Octavia RS 230 je prva Škoda, ki ima serijsko delno zaporo diferenciala in elektronsko omejitev končne hitrosti na 250 km/h.
Mesto predstavitve je bilo skrbno izbrano, saj smo najhitrejšo Octavio v zgodovini vozili na dirkališču Slovakiaring. Da, tudi družinsko različico! Tako elektronsko podprta delna zapora diferenciala ni prišla toliko do izraza, kot če bi pohodili plin pri dvolitrskem turbomotorju s kar 169 kilovati ali bolj domačimi 230 'konji' na spolzkih in razritih slovenskih cestah, vendar lahko potrdim, da se je razlika čutila že na grobem dirkališčnem asfaltu. In cilj ni bil, da bi bila Octavia najhitrejša v ovinkih, temveč lepše vodljiva in s tem varnejša.
Zato je mogoče razumljiva odločitev, da je prirastek k moči v primerjavi z navadno RS-ko samo 10 'konjev', čeprav po drugi strani kar boli, da si lahko za dva tisočaka manj omisliš Seata Leona Cupro s skoraj 300 'konji'. Seveda tudi kombijevsko različico. A surova moč ni vse, in tega se pri Škodi, kjer imajo več kot 114 let izkušenj v avtomobilskem športu, dobro zavedajo. Motor je v osnovi ostal enak, saj so nekoliko spremenili le elektronsko pamet, pristavili pa so še posebni izpušni sistem, ki je bil posebej narejen za ta avtomobil. Seveda prirastek k moči ni bil glavni razlog, temveč bolj športen zvok motorja, in lahko potrdim, da Škoda Octavia RS 230 prav prijetno zapoje ob polnem plinu in poka vsakič, ko voznik prestavi v višjo prestavo. Glavna sprememba v primerjavi s serijsko Octavio RS je serijska delna zapora diferenciala, ki je elektronsko podprta in poskrbi za učinkovito trakcijo ne glede na vozniški program (Standard, Sport, Eco in Individual), ki – kot smo že spoznali pri drugih športnikih v skupini Volkswagen – poskrbi za primeren odziv elektronike motorja, dvosklopčnega menjalnika DSG, volanskega sistema, prilagodljivega tempomata, biksenonskih žarometov in klimatske naprave Climatronic. Pri Octavii RS 230 so šli še korak dlje in zagotovili bolj odziven servovolan, za boljšo lego na cesti pa poskrbijo za 15 milimetrov nižje podvozje (v primerjavi s serijsko Octavio) in posebna platišča velikosti 19 palcev. Mogoče pa ima tako velika kolesa zato, da se bolje vidijo živo rdeče obarvane zavorne čeljusti?!
Pri zunanjosti ni večjih sprememb, saj je treba dobro pogledati v logo RS (ki je zdaj za 15 odstotkov večji), prepoznati druge manjše spremembe (maska, izpušni sistem) ali opaziti posebne barve karoserije, že na prvi pogled pa boste razkrili, da ima RS 230 serijsko električno nastavljive usnjene školjkaste sedeže. Sedeži so odlični, čeprav je bil vozniški za mojo zadnjico malce preveč širok, se pa skupaj s športnim volanskim obročem in prestavno ročico dobro ujame z rdečimi šivi. Seveda ponujajo v Octavii RS 230 tako ročni šeststopenjski menjalnik kot tudi šeststopenjski dvosklopčni menjalnik DSG. In da je varnost res na prvem mestu, lahko dobimo v najhitrejši serijski Škodi še pametni tempomat, pomoč pri upravljanju z žarometi (Light Assist), pomoč pri parkiranju (Park Assist), pomoč pri prepoznavanju pomembnih prometnih znakov (Traffic Sign Recognition), pametni ključ (Kessy), samodejno zaviranje za preprečevanje naleta, pomoč pri zaznavanju nevarnosti pri mrtvih kotih, pomoč pri vožnji po voznem pasu itd.
In na koncu pridemo do podatka, ki je skoraj najpomembnejši: to ni 230 'konjev', niti 6,7 sekunde od 0 do 100 km/h, niti 350 Nm največjega navora, ampak 590 litrov prtljažnika pri limuzini oziroma 610 litrov pri Combiju. Saj veste, še vedno govorimo o družinskem avtomobilu ...
Besedilo: Aljoša Mrak; Foto: tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del