Vozili smo: Škoda Yeti

5. 12. 2013
Deli

Nikar ne bodite presenečeni, če vas bo prodajalec najprej vprašal, ali želite asfaltnega ali blatneža. Pri Yetiju imate namreč na voljo dve različici, pravzaprav dve obliki zunanjosti.

Seveda velja blato tudi za sneg, če privarčevani denar namesto v poletno hišico na grobem istrskem terenu, vikend v naših prekrasnih hribih ali bivalno prikolico ob bregu katere od naših številnih rek raje vložite v vsakoletno smučanje. Torej nikar ne pridite v prodajne salone nepripravljeni, saj morate že vnaprej vedeti, ali bi raje mestnega Cityja ali bolj robato terensko različico Outdoor.

Oblikovne razlike na sprednjem delu med obema različicama lahko nazorno vidite na naši vodilni fotografiji, različica Outdoor pa ima za večjo trpežnost v črno odet spodnji del zadnjega odbijača, mestni Yeti pa je ves v barvi karoserije. Enako velja za pragova in bočni letvici, ki sta pri terenski različici zaradi črnine manj občutljivi za praske in udarce kot pri asfaltnem bratu. Kot lahko vidite, so se pri Škodi na račun večje podobnosti z drugimi modeli odločili za bolj klasične meglenke (čeprav nekateri že pogrešamo velike okrogle meglenke predhodnika, ki so bile zelo tipične za ta avtomobil), zadaj pa si lahko omislite tudi zadnje luči v LED-tehnologiji. Novi so tudi maska avtomobila, motorni pokrov in logo izdelovalca, prvič pa lahko pri Yetiju obkljukate tudi biksenone, ki jim družbo delajo dnevne luči z 'ledicami'.

Da pa bi odbijači vselej ostali celi, ponujajo pri Yetiju tudi nov trikraki volanski obroč (v kar sedmih različicah, odvisno od različice in opreme!), prvič tudi kamero kot pomoč pri vzvratni vožnji in možnost dokupiti sistem polsamodejnega parkiranja (tako v vzporedne parkirne prostore kot prečne!). Nove so tudi prevleke, seveda pa ostaja oprema Laurin & Klement tudi v novi izdaji najprestižnejša. Mogoče pa vas bodo zanimali sistem KESSY, kjer za zagon in upravljanje ključavnic ključa ni treba več nikamor vtikati, ogromno panoramsko strešno okno ali pa vzdolžno pomični zadnji sedeži, ki s sistemom VarioFlex omogočajo preprosto prilagoditev (tudi iz petsedežnika v štirisedežnik!)? Ni čudno, da je osnovnega prtljažnika kar za 405 litrov.

Če vas že bogata Škodina zgodovina ne zanima, čeprav sega že v leto 1895, ko so v Mladi Boleslavi začeli izdelovati najprej kolesa, kmalu zatem pa še motocikle in avtomobile, pa ne moremo mimo tehnologije Skupine Volkswagen. Bencinski motorji imajo majhno prostornino in prisilno polnjenje (TSI), turbodizelski zdaj že legendarne oznake TDI, pri menjalniku pa so tri izbire: ročni petstopenjski pri nekaterih dizlih, sicer pa ročni šeststopenjski in dvosklopčni DSG (šest- in sedemstopenjski). Ponudba je res pestra, manjka le različica na plin, ki bi bencinskemu motorju še bolj znižala stroške upravljanja. Za štirikolesni pogon skrbi sklopka Haldex pete generacije, ki v osnovi poganja zgolj prednji kolesi, šele slab stik le-teh s podlago pa zbudi tudi zadnji kolesi par. Tehnika ni za vrhunskega terenca, je pa povsem dovolj, da je bilo na nemškem poligonu strah tudi nekatere avtomobilske novinarje.

Zunanji podobi City ali Outdoor lahko kombinirate z vsemi naštetimi motorji, menjalniki, opremami in dvo- ali štirikolesnimi pogoni. Kar veliko možnosti, kajne?

Besedilo Aljoša Mrak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja