Vozili smo: Škoda Yeti

Nikar ne bodite presenečeni, če vas bo prodajalec najprej vprašal, ali želite asfaltnega ali blatneža. Pri Yetiju imate namreč na voljo dve različici, pravzaprav dve obliki zunanjosti.

5. 12. 2013

Seveda velja blato tudi za sneg, če privarčevani denar namesto v poletno hišico na grobem istrskem terenu, vikend v naših prekrasnih hribih ali bivalno prikolico ob bregu katere od naših številnih rek raje vložite v vsakoletno smučanje. Torej nikar ne pridite v prodajne salone nepripravljeni, saj morate že vnaprej vedeti, ali bi raje mestnega Cityja ali bolj robato terensko različico Outdoor.

Oblikovne razlike na sprednjem delu med obema različicama lahko nazorno vidite na naši vodilni fotografiji, različica Outdoor pa ima za večjo trpežnost v črno odet spodnji del zadnjega odbijača, mestni Yeti pa je ves v barvi karoserije. Enako velja za pragova in bočni letvici, ki sta pri terenski različici zaradi črnine manj občutljivi za praske in udarce kot pri asfaltnem bratu. Kot lahko vidite, so se pri Škodi na račun večje podobnosti z drugimi modeli odločili za bolj klasične meglenke (čeprav nekateri že pogrešamo velike okrogle meglenke predhodnika, ki so bile zelo tipične za ta avtomobil), zadaj pa si lahko omislite tudi zadnje luči v LED-tehnologiji. Novi so tudi maska avtomobila, motorni pokrov in logo izdelovalca, prvič pa lahko pri Yetiju obkljukate tudi biksenone, ki jim družbo delajo dnevne luči z 'ledicami'.

Da pa bi odbijači vselej ostali celi, ponujajo pri Yetiju tudi nov trikraki volanski obroč (v kar sedmih različicah, odvisno od različice in opreme!), prvič tudi kamero kot pomoč pri vzvratni vožnji in možnost dokupiti sistem polsamodejnega parkiranja (tako v vzporedne parkirne prostore kot prečne!). Nove so tudi prevleke, seveda pa ostaja oprema Laurin & Klement tudi v novi izdaji najprestižnejša. Mogoče pa vas bodo zanimali sistem KESSY, kjer za zagon in upravljanje ključavnic ključa ni treba več nikamor vtikati, ogromno panoramsko strešno okno ali pa vzdolžno pomični zadnji sedeži, ki s sistemom VarioFlex omogočajo preprosto prilagoditev (tudi iz petsedežnika v štirisedežnik!)? Ni čudno, da je osnovnega prtljažnika kar za 405 litrov.

Če vas že bogata Škodina zgodovina ne zanima, čeprav sega že v leto 1895, ko so v Mladi Boleslavi začeli izdelovati najprej kolesa, kmalu zatem pa še motocikle in avtomobile, pa ne moremo mimo tehnologije Skupine Volkswagen. Bencinski motorji imajo majhno prostornino in prisilno polnjenje (TSI), turbodizelski zdaj že legendarne oznake TDI, pri menjalniku pa so tri izbire: ročni petstopenjski pri nekaterih dizlih, sicer pa ročni šeststopenjski in dvosklopčni DSG (šest- in sedemstopenjski). Ponudba je res pestra, manjka le različica na plin, ki bi bencinskemu motorju še bolj znižala stroške upravljanja. Za štirikolesni pogon skrbi sklopka Haldex pete generacije, ki v osnovi poganja zgolj prednji kolesi, šele slab stik le-teh s podlago pa zbudi tudi zadnji kolesi par. Tehnika ni za vrhunskega terenca, je pa povsem dovolj, da je bilo na nemškem poligonu strah tudi nekatere avtomobilske novinarje.

Zunanji podobi City ali Outdoor lahko kombinirate z vsemi naštetimi motorji, menjalniki, opremami in dvo- ali štirikolesnimi pogoni. Kar veliko možnosti, kajne?

Besedilo Aljoša Mrak, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Dve zunanji podobi je dobra ideja, le odločiti se morate, katera vam je ljubša.

  • Motorji

    Ponudba je res pestra, manjka le različica na plin.

  • Notranjost in oprema

    Osnovna oprema izpolnjuje predvsem zahteve po varnosti, za več elektronskih pomagal pa je treba na seznamu različic pokukati precej dlje od najcenejšega Yetija.

  • Cena

    Od 16.800 (Active 1.2 TSI) do 34.360 evrov (L&K 2.0 TDI 125 kW 4x4 DSG Outdoor).

Prva ocena

Škoda Yeti je med športnimi terenci prav gotovo dobra izbira. Če ne zaradi Škodine zgodovine, ki sega v leto 1895, pa zaradi tesnega tehničnega sorodstva s Volkswagnovimi in Audijevimi avtomobili. Ali pa zaradi uporabnega štirikolesnega pogona?

Podatki

Model: 1.2 TSI 77 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77 (105) pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 175 pri 1.550–4.100
Menjalnik, pogon: R6,DS7; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.671 (1.691)*
Prtljažnik (l): 405 (510)** –1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.334 (1.359)***
Največja hitrost: 177 (175)*, 176*** (173)*
Pospešek (0-100km/h): 11,4 (11,8)*, 11,7*** (12)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,0 (6,1)***
Izpust CO2(g/km): 140 (142)***
Opombe:

*Različica Outdoor. **Odvisno od položaja zadnje klopi. ***Z dvosklopčnim menjalnikom DSG. ****S štirikolesnim pogonom.

Model: 1.4 TSI 90 kW Green tec

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.390
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 90 (122) pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.500–4.000
Menjalnik, pogon: R6, DS7; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.691
Prtljažnik (l): 405 (510)**–1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.395 (1.410)***
Največja hitrost: 185 (182)***
Pospešek (0-100km/h): 10,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4 (6,6)***
Izpust CO2(g/km): 148 (154)***
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi. ***Z dvosklopčnim menjalnikom DSG.

Model: 1.8 TSI 112 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 112 (152) pri 4.300–6.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–4.200
Menjalnik, pogon: DS6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.691
Prtljažnik (l): 405 (510)** –1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.540
Največja hitrost: 192
Pospešek (0-100km/h): 9,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,0
Izpust CO2(g/km): 189
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.

Model: 1.8 TSI 118 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 118 (160) pri 4.500–6.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–4.500
Menjalnik, pogon: R6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.691
Prtljažnik (l): 405 (510)**–1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.505
Največja hitrost: 200
Pospešek (0-100km/h): 8,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,8
Izpust CO2(g/km): 184
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.

Model: 1.6 TDI 77 kW GreenLine

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77 (105) pri 4.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–2.500
Menjalnik, pogon: R5; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.671
Prtljažnik (l): 405 (510)**–1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.410
Največja hitrost: 176
Pospešek (0-100km/h): 12,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,6
Izpust CO2(g/km): 119
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.

Model: 1.6 TDI 77 kW Green tec

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77 (105) pri 4.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–2.500
Menjalnik, pogon: DS7; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.671
Prtljažnik (l): 405 (510)** –1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.445
Največja hitrost: 175
Pospešek (0-100km/h): 12,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,0
Izpust CO2(g/km): 132
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.

Model: 2.0 TDI 81 kW

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 81 (110) pri 4.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500–2.500 (280 pri 1.750–2.750)****
Menjalnik, pogon: R5; spredaj (R6; štirikolesni)****
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.691
Prtljažnik (l): 405 (510)**–1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.420 (1.525)****
Največja hitrost: 177 (174)****
Pospešek (0-100km/h): 11,6 (12,2)****
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1 (5,8)****
Izpust CO2(g/km): 132 (152)****
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.****S štirikolesnim pogonom.

Model: 2.0 TDI 103 kW Green tec

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103 (140) pri 4.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750–2.500
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.691
Prtljažnik (l): 405 (510)**–1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.465
Največja hitrost: 193
Pospešek (0-100km/h): 9,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1
Izpust CO2(g/km): 134
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.

Model: 2.0 TDI 103 kW 4x4

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103 (140) pri 4.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750–2.500
Menjalnik, pogon: R6; štirikolesni (DS6; štirikolesni)
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.691
Prtljažnik (l): 405 (510)**–1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.535 (1.560)
Največja hitrost: 190 (187)
Pospešek (0-100km/h): 9,9 (10,2)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,6 (6,3)
Izpust CO2(g/km): 149 (164)
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.

Model: 2.0 TDI 125 kW 4x4

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 125 (170) pri 4.200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.750–2.500
Menjalnik, pogon: R6; štirikolesni (DS6; štirikolesni)
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.578
Dolžina x širina x višina (mm): 4.222 x 1.793 x 1.691
Prtljažnik (l): 405 (510)**–1.580
Masa praznega vozila (kg): 1.540 (1.565)
Največja hitrost: 201 (197)
Pospešek (0-100km/h): 8,4 (8,6)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7 (6,3)
Izpust CO2(g/km): 149 (164)
Opombe:

**Odvisno od položaja zadnje klopi.