil samo 400 kubičnih centimetrov prostornine, ampak tudi 12 'konjev' in 70 njutonmetrov navora. Zadnji podatek je pomemben tudi zato, ker zaradi njega ni več mogoče naročiti dvosklopčnega menjalnika DSG, ampak je na voljo le ročni šeststopenjski. Razlog? Prej uporabljeni DSG zmore le 250 njutonmetrov največjega navora. Če ste se zdaj vprašali, zakaj lahko naročiš Pola GTI s tem menjalnikom, je odgovor v manjšem navoru. Da, prav ste prebrali, ročni menjalnik zagotavlja 320 njutonmetrov, DSG pa samo 250! Pri Seatu so se odločili, da mora voznik z desnico delati, kar ni nič narobe, saj menjalnik ponuja kratke hode in natančne vklope. Sklopu večjega motorja in ročnega menjalnika je v prid tudi teža, saj je v primerjavi s 1.4 TSI in DSG novinec pridobil samo kilogram. Da, DSG je precej težji ...
In ko uporabniki tega avtomobila ne bodo plašili svojih sopotnikov, bodo prav gotovo cenili tudi Seatov sistem MirrorLink (preslikava zaslona pametnega telefona na zaslon avtomobilskega vmesnika), ki je skladen tako s funkcijo Apple Car Play kot tudi Android Auto. Skupaj z aplikacijami Seat DriveApp in Seat ConnectApp (sodelovanje s Samsungom) omogoča, da si infozabavni sistem prilagodite svojim željam in potrebam ter da ste lahko tudi med vožnjo povezani s svetovnim spletom.
Toda verjemite mi, na tisti HP oziroma krajši gorski dirki nismo niti pomislili na Facebook, Twitter ali elektronsko pošto. Pa je bilo vseeno lepo!
Besedilo Aljoša Mrak; Foto tovarna
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj