Preizkusili smo novega Subaruja Crosstrek, ki smo ga doslej poznali pod drugim imenom

10. 12. 2023 | Janoš Pečnik

Doslej smo ga v Evropi sicer poznali pod imenom XV. Z novo, četrto generacijo pa je ta Subaru privzel zloženko besed crossover in trekking, kot se že od začetka imenuje v Severni Ameriki. In prvič sem ga že preizkusil v Italiji.

Ta robusten kombilimuzinski križanec z izrazito oddaljenostjo od tal in serijskim simetričnim štirikolesnim pogonom, ki smo ga v Evropi doslej poznali pod imenom XV (na osnovi Impreze), je v Subarujevi prodaji že vrsto let najuspešnejši model (letos pričakujejo kar 63-odstotni delež prodaje). 

Preizkusili smo novega Subaruja Crosstrek, ki smo ga doslej poznali pod drugim imenom
Subaru

Novi Crosstrek je s 4,495 metra dolžine 10 centimetrov daljši od XV-ja, pet centimetrov daljša je tudi medosna razdalja (2,67 metra), ostal je enako širok (1,8 metra), a pet centimetrov višji (1,6 metra). Kar 22 centimetrov oddaljenosti od tal bo še naprej ena njegovih poglavitnih lastnosti. Prtljažnik žal še vedno ostaja razmeroma skromne velikosti – 328 litrov, sicer z uporabno odprtino in 1042 litri prostornine pri podrti zadnji klopi.

V njem bote še vedno prepoznali nekaj XV-ja

Zanimivejše novosti so na sprednjem delu avtomobila, celotna karoserija pa je elegantneje oblikovana. Razporeditev zaslonov v pretežno enaki notranjosti je sedaj nekoliko drugačna – pokončen osrednji zaslon meri 11,6 palca in na njem so sedaj tudi kontrole za X-MODE in klimatsko napravo, ki sicer ohranja fizična stikala za temperaturo. Tretjega zaslona ni več. Pri navigacijskem sistemu so uporabili lokacijsko storitev »what3words«, s katero je mogoče s tremi besedami poimenovati katero koli točko na svetu, tudi izven cest.

Vložena pobuda za nov državni praznik
Preizkusili smo novega Subaruja Crosstrek, ki smo ga doslej poznali pod drugim imenom
Subaru

V osnovi je enaka tudi pogonska tehnologija, z določenimi programskimi izboljšavami. Elektrificiran dvolitrski bokserski bencinski štirivaljnik (1,6-litrske možnosti ni več) ima tokrat zaradi emisijskih omejitev celo nekoliko manj moči – 100 kilovatov oziroma 136 konjskih moči, kar so sicer nadomestili z boljšim izkoristkom električnega motorja. Tudi baterija je še vedno enake (dokaj skromne) zmogljivosti – 0,6 kilovatne ure. Program za vožnjo po brezpotjih X-MODE ima sedaj dve stopnji, namreč za sneg ali umazano podlago ter globok sneg ali blato.

Ne spreglejte:

Preizkusili smo novega Subaruja Crosstrek, ki smo ga doslej poznali pod drugim imenom
Subaru

Sodeč tako po podatkih kot po občutenem med prvo vožnjo, so dober napredek storili pri udobju v vožnji. Manj je nagibanja karoserije na neravni podlagi, boljša je tudi zvočna izoliranost kabine. Novi Crosstrek tako kot njegov predhodnik v vožnji daje vsestransko solidne občutke za umirjeno izkušnjo z udobno mero samozavesti v vožnji. Vzdušje sicer ostaja prijetno, a robustno, občutki izpostavljajo kakovost, upravljanje pa je kljub digitalizaciji še vedno enostavno.

Prodaja se prične z novim letom

Cenik pa pri 37.240 evrih, medtem ko je za Crosstrek z najvišjim paketom opreme Premium treba odšteti 41.940 evrov. Že osnovni model je sicer dobro založen z opremo. Četrta generacija sistema kamer EyeSight je vedno serijska, pa denimo ogrevanje sedežev in LED-žarometi, paket Style Xtra doda potem 18-palčna platišča, program X-MODE dobite z dvema nastavitvama; tukaj sta še električno nastavljiva sedeža, paket Premium pa ponuja še navigacijski sistem, usnje in stekleno streho.

Preberite še: Začenja se proizvodnja najnovejše Škode (VIDEO)

BONUS VIDEO: Navdihujoča zgodba naše vrhunske balerine: ona je to, kar je Luka Dončić v košarki