Stari imeni, nova avtomobila: primerjamo Ford Ka+ in Suzuki Baleno

29. 1. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Ford in Suzuki sta skoraj sočasno predstavila avtomobila, ki imata marsikaj skupnega.

Iz Indije v evropske garaže

Oba sta povsem novi konstrukciji (v okviru sodobnega načina konstruiranja, kar pomeni, da bosta oba izdelovalca veliko tehničnih detajlov uporabila še za svoje druge avtomobile), oba sta dolga nekaj manj kot štiri metre in za oba so prevzeli imeni, ki so ju do zdaj že uporabljali. Pa še nekaj je skupnega. Na evropski trg imata podobno dolgo pot, saj oba prihajata iz indijskih tovarn.

Občutno večji Ka+, saj bo zrasla tudi Fiesta

Zakaj je Ford svojemu najnovejšemu najmanjšemu iz evropske ponudbe dal oznako Ka+? V primerjavi z dosedanjim Kajem je občutno zrasel (s 3,62 na 3,99 m) in na bokih pridobil še en par vrat. Bolje bi bilo, če ga primerjamo s Fordovo Fiesto, saj je tudi platforma Kaja+ Fiestina (Ka+ 4 cm krajši). Da so Kaja fordovci povečali v Kaja+, je 'kriva' zamisel, da bodo Fiesto cenovno in po tehnoloških dodatkih v kratkem umestili višje, zato so pač potrebovali še nekaj za kupce s skromnejšimi potrebami.

Podobno naj bi bilo tudi pri Suzukiju. Baleno je prvi od dveh zelo podobnih modelov te japonske znamke za razred majhnih družinskih avtomobilov. Naslednji rod Swifta, ki ga bodo predstavili marca v Ženevi, bo predvsem žlahtnejši in z bolj – recimo temu tako – premijsko opremo.

Za manj zahtevne kupce, a resnejša od svojih predhodnikov

Ka+ in Baleno sta torej tu, da si najdeta manj zahtevne kupce. A take, ki jim še vedno veliko pomeni, da dobijo pod zadnjico nekaj solidnega, ne pa 'palčke' – kakršen je bil prejšnji Ka ali je kakšen Suzukijev mini. Res eden in drugi ponujata dovolj prostora tako za voznika kot sopotnika, pa tudi tiste na zadnji klopi. Tu se potniki v Kaju+ malce bolj stiskajo oziroma počutijo utesnjene kot v Balenu. Zanj pri Suzukiju celo trdijo, da ponuja največ prostora v svojem razredu, a gre pri dimenzijskih razlikah vendarle za bolj milimetrske dokaze o zadovoljivi prostornosti. So pa dobro izrabili prostor, ki je na malo manj kot štirih metrih na voljo, a čudežev tudi pri Suzukiju ne moremo pričakovati. Postrežejo tudi z nekaj večjim prtljažnikom.

Oba sta cenovno postavljena na spodnji del lestvice in temu primerna je kakovost materialov, uporabljenih v notranjosti (kar opazovalca tudi najbolj spomni, da gre za njun podobni izvor). Ne preveč prepričljivi so sestavni deli iz umetnih mas (predvsem ne na otip). A se tu ne razlikujeta kaj dosti od siceršnjih tekmecev (Dacie in podobnih). Tudi glede opreme lahko rečemo, da bo Suzuki ponudil več. Če ne drugega, je bil Ka+ edini avtomobil v beri kandidatov za evropski avto leta 2017 na Danskem, pri katerem je še bilo treba potisniti zagonski ključ v ključavnico ob volanskem obroču …

Motorno pa lahko pri Suzukiju rečejo, da je Baleno vendarle za bolj zahtevne. Suzuki ponuja dva različna motorja. 1,2-litrski z oznako Dualjet je štirivaljni in zmore solidnih 90 'konjev', trivaljnik z dodatnim turbinskim puhalom ter direktnim vbrizgom (Boosterjet) pa se zdi zelo sodoben in zmore kar 112 'konjev', Baleno pa se z njim zdi že kar preveč poskočen. Ford je za novega Kaja+ priredil tudi svoj znani motor in ga malo zmanjšal, mu dodal sistem prilagodljivega odpiranja ventilov iz večjega 1,6-litrskega motorja, a se zdi, da so se obnašali zelo previdno. Pri Suzukiju prav tako ponujajo izbiro pri opremi z menjalniki, ob petstopenjskem ročnem za obe motorni različici sta na voljo še samodejna menjalnika, brezstopenjski (CVT) pri 1,2-litrskem motorju ter običajni šeststopenjski pri močnejšem trivaljniku s turbom, Ford je na voljo zgolj s petstopenjskim ročnim menjalnikom.

Podatki o normni porabi še ne povedo vsega, a Ford se vsaj teoretično glede porabe slabše izkaže. Če ju bomo dobili za preizkus, bomo glede tega lahko ugotovili kaj več.

Ocena: sprejemljivo

Za zaključek: kljub slabšemu vtisu zaradi obilice dražjih kandidatov z danskega testa (za evropski avto leta) ponujata oba s spodnjega dela lestvice presenetljivo veliko – le v primerjavi s tem, kako se obnašajo tekmeci, jima več kot ocene sprejemljivo pač ne moremo dati.

besedilo: Tomaž Porekar
foto: Saša Kapetanovič

Osnovna primerjava Ford Ka+ Suzuki Baleno
Dolžina x širina x višina (mm) 3.929 x 1.695 x 1.524 3.995 x 1.745 x 1.470
Medosna razdalja (mm) 2.489 2.520
Moč motorjev, bencin (kW/KM) 52/63; 70/85 66/82; 90/112
Poraba goriva 5,0 4,0–4,9

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja