Škode bodo poslej na voljo tudi s povsem novim in tehnološko naprednim litrskim turbobencinskim motorjem. Spodobi se, da ga prvi dobi njihov najbolje prodajani model, Octavia.
Tudi v Sloveniji velja, da ob omembi znamke Škoda ljudje takoj pomislijo na Octavio. Kako tudi ne, ko pa se je zanjo od leta 1996 po vsem svetu odločilo že več kot pet milijonov kupcev. 41-odstotni prodajni delež celotne Škodine prodaje pripada prav Octavii in njena tretja generacija bo v leto 2017 zapeljala rahlo ozaljšana.
V kombinaciji z močnejšimi motorji (vsaj 150 'konj') bo v Octavii poslej mogoče doplačati za dinamični nadzor podvozja (DCC). Sistem poznamo že iz drugih znamk pod Volkswagnovo streho, poskrbi pa za prilagajanje volanskega mehanizma in trdote blažilnikov. S pritiskom na gumb voznik izbira med tremi standardnimi nastavitvami (comfort, normal in sport), v položaju individual pa si lahko voznik sam nastavi trdoto blažilnikov, odzivnost volanskega mehanizma in hitrost prestavljanja (v primeru samodejnega menjalnika). Modelno leto 2017 prinaša (doplačilno) še brezžično oziroma induktivno polnjenje pametnega telefona (z dodatno zunanjo anteno za boljši sprejem), nosilce za tablične računalnike na naslonjalih prednjih sedežev za zadnje potnike in po vzoru večjega Superba tudi dežnik, ki pa ni spravljen v prednjih vratih, temveč pod sovoznikovim sedežem.
A brez dvoma je največja novost novi litrski turbobencinski motor, ki bo postopno zamenjal sedanji 1,2-litrski motor. Tako kot je običaj, motor ni le prostorninsko zmanjšan, temveč so mu odvzeli tudi en valj. Tudi zato (in zaradi aluminijaste sestave) je 16 kilogramov lažji od 1,2-litrskega motorja in tehta vsega 78 kilogramov, jasno pa se oglaša tudi z zvokom, značilnim za trivaljnike.
A v nasprotju s podobnimi motorji se slednje sliši le pri odločnem pospeševanju, med vožnjo pa motor preseneti z izjemno tihim delovanjem. Z njim Octavia ni dirkalnik, a tudi počasnež ne, saj 115 'konj' in 200 njutonmetrov navora poskrbijo, da do 100 kilometrov na uro pospeši v manj kot desetih sekundah, največja hitrost pa znaša 202 kilometra na uro. Tovarna podaja podatek, da za 100 prevoženih kilometrov zadostuje 4,5 litra bencina, ob tem pa v ozračje izpusti 103 grame CO2. Med kratko testno vožnjo se podanemu podatku porabe sicer nismo približali, a s približno liter večjo porabo goriva je ta še vedno bolj kot ne zmerna.
Tudi v Sloveniji je takšen motor že mogoče naročiti, z njim pa Octavia (1.0 TSI) stane vsaj 17.197 evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak foto tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere