S 177 kilovati oziroma 240 ’konji’ je Leon Cupra najhitrejši Seat v zgodovini. Se vam že dviguje tlak?
Za voznikovo globoko dihanje in pospešeno bitje srca je največkrat kriv zmogljiv motor, pa naj bo govora o različici FR ali Cupri. V najzmogljivejših Leonih je namreč nameščen ’star’ znanec iz Volkswagnovih avtomobilov, dvolitrski štirivaljnik TFSI, ki združuje neposredni vbrizg in turbopuhalo.
A da 177 kilovatov oziroma 240 ’konjev’ pri Cupri ni tako preprosto izvleči iz motorja, s katerim se baha tudi Golf GTI, pričajo zmogljivejše turbopuhalo (0, 8 bara! ), hladilnik polnilnega zraka, predelana glava motorja, drugi bati, močnejši ležaji in injektorji, ki omogočajo učinkovitejše doziranje v zgorevalni prostor. Zato se ne čudimo, da so pri Seatu zelo ponosni na 247 kilometrov na uro končne hitrosti in kar 6, 4 sekunde, kolikor mine od starta do hitrosti 100 kilometrov na uro pri polnem pospeševanju. To pa so že vrednosti, ki se jih ne bi sramovali niti dirkalni avtomobili, recimo v prvenstvu WTCC, kjer Seat uspešno nastopa.
V nasprotju z različico FR pa v Cupri niso pozabili na dodelavo izpušnega sistema, iz katerega se – predvsem za razposajenega voznika – vije melodija, ki je ne more preglasiti tudi zmogljiv radijski sprejemnik. Pravzaprav bi bil to greh, saj je Seat Sound System, kot ga oni imenujejo, vreden pozornosti in – roko na srce – zaradi številnih decibelov tudi težko zanemarljiv!
Ročni menjalnik, ki ima zaradi močnejšega motorja večje zobnike šestih prestav, prenaša omenjeno moč le na prednji kolesi. Zato si lahko predstavljamo, da ima (sicer izklopljiv) stabilizacijski sistem ESP veliko dela, da ohranja trakcijo in s tem avtomobil na cesti. Če ne bi bila Cupra 14 milimetrov nižja od šibkejše različice, če na 18-palčnih aluminijastih platiščih ne bi imela zmogljivih gum velikosti 225/40 in če se pod njimi ne bi razkazovali ogromni 345-milimetrski dodatno hlajeni koluti z rdečimi čeljustmi, bi se lahko kmalu pojavila težava.
A da so pri Seatu opravili temeljito delo, pričajo tudi aluminijasti deli podvozja, ki so zamenjali težje jeklene ter tako zmanjšali maso na prednji osi za kar 7, 5 kilograma, in seveda nova uglasitev že tako dobrega podvozja. Servovolan je ostal električno krmiljen, le da je pri Cupri še natančnejši. In hitrejši. Pri Seatu pravijo, da je kar 10 odstotkov hitrejši od tistega v predhodnici, 225 ’konjev’ močni Cupri R.
Zato se voznik, ki se usidra v školjkaste sedeže z integriranimi vzglavniki, objame usnjen športen volanski obroč, pohodi stopalke z dodatki aluminija in se zagleda v belo podložene merilnike (na katerih so vrednosti, ob katerih vas pošljejo nazaj v šolo opravljat vozniški izpit), nad ergonomijo ali sivino delovnega prostora nikakor ne bo mogel pritoževati.
Za poslastico pa so Seatovi inženirji predstavili še pomoč pri krmiljenju (ko volanski sistem nakaže, kam bi bilo dobro obrniti volan v kritičnih situacijah), čiščenje zavornih kolutov (ko imamo vključene brisalnike) in zavorni servo, ki se ob pregrevanju zavor samodejno okrepi. V tovarni očitno ne znajo narediti le pametnega voznika, ki bi ob tolikšni moči znal krotiti svoj krvni tlak . .
Prvi vtis
Videz 3/5
Črn ali rumen, z Leonom Cupro boste vedno opazni.
Motorji 4/5
Če ste ljubitelj prisilno gnanih športnih avtomobilov, vas TFSI nikoli ne bo pustil na cedilu, ne med lenim križarjenjem ne med polnim prehitevanjem.
Notranjost in oprema 3/5
Školjkasti sedeži, športen volanski obroč, samodejna klimatska naprava, izklopljiv ESP, ABS, množica varnostnih blazin … Kaj bi še radi?
Cena 2/5
Za 177 kW/240KM ugodna, le cene Golfa GTI ne smete pogledati.
Prva ocena 4/5
Leon lahko zadovolji s svojo tehniko, edino, kar mu res manjka, so imenitnejši materiali v notranjosti in boljši imidž. Mogoče pa je prav Cupra poklicana, da to popravi?
Aljoša Mrak