Škoda Fabia je doživela modernizacijo

Prenovljena Fabia sicer oblikovno ni bistveno spremenjena, a je v koraku s časom.

Fabia je na svetovni trg pripeljala leta 1999 in doslej osvojila več kot štiri milijone kupcev. Tako ni čudno, da je 'mala Čehinja' ena od najbolje prodajanih Škod, pri čemer je zanimivo, da je njen največji prodajni trg gospodarsko uspešna Nemčija. Slednje lahko marsikomu dokazuje, da Fabia že dolgo ni več zgolj Škoda, temveč povsem spodoben in uporaben mali avto. Pri tem je seveda upoštevana tudi karavanska različica.

A ne glede na velikost avtomobila se trendi in zahteve kupcev spreminjajo. Zanimivo je, da oblika sploh ni več na prvem mestu, veliko bolj pomembno je, kaj avto ponuja. Tu nekateri stavijo na sprednje žaromete z LED-tehnologijo (ki so zdaj prvič na voljo tudi v Fabii), nekateri na majhne in zmogljive motorje, drugi pa seveda na asistenčne sisteme in, jasno, povezljivost. Oblikovnih sprememb je bolj malo – že omenjene luči, sprednja maska in nova kolesa, v notranjosti novi merilniki in novi materiali skupaj z novimi barvnimi kombinacijami – povsem nov pa je osrednji zaslon. Ta je v Fabii z razlogom, saj sistem Amundsen ponuja povezavo s storitvijo Infotainment Online ter dostopno točko za pametne telefone ali tablico, pri čemer je za zadnjo zdaj na voljo tudi tovarniški nosilec za pritrditev na zadnjo stran sprednjega sedeža. Hkrati je mogoče status avtomobila preverjati prek pametnega telefona in celo pametne ure. Kdor si želi še več, je doplačilno na voljo 6,5-palčni barvni zaslon Swing Plus, ki prinaša še izboljšano povezljivostno izkušnjo – uporabniku so na voljo spletne novice, vremenske napovedi, podatki o cenah goriva ali parkirišč ...

V koraku s časom so Čehi tudi z motorji. Trenutno (ali pa kar za vedno) so na voljo samo bencinski motorji, prav vsi so litrski. Različne so zgolj moči in menjalniki; ob ročnem pet- ali šeststopenjskem je doplačilno na voljo tudi sedemstopenjski DSG.

Novinka je v Sloveniji že na prodaj. Začetna cena je sicer pod 10.000 evri, a takšnih se bo verjetno prodalo bolj malo. Za tisočaka ali dva več bosta na voljo že srednja oprema in tudi srednji motor (95 'konj'), za najmočnejšo in najbolje opremljeno Fabio 1.0 TSI DSG (110 'konj') pa bo potrebnih vsaj 16.000 evrov. Za karavansko različico oziroma Fabio Combi bo treba dodati približno 600 evrov, še vedno pa bo na voljo tudi privlačna izvedenka Monte Carlo, ki bo v najdražji izvedbi zahtevala zgolj nekaj sto evrov doplačila.