Škoda se je v zadnjih letih uveljavila kot enakovredna avtomobilska znamka tudi v zavesti številnih ljudi, ki so jo doslej imeli za 'češko' tovarno. A če pogledamo njene izdelke, je miselni preskok povsem logičen.
Že prodajne številke povedo, da se po cestah vozi ne iz leta v leto, ampak iz dneva v dan več Škod. Šteje podatek (tudi za slovenske dvomljivce), da je Škodina prodaja močno zrasla tudi v Evropi. Pa ne zgolj v vzhodni, kot bi kdo morda mislil, ampak kar v zahodni, kamor sodi tudi Nemčija. Ja, vedno več Nemcev (in Zahodnjakov) se zaveda, da so Škodini modeli pod pokroviteljstvom Volkswagna doživeli popolni preporod. Posledično je tako marsikateri Škodin avtomobil pravzaprav zelo ugoden Volkswagen.
Pri tem je zanimivo, da to niso najmanjši modeli, vse več kupcev posega tudi po večjih avtomobilih. Škoda Octavia je jasno številka ena, a zdaj prihaja še novi Superb. Največji, najprestižnejši in najdražji, a pod črto morda celo najugodnejši!
Superb je namreč že od svoje prve generacije ponujal nadpovprečno prostornost. Zdaj, v svoji zadnji izvedbi, je sicer od predhodnika zgolj za malenkost daljši, a širši za skoraj štiri centimetre, prav toliko nižji in z osem centimetrov daljšo medosno razdaljo. Oblikovno sicer ne dosega lepote limuzinske različice, a Superb Combi ni več zgolj avto z velikim prtljažnikom, ampak eleganten karavan, ki bo znal premamiti tudi tiste kupce, ki ne iščejo samo prostornosti, temveč tudi eleganco.
V številkah novi Superb Combi prinaša 39 milimetrov več prostora v širini komolcev spredaj, rekordno vrednost, ki je kar dvakrat večja kot v najbližjem zasledovalcu, pa Superb prinaša na zadnji klopi, kjer je za noge na voljo vsaj 157 milimetrov. A to je seveda takrat, ko je prednji sedež pomaknjen povsem nazaj. Le redko ga bo kdo spravil do te točke, ob običajno velikem vozniku bo njegov sedež precej bolj pomaknjen naprej, potnik za njim pa bo imel prostora na pretek. Seveda je skupaj s prostorom za kolena več prostora tudi okoli glave in rok potnikov zadaj, največ (med vsemi avtomobili v razredu) pa Superb ponuja prostora v prtljažniku. V osnovi kar 660 litrov (to je 27 litrov več kot v predhodniku), če pa zložimo naslonjala zadnjih sedežev, se odprtina poveča na ogromnih 1.950 litrov. Pri tem lahko zložimo tudi naslonjalo prednjega sopotnikovega sedeža ter tako v avto spravimo kar 3,1 metra dolg tovor.
Ne, Superb Combi ni tovorno ali dostavno vozilo, je eleganten karavan. Pa ne zgolj z obliko, za katero je poskrbel Slovak Jozef Kaban ob pomoči številnih sodelavcev oblikovalcev (med katerimi imamo z Markom Jevtičem tudi Slovenci svojega predstavnika), ampak tudi z notranjostjo. Materiali so od predhodnika precej bolj kakovostni, predvsem pa je notranjost prijaznejša, bolj dovršena, ergonomska in ne nazadnje všečna. A vse našteto bi bore malo pomenilo brez dobrega, zmogljivega in varčnega motorja. V primerjavi s prejšnjimi so novi za 30 odstotkov varčnejši in čistejši, pa tudi do 20 odstotkov močnejši. Tudi na račun do 75-kilogramskega prihranka pri masi avtomobila in izboljšani aerodinamiki.
Kupci bodo lahko izbirali (tako kot pri limuzini) med kar petimi bencinskimi motorji in tremi dizelskimi. Vsi ustrezajo emisijskemu standardu EU6 ter so serijsko opremljeni s sistemom start-stop in z zbiranjem odvečne zavorne sile. Bencinsko izbiro sestavljajo 1,4-, 1,8-, ali dvolitrski motorji z močjo od 125 do kar 280 'konj', dizelsko pa 1,6- in dvolitrski TDI z močjo od 120 do 190 'konj'. Vsi motorji razen osnovnega bencinskega so ob serijskem šeststopenjskem ročnem menjalniku opcijsko na voljo tudi s šest- ali sedemstopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom DSG, štirje, po dva bencinska in dva dizelska, pa sta lahko kombinirana tudi s štirikolesnim pogonom.
Jasno, novi Superb Combi ni samo velik, zmogljiv in varčen, je tudi varen. Za to poskrbijo številni varnostno-asistenčni sistemi, ki jih poznamo že iz limuzine in predvsem iz Volkswagnovih avtomobilov.
Skoraj takšna je tudi vožnja. Motorji, predvsem dizelski, so izjemno tihi (oziroma dobro zvočno zaščiteni), posledično, tudi na račun udobnega podvozja in dobrega volanskega mehanizma, je počutje v notranjosti nadpovprečno. Čeprav je Superb Combi velik avtomobil, tega pri hitrejši vožnji na ovinkasti cesti ni mogoče zaznati in to mu štejemo ob vseh dobrih stvareh kot dodaten plus.
Tudi zato si v Sloveniji zastopnik obeta precej večjo prodajo. Če se je doslej v vsem letu za Superba odločilo 300 kupcev, si zdaj želijo, da bi se jih prihodnje leto v Sloveniji toliko odločilo za limuzino, za Combi pa kar 500. Za vstopni model 1.4 TSI s 125 'konji' bo treba odšteti 22.803 evrov, za dizelski vstopni model 1.6 TDI s 120 'konji' pa 24.909 evrov. Uradna prodaja se začenja v Sloveniji konec septembra.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna