Škoda Octavia RS in Škoda Octavia Scout

23. 6. 2009
Deli

Za vse, ki prisegajo na Octavio, so pri Škodi poskrbeli že spomladi, tik pred poletjem pa so na vrsto prišli še tisti, ki se navdušujejo nad RS-om in Scoutom.

Pa se lotimo najprej najbolj športnega modela. Že zato, ker je dlje v ponudbi pa tudi ker ima bogatejšo zgodovino. Za vse, ki morda niste vedeli, oznaka RS na Škodinih modelih ni zato, ker gre lepo v ušesa, ampak ima precej globlji pomen.

No, o globini bi lahko razpravljati – RS v resnici ne pomeni nič drugega kot Really Sport – o zgodovini te oznake pa nikakor ne. Ta sega daleč nazaj v leto 1970, ko so Čehi predstavili Škodi 180 RS in 200 RS, kasneje pa še model 130 RS, s katerim so uspešno nastopali na relijih, krožnih in gorskih dirkah in z njim leta 1977 osvojili celo Rally Monte Carlo, štiri leta kasneje pa še ETCC (European Touring Car Championship).

Toda to je zgodovina, ki je nikakor ne smemo zanemariti, vseeno pa se zdi, da je v tem trenutku zanimivejša prihodnost oziroma sedanjost, ko gre za RS-a. Ta je pri nas že na voljo, in čeprav ga tehnično niso spreminjali, je njegova prenova vseeno vredna pozornosti.

To še posebej velja za sprednji del, ki je dobil nova, oblikovno izrazitejša žarometa (takšna kot preostale Octavie) in odbijač s širšimi, in kot so se izrazili pri Škodi, bolj dominantnimi odprtinami za zajemanje zraka. Med opaznejše novosti spadajo tudi dnevne luči, katerih vlogo po novem prevzemajo LED-diode s 50-vatno porabo, vgrajene tik nad meglenkama, za doplačilo pa si je mogoče omisliti tudi Škodine napredne ksenonske žaromete.

S tem novosti, ki jih bodo opazili mimoidoči, še ni konec. Paleti sedmih barv, ki lahko krasijo RS-e, so dodali še osmo (antracitno s kovinskim leskom), poleg standardnih 17-palčnih lahkih platišč Zenith pa si je mogoče zaželeti tudi 18-palčna Neptune.

Znotraj je novosti precej manj – izstopata oblazinjenje, ki ga najdete na seznamu doplačil pod oznako RS Supreme, in klimatska naprava, ki je po novem že serijsko opremljena s tipalom za nadzor kakovosti zraka – resnično povsem nespremenjena pa ostaja ponudba motorjev in menjalnikov.

Torej velja, da so tudi pri prenovljenem RS-u na voljo dve karoserijski različici (limuzina in kombi), dva motorja – 2.0 TSI (147 kW/200 'konjev') in 2.0 TDI (125 kW/170 'konjev') in dva menjalnika (šeststopenjska ročni in A oziroma DSG). To pa še ne pomeni, da so nespremenjene ostale tudi zmogljivosti.

Zaradi manjše mase (20 kilogramov pri bencinskih in 15 kilogramov pri dizelskih različicah) so končne hitrosti nekoliko večje in pospeški boljši. In kako jim je to uspelo? Preprosto, rezervno kolo so potegnili iz prtljažnika in namesto njega vanj vstavili kit za krpanje.

Octavia Scout je druga od obeh različic, ki so jo prav tako prenovili, v nasprotju z RS-om pa je manj namenjena športnim užitkom in zato toliko bolj uživanju v naravi. Od tal – na voljo je le kot kombi – je oddaljena 179 mm, za učinkovito grabljenje vseh štirih koles skrbi Haldexova sklopka četrte generacije, za zadostno zalogo moči pa 1, 8-litrski TSI (118 kW/160 'konjev') ali pa 2.0 TDI (103 kW/140 'konjev') , spojena s šeststopenjskim menjalnikom.

Nič novega na tehničnem področju torej, zato pa se tudi Scout hvali z novima prednjima žarometa (za doplačilo sta ta prav tako lahko ksenonska) in masko, pri kateri ima glavno vlogo 19 vertikalnih rež, ki zapolnjujejo praznino znotraj kromanega okvirja.

Svoje dodajo še robusten prednji odbijač z vgrajenimi meglenkami (če se odločite zanje) in zaščito motornega dna, nova v ponudbi pa je tudi barva s kovinskim leskom, imenovana Rosso Brunello.

V notranjosti Scouta prav tako kot v RS-u ni večjih novosti. Pravzaprav je izpostavljena le ena, tipalo za nadzor kakovosti zraka, vseeno pa velja, da njegovega potniškega prostora ne boste zamenjali z Octavijinim pa tudi RS-ovim. Že zato ne, ker je blago na sedežih trpežnejše (ne pa tudi manj kakovostno) in ker ima le Scout pred sovoznikom roč, ki služi za oporo na slabših podlagah.

Torej če ste med tistimi navdušenci, ki vas bolj kot običajne Octavie privlačijo njene izvedenke, ste zdaj lahko brez skrbi. Ne, niso pozabili na vas, le nekaj več časa so si vzeli za prenovo.

Matevž Korošec, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere