Smart Fortwo

Mestni frajer je bil že prej. A sedaj se je pametnjakovič oborožil še z dodatnimi centimetri in mišicami. In postal je še primestni . .

1. 3. 2007

Kar pred devetimi leti so predstavili Smarta Fortwo prve generacije. Bil je majhen dvosed prisrčne oblike, ki ga lahko (redkeje tudi pri nas) vsakodnevno vidite v obcestnem parkirnem boksu zapičenega vzdolžno ali prečno in ki se postavlja z motorji, ki gredo še motoristom na smeh. Vendar je s svojo nenavadnostjo, predvsem pa mestno uporabnostjo postal ikona mestnega utripa, ki v metropolah nikoli ne zamre. Velja pravilo: večja kot je gneča, več je Smartov. Zato smo novega vozili v Madridu, ki naj bi bil tretje največje mesto v Evropi.

A vendar so se odločili, da bo tudi Smart postal resnejši, večji in uporabnejši tudi med mesti, ne le v mestnih jedrih, ki jih uradniki mimogrede vedno bolj zapirajo za promet. Drzna odločitev, ki lahko pomeni tudi manjšo prodajo, saj je bila poleg prikupne oblike prav zunanja skromnost največji adut tega dvoseda. Za 19, 5 centimetra je daljši, predvsem po zaslugi predpisov, ki zagotavljajo več varnosti za pešce (EU) in boljše rezultate naleta od zadaj (ZDA), le za 43 milimetrov je širši in ima kar za 55 milimetrov daljšo medosno razdaljo. To se pozna predvsem v notranjosti, saj je za povsem ravno armaturno ploščo (varnostni predpisi v ZDA) prostora (za noge) več, zanimiva pa je rešitev, da je sovoznikov sedež pomaknjen za 15 centimetrov bolj nazaj od voznikovega.

Razlog je seveda očiten: če spravite dva poštena dedca v ta avtomobil, bi bilo prostora za noge dovolj, v ramenskem delu pa bi morali njuni zunanji roki obvezno viseti iz avtomobila. Tako pa je prostora presenetljivo veliko, če pa želite še več zraka, si lahko pri kupeju omislite strešno okno (doplačilo) ali celo kabriolet. Ko smo že pri kabrioletu: lahko se razgali povsem električno, in to ne glede na hitrost, s katero ga poganjamo takrat, ko pritiskamo na gumb za dodatno prezračevanje notranjosti. Seveda, pravi mači se boste sedaj smejali, vendar vam povem, da je končna hitrost pri večini različic novega Smarta sedaj kar 145 kilometrov na uro, zato vas moram opozoriti, da ste lahko pri polnem plinu na avtocesti (v nasprotju s starim modelom, ki je frčal za deset kilometrov na uro manj! ) že pošteno v prekršku, zato vas lahko policisti že kaznujejo. Če vas seveda ujamejo . .

Daljša medosna razdalja pa ne pomeni le več prostora, ampak tudi boljšo lego na cesti. Geometrija podvozja je na novo izračunana in predelana, ESP (seveda skupaj z ABS-om) je pri vseh različicah v osnovni opremi, zato je postala vožnja prijetnejša, predvidljivejša. Getragov robotiziran menjalnik (ki ga lahko upravljamo s sekvenčnim načinom pretikanja, torej naprej za prestavo višje in nazaj za nižjo, ali pa pritisnemo na gumb na prestavni ročici in prepustimo delovanje prenosa elektroniki, pri bolje opremljenih različicah pa lahko uporabimo tudi obvolanske uhlje) je zaradi poskočnejših motorjev izgubil eno prestavo, torej jih ima odslej le pet.

A zato je novi Smartov dvosedežnik kar 50 odstotkov hitrejši pri prestavljanju, predvsem pa omogoča preskakovanje prestav, zaradi česar je vožnja lahko še dinamičnejša. Bencinski motorji so v povprečju pridobili po deset odstotkov več moči, medtem ko jih ima turbodizelček kar 15 odstotkov več! Vsi trije, ki jim diši neosvinčen bencin, imajo liter prostornine, razlika je le v moči. Osnovni razvije 45 kilovatov (61 KM), nato sledita še 52-kilovatni (71 KM) in 62-kilovatni (84 KM).

Če smo dejali, da je pri vseh treh končna hitrost enaka (145 kilometrov na uro), pa je precej razlike pri izstrelitvi od enega semaforja do drugega (glej tehnične podatke). Najvarčnejši je seveda 800-kubični turbodizelček, ki zagotavlja 33 kilovatov (45 KM) in izjemno skromno povprečno porabo goriva na 100 prevoženih kilometrov . . Na voljo boste imeli tri stopnje opreme, Pure, Pulse in Passion, kjer bodo dve varnostni blazini, ESP, ABS in pomoč pri zaviranju vedno serijski. A če ste pravi frajer, boste počakali na ženevski salon, kjer bo Smart Fortwo dobil še več mišic. Tam se bo namreč v soju luči potil kar Brabus!

A ne glede na motorne mišice je novi Smart bistveno prijetnejši za vožnjo po magistralnih cestah in avtocestah, bo pa morda kakšna parkirna luknja prav zaradi dodatnih centimetrov odslej nedosegljiva! Še sreča, da se pri nas trgovine selijo iz mestnih središč v nakupovalne centre, saj je tam prostora za avtomobilsko plehovje dovolj, bo pa zaradi 70 litrov več prtljažnega prostora nakupovanje lahko izdatnejše. Napolniti 220 litrov? 'Mala malca' za mlade dame, kajne, ki jim je 'šoping' način življenja! Torej še en velik plus za Smarta!

Aljoša Mrak, foto: Tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Tako nenavaden, da ga težko zgrešite, predvsem pa ima tale prikupen dvosed zelo malo tekmecev.

  • Motorji

    Čeprav ti gre pri prostornini na smeh, si pri kilovatih (konjih) že resnejši, po vožnji pa prepričan, da je to povsem dovolj.

  • Notranjost in oprema

    Igriva notranjost, a še vedno imaš občutek, da je preveč plastike. Zaradi ameriških predpisov je odslej armaturna plošča ravna!

  • Cena

    Že stari Smart Fortwo nikoli ni bil cenovno ugoden, zakaj bi bil novi? Kabriolet se začne celo pri 13.560 evrih!

Prva ocena

Tudi Smart Fortwo raste, kar je lahko dvorezni meč. Morda bomo znali to odraščanje ceniti v Sloveniji, saj je tale Smartek veliko bolj 'avto', bodo pa verjetno krepko prekinjali tisti prebivalci prenasičenih metropol, kjer ti centimeter več zlahka pomeni razliko, ali boš parkiral v svoji ulici ali kilometer dlje!