Škoda Enyaq je na začetku četrtega leta obstoja dobila prve resne osvežitve. Predstavitev prenovljenega 'električarja' namreč sovpada s tretjo obletnico začetka njegove proizvodnje. Kljub temu da z aktualno osvežitvijo Enyaq veliko pridobiva, pa tudi nekaj izgublja – oznako iV. Kot kaže, pri Škodi menijo, da je njihov največji in trenutno edini povsem električni avto postal dovolj prepoznaven sam po sebi, zato dodatne oznake ne potrebuje več.
Sama prenova je razdeljena na tri sklope, pri čemer je prvi bolj nov paket opreme kot prenova. V slogu Superba in Kodiaqa je namreč zdaj tudi Enyaq dobil različico Laurin & Klement (L&K), ki predstavlja vrh ponudbe, kar se opreme tiče. Tudi videz je vrhunski. Zunanjosti so namenili ekskluzivna 20- ali 21-palčna platišča.
Manjša so serijska, medtem ko so večja na voljo za doplačilo. Nekoliko spremenjena sprednji in zadnji odbijač sta oplemenitena s platinasto sivimi dodatki, ki občutek prestiža še nekoliko okrepijo, svoje k elegantnemu videzu pa dodajo še pragovi v barvi karoserije.
Poleg matričnih LED-žarometov pa sprednji del osvetljuje tudi tako imenovana »crystal face« maska, sestavljena iz 131 svetlečih diod. Bolj konkretno se nadgradnja L&K občuti v notranjosti, ki je na voljo v dveh izvedbah - »Black« in »Shell«. Ogrevana in prezračevana sprednja sedeža sta serijsko usnjena in pri prvi različici črne barve s kontrastnimi šivi.
Pri izvedbi Shell sta sedeža v bež barvi, prav tako s kontrastnimi šivi. Sta udobna, a po prvih občutkih ponujata manj bočnega oprijema, kot bi si od njiju želel. Bogat nabor standardne opreme v paketu L&K vključuje še masažno funkcijo, projicirni zaslon in ozvočenje Canton.
Če je pridobitev paketa L&K velik korak naprej v smislu udobja in prestiža, pa se zdi še toliko večji korak naprej tisti na tehničnem področju. Enyaq je zdaj v različicah 85 in 85x do 60 kilovatov močnejši, navora pa je več za kar 235 njutonmetrov. Vse to izdatno vpliva na vozne lastnosti, saj različica 85 (ki nadomešča Enyaq 80) do 100 km/h potrebuje skoraj dve sekundi manj.
Zaradi sprememb v kemijski sestavi baterij, ki jih zdaj odlikuje večja gostota, se je povečal tudi domet, in sicer od 17 do 24 kilometrov. Najdaljši domet Enyaqa je tako zdaj 576 kilometrov pri modelu 85 Coupe. Več moči so namenili tudi različici RS, ki zdaj zmore 250 kilovatov, s 5,5 sekunde do 100 km/h pa je pospešek boljši za celo sekundo.
Novost je tudi 175 kilovatni polnilnik za 85x in RS, ki omogoča, da se Enyaq od 10 do 80 % odstotkov napolni v 28 minutah. Prirastek moči gre na račun povsem novega motorja, nameščenega na zadnji osi, ki prinaša več moči in boljši izkoristek. Pomembna tehnična novost je tudi predpriprava oziroma predgretje baterije, ki podaljša doseg avtomobila in izboljša učinkovitost polnjenja. Vklop te funkcije je možen na dva načina: ročno, s pritiskom na gumb na armaturni plošči, ali pa samodejno, ko sistem na podlagi podatkov navigacije zazna, da se avto približuje hitri polnilnici.
Ne spreglejte!
- Rabljeni avto: Škoda Superb - Čehinja, ki krši pravila
- Enyaq ni prvi Škodin električni avtomobil, že leta 1991 je namreč luč sveta ugledal ta avto …
Še ena sprememba, morda na videz manjša, a vseeno ne nepomembna, pa je novi info-zabavni sistem, ki je na voljo v vseh Enyaqih z 82 kWh baterijo, izdelanih od novembra letos naprej. Že sam pogled na osrednji zaslon da vedeti, da gre za povsem novo programsko opremo. Tri osnovne bližnjice uporabnika popeljejo do nastavitev, aplikacij ali začetnega zaslona, poleg tega pa si lahko vsak uporabnik nastavi še pet personaliziranih bližnjic.
Poleg tega so na novo oblikovali navigacijski sistem za še bolj intuitivno uporabniško izkušnjo ter poenostavili upravljanje klimatske naprave ter ogrevanih in hlajenih sedežev prek osrednjega zaslona. Posodobili so glasovno asistentko Lauro, ki je zdaj še bolj razumevajoča do različnih ukazov, novost pa je sistem »Kessy Walkaway«, ki avto avtomatsko zaklene, to pa potrdi z zvočnim signalom, ko je ključ oddaljen od dva do dva metra in pol od vozila. Če je tudi sovoznikov sedež električni, ga je zdaj možno premikati prek osrednjega zaslona in tako poskrbeti za dodatno udobje potnikov zadaj ali pa si ga pripraviti za recimo namestitev otroškega sedeža.
Čeprav na prvi pogled, vsaj ko avto pogledamo bolj od daleč, sprememb na Enyaqu ni videti kaj dosti, pa so tiste, ki so jih pripravili pri Škodi, zelo pomembne. Dejstvo je, da je Enyaq avto, ki mu oprema Laurin & Klement zelo pristaja, saj že v osnovi velja za najbolj prestižno in najdražje vozilo v Škodini floti. Treba je priznati, da so vse značilne elemente L&K v Enyaqa odlično vključili.
Smetana na torti pa so seveda vse pogonske posodobitve, ki delajo Škodinega električarja še bolj zanimivega in aktualnega. In čeprav se podvozja ter krmiljenja niso dotikali, je razlika več kot opazna in prvi vtis zelo dober. Vse to pa bo Enyaqa še utrdilo na seznamu najbolj prodajanih električnih avtomobilov v EU.
Preberite še: Začenja se proizvodnja najnovejše Škode (VIDEO)
BONUS VIDEO: Navdihujoča zgodba naše vrhunske balerine: ona je to, kar je Luka Dončić v košarki