Škoda Superb Combi

12. 11. 2009
Deli

V instant časih, kjer platformska gradnja spominja na sistem igrač lego, bi lahko pričakovali dobesedno: vse ostaja, le zadaj je karoserija preoblikovana v kombi. To je sicer res, a Superb Combi dodaja še malo tu, malo tam.

Nespametno bi bilo pričakovati, da bi bil Superb Combi tehnično kaj dosti drugačen od Superba; Combi je rahlo višji od njega (1.481 namesto 1.462 milimetrov), ker pa ima serijska tudi strešna nosilca (v kovinski ali v črni barvi), skupna višina naraste na 1.510 milimetrov.

Podaljšana streha se končuje z vrati, katerih šipa ni pokončna, kot smo vajeni pri večini kombijev, ampak poševna, kot smo vajeni pri Škodinih kombijih, Fabii in Octavii. In skupna dolžina je ostala nespremenjena.

Prostor prtljažnika je pri tem v primerjavi s petvratnim Superbom zrasel s 565 na 633 litrov, pri podrtih sedežih pa s 1.670 na 1.865 litrov. Ti litri so zaradi kvadrataste oblike prtljažnika tudi v praksi zelo uporabni. Nakladalna višina znaša 0, 6 metra, za lažje nakladanje pa je Superb Combi lahko opremljen še z izvlekljivim dnom.

Zadnja vrata si lahko kupec omisli tudi z električnim odpiranjem in zapiranjem, pri tem pa dobi zraven še rolo, ki se pri odpiranju vrat samodejno odmakne do polovice in ki ga je sicer mogoče dobiti tudi pri ročno odpirajočih vratih. Samodejni pomik roloja je praktičen, saj je prtljažnik tako lažje dostopen, in kdor pride s polnimi rokami vreč ali škatel, bo te domislice zagotovo vesel.

Prtljažnik ponuja tudi različne možnosti pritrditve (manjših kosov) prtljage: z mrežami ali s sistemom, ki ga je pri svojih kombijih (se pravi Avantih) vpeljal Audi. Gre za dve vzdolžni tračnici, na kateri je pritrjen sistem raztegljive prečke in/ali traku; vodili je mogoče fiksirati v različnih položajih in tako pritrditi kose različnih mer in oblik.

Zanimiva domislica je tudi osvetljevanje prtljažnika, katerega svetilo je postavljeno tako, da osvetljuje tudi bližnjo okolico zadka avtomobila. Poleg tega je v prtljažniku tega Combija lučka, ki jo je mogoče odstraniti in uporabiti kot prenosno svetilko. Njene žarnice so tehnike LED in menda s polno baterijo gorijo do 24 ur, svetilka pa je opremljena z magnetom, zaradi česar jo lahko pritrdimo na karoserijo – denimo pri menjavi predrte gume v temi.

Combi ponuja kupcem še nekaj dodatkov, ki niso (vsaj ne neposredno) vezani na zadek. Eden izmed njih je panoramska streha z električnim pomikom polovice šipe, ki prepušča le 10 odstotkov sončne toplote. Prvič lahko Škodini kupci doplačajo tudi za ključ, ki omogoča vstop in zagon motorja, ne da bi ga uporabili; avtomobil pri tem zaklene s pritiskom na gumb na vratni kljuki.

Sicer pa pri Škodi tudi za Superba Combija ponujajo ogromno možnosti za izpolnjevanje osebnih želja. Začenši z motorji, menjalniki ter pogonom (tudi 4×4 s haldexom 4. generacije), ki so, jasno, koncernski znanci, pa 'končavši' z do devetimi varnostnimi blazinami, biksenonsko tehniko žarometov ter različnimi avdionavigacijskimi sistemi vse do Columbusa z za dotik občutljivim zaslonom ter s trdim diskom.

Deset let je minilo od prve predstavitve Superba moderne dobe in zdaj je ta prvič na voljo s kombijevsko karoserijo. Pri Škodi pravijo, da gre za dinamičen, skoraj športen (zadek in) avtomobil, kar drži; zavite strmo vzpenjajoče se ceste, na katerih smo ga prvič preizkusili, so dokazale, da je tale Combi kljub 4, 8 metra dolžine avtomobil, ki mu v te mere zapakirana razkošno odmerjena prostornost ni v breme.

Trditev, da gre le za kombi, namenjen prevozu večjih kosov prtljage in njenih lastnikov v najbolj osnovnem pomenu besede, je torej zmotna. Superb Combi je res dober kombi.

Slovenija

Natančne cene za novega Superba Combija bodo znane novembra, takrat pa bodo trgovci začeli tudi predprodajo. Za zdaj je znano, da bo (zaenkrat po predvidevanjih) cena Combija v primerjavi s kombilimuzino višja za 1.300 do 1.500 evrov. Uradno prodajo pričakujemo februarja prihodnje leto.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja