Škoda Fabia Combi

7. 12. 2007
Deli

Fabia Combi se poslavlja. Z več kot 640 tisoč prodanimi modeli je dosegla pričakovanja vodilnih pri Škodi. Zgolj za primerjavo ? Formanove prodajne številke so skoraj trikrat manjše. In kako visoke se obetajo novi Fabii Combi?

Pri Škodi pravijo, da jim je to uspelo z dodatnimi 46 milimetri, ki so jih odmerili v višino. Tudi če to ni edini razlog, lahko rečemo, da je občutek prostornosti v Fabii resnično presenetljiv. Kljub relativno majhnim zunanjim meram je v potniški kabini dovolj prostora za pet odraslih ljudi, kadar je to potrebno. Še posebej dobro sedita potnika spredaj, ki se nad udobjem, vsaj ko govorimo o najboljšem paketu opreme (Elegance), res ne bosta mogla pritoževati.

Dvobarvna plastika na armaturni plošči (črna in svetlo rjava), svetla notranjost, kakovostni materiali, oprema, primerljiva z avtomobili višjega razreda, izdatno nastavljiva sedeža in volanski obroč ter dobro pregledni merilniki s kupom uporabnih informacij vam res ne dajo občutka, da se v Fabii zaradi česarkoli počutite osiromašeni. Prej nasprotno, ko odprete prtljažni prostor, spoznate, da ste pravi ‘bogataš’, saj je ta od tistega v kombilimuzinski Fabii večji za 180 litrov, v primerjavi s predhodnikovim pa že v osnovi ponuja za 54 litrov, ob podrti in zloženi zadnji klopi pa kar za 235 litrov več prostora.

Ni kaj, nova Fabia Combi je resnično prostoren avto, in to bo brez dvoma tudi njen največji adut. Precej manj verjetno je namreč, da bo svoje kupce prepričevala z obliko. Oblikovalci so njene zunanje linije tokrat bolj zaoblili ? pravijo, da predvsem zato, ker so s tem hoteli poudariti eleganco, resnica pa je, da je najmanjša Škoda tako postala na pogled manj dinamična in igriva ter zato veliko bolj resna.

S tem bo prepričala predvsem starejše kupce. In če pomislimo, da imajo pri Škodi že podoben model, namenjen mlajšim (mislimo seveda na Roomsterja), potem je odločitev, da bo Fabia Combi na trgu predvsem zato, da bo navduševala starejše, povsem logična in upravičena. Na to namiguje tudi oprema, ki se začne s paketom Classic, nadaljuje z Amibente in Sport ter konča z Elegance.

Classic je paket, ki ponuja predvsem veliko varnostnih elementov (štiri varnostne blazine, ABS …), resnično zanimiv je Ambiente, ki se hvali še s tretinjsko deljivo zadnjo klopjo, dvema predaloma pred sovoznikom, mrežama na hrbtiščih prednjih sedežev, bralnimi lučkami spredaj, potovalnim računalnikom, centralnim zaklepanjem in nekaterimi okrasnimi elementi. Sport in Elegance sta paketa, namenjena tistim, ki iščejo nekaj več, kot zanimivost pa povejmo, da bodo prav vse Fabie Combi že serijsko opremljene z rolojem prtljažnega prostora, 12-voltno vtičnico v zadku in z možnostjo montaže strešnih sani, za kar pa bo treba pri vseh modelih doplačati. Enako kot za set za pritrditev prtljage ali koles v zadku, ESP, možnost izklopa sovoznikove varnostne blazine, samodejno klimatsko napravo Climatronic, avdiosistem ali pa za električni pomik stekel zadaj.

Nekaj podobnega kot za opremo velja tudi za paleto motorjev. Ta je, kot se za Volkswagnov koncern spodobi, precej bogata, toda vprašanje je, ali so vsi motorji v njej tudi ‘uporabni’. Za trivaljnike na dnu palete (1.2 HTP, 1.2 12V HTP in šibkejši dizel z oznako 1.4 TDI) se zdi, da bodo zadovoljivo opravljali delo le, če se bosta v Fabii Combi večinoma vozila dva potnika in nekaj malega prtljage. Za družinske potrebe bo tako treba poseči višje, po 1, 4- oziroma 1, 6-litrskem bencinskem ali še bolje 1, 9-litrskem (TDI) dizelskem štirivaljniku, če si boste zaželeli samodejnega pretikanja, pa vam bo ostala le ena možnost, to je 1, 6-litrski bencinski motor v kombinaciji s Tiptronicom, ki pa je v nasprotju s preostalimi ročnimi menjalniki edini šeststopenjski.

Tako je jasno, da tudi nova Fabia Combi nima želja po uglednejših kupcih. Želi si predvsem ohraniti stare ter jih še naprej navduševati s prostornostjo in udobjem v notranjosti.

Matevž Korošec, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol