Seat bo sredi junija letos začel prodajati peti rod Ibize. Povsem novo konstrukcijo avtomobila so javnosti prvič predstavili na avtomobilski razstavi v Ženevi. Za naslednjo Ibizo pri Seatu pravijo, da bo velik korak naprej, najboljša Ibiza vseh časov. Razlog je v tem, da so za Ibizo kot prvi v koncernu Volkswagen uporabili novo konstrukcijsko osnovo, platformo MQB A0 (MQB = modularna platforma s prečno postavljenim motorjem).
Novo platformo so pri skupini Volkswagen razvili za prihajajoči niz manjših avtomobilov, zdaj pa se bo osnovnim štirim, Ibizi, Polu, Fabii in A1, pridružila še vrsta novih manjših križancev, kot so na primer že najavljeni Seat Arona, Volkswagen Polo T-Cross in Škoda Polar. Seat Arona se bo Ibizi pridružila že konec leta in bo nadomestila dosedanjo karavansko različico Ibize. Ibiza petega rodu bo imela temeljito osvežen videz zunanjosti, nekakšno nadgrajeno družinsko linijo, ki so jo začeli pri Leonu in Ateci. S temeljno konstrukcijo so našli nekaj novih centimetrov prostora v kabini avtomobila, kar bo zagotovo pripomoglo k bolj 'odraslemu' občutku v avtomobilu. Dolžina je ostala skorajda povsem nespremenjena, so pa avtomobil občutno razširili. Ibiza je široka kar 1,782 metra, kar pomeni le tri centimetre manj kot Leon in okoli osem centimetrov več kot Toledo. Po Seatovih podatkih so tako lahko v notranjost namestili za štiri centimetre širše sedeže. Ibizo so celo za malenkost skrajšali, za dva milimetra, je pa tudi en milimeter nižja kot njena predhodnica. Za bolj dinamično držo avtomobila poleg širših kolotekov (+ šest centimetrov) poskrbi tudi spremenjena medosna razdalja, ki so jo povečali na 2,564 metra (za 9,5 centimetra). V notranjosti jim je uspelo dodati 3,5 centimetra prostora za noge potnikov na zadnjih sedežih, za 63 litrov pa so tudi zvečali prtljažnik, ki zdaj sprejme kar 355 litrov prtljage (po Seatovih podatkih največji v razredu).
Za pogon bo na voljo nekaj različnih turbobencinskih in turbodizelskih motorjev. Osnovni bencinski je litrski trivaljnik, pri katerem bosta na voljo 95- ali 115-'konjska' izvedenka (osnovna 60 'konjska' bo na voljo le na nekaterih trgih). Štirivaljni TSI z delovno prostornino 1,5 litra in 150 'konji' bo na voljo od konca leta. Motor 1,6 TDI bo imel tri možnosti izhodne moči, z 80, 90 in 115 'konji'. Ob tem bo na voljo še motor na stisnjen naravni plin – TGI s 95 'konji'. Za prenos moči na sprednji pogonski kolesi bodo na voljo pet-, šest- ali sedemstopenjski menjalnik (prva ročna, zadnji dvosklopčni).
Ibiza bo dosegljiva v štirih opremskih različicah, kot Reference, Style, FR in XCellence. Zadnji dve sta enakovredni (tudi cenovno), razlika bo v opremi, ki bo bolj športna pri FR ter bolj luksuzna pri XCellence.
Nova platforma, ki je pravzaprav za manjše avtomobile prilagojena platforma, ki jo sicer uporabljajo tudi za Leona in Ateco, bo omogočila številne tehnološke novosti, ki so bile do zdaj omejene zgolj na avtomobile višjih razredov. Vse Ibize bodo serijsko imele sistem za preprečevanje naleta na pešca pa tudi sicer bo na voljo dolg spisek sodobne varnostne in zabavne opreme. Med to spadajo na primer aktivni tempomat, preprečevalnik naletov ter pomoč za premikanje v zastojih, sistem za zagon in vstop v vozilo brez ključa, parkirni pripomočki s kamerami za popoln pregled nad okoljem avtomobila, večji zaslon na dotik s številnimi možnostmi povezljivosti s pametnimi telefoni (Apple Car Play, Google Android Auto in Mirror Link), prilagodljivi blažilniki in še kaj. Nova konstrukcijska osnova MQB A0 zagotavlja tudi precej vzvojno trdnejšo pločevinasto karoserijo.
Čeprav so predstavili zgolj petvratno različico, bo na voljo tudi trivratna, ki bo imela bolj poudarjeno športni videz (recimo temu 'kupejevski'), Ibizo ST pa bo (kot že omenjeno) nadomestil novi križanec Arona.
besedilo: Tomaž Porekar · foto: Seat
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere