Doslej smo ga v Evropi sicer poznali pod imenom XV. Z novo, četrto generacijo pa je ta Subaru privzel zloženko besed crossover in trekking, kot se že od začetka imenuje v Severni Ameriki. In prvič sem ga že preizkusil v Italiji.
Ta robusten kombilimuzinski križanec z izrazito oddaljenostjo od tal in serijskim simetričnim štirikolesnim pogonom, ki smo ga v Evropi doslej poznali pod imenom XV (na osnovi Impreze), je v Subarujevi prodaji že vrsto let najuspešnejši model (letos pričakujejo kar 63-odstotni delež prodaje).
Novi Crosstrek je s 4,495 metra dolžine 10 centimetrov daljši od XV-ja, pet centimetrov daljša je tudi medosna razdalja (2,67 metra), ostal je enako širok (1,8 metra), a pet centimetrov višji (1,6 metra). Kar 22 centimetrov oddaljenosti od tal bo še naprej ena njegovih poglavitnih lastnosti. Prtljažnik žal še vedno ostaja razmeroma skromne velikosti – 328 litrov, sicer z uporabno odprtino in 1042 litri prostornine pri podrti zadnji klopi.
V njem bote še vedno prepoznali nekaj XV-ja
Zanimivejše novosti so na sprednjem delu avtomobila, celotna karoserija pa je elegantneje oblikovana. Razporeditev zaslonov v pretežno enaki notranjosti je sedaj nekoliko drugačna – pokončen osrednji zaslon meri 11,6 palca in na njem so sedaj tudi kontrole za X-MODE in klimatsko napravo, ki sicer ohranja fizična stikala za temperaturo. Tretjega zaslona ni več. Pri navigacijskem sistemu so uporabili lokacijsko storitev »what3words«, s katero je mogoče s tremi besedami poimenovati katero koli točko na svetu, tudi izven cest.
V osnovi je enaka tudi pogonska tehnologija, z določenimi programskimi izboljšavami. Elektrificiran dvolitrski bokserski bencinski štirivaljnik (1,6-litrske možnosti ni več) ima tokrat zaradi emisijskih omejitev celo nekoliko manj moči – 100 kilovatov oziroma 136 konjskih moči, kar so sicer nadomestili z boljšim izkoristkom električnega motorja. Tudi baterija je še vedno enake (dokaj skromne) zmogljivosti – 0,6 kilovatne ure. Program za vožnjo po brezpotjih X-MODE ima sedaj dve stopnji, namreč za sneg ali umazano podlago ter globok sneg ali blato.
Ne spreglejte:
- Vsi ti avtomobili prihodnjega leta ne bodo dočakali
- Cene goriva so od polnoči precej nižje
- Eden najpriljubljenejših športnih terncev vstopa v novo poglavje
Sodeč tako po podatkih kot po občutenem med prvo vožnjo, so dober napredek storili pri udobju v vožnji. Manj je nagibanja karoserije na neravni podlagi, boljša je tudi zvočna izoliranost kabine. Novi Crosstrek tako kot njegov predhodnik v vožnji daje vsestransko solidne občutke za umirjeno izkušnjo z udobno mero samozavesti v vožnji. Vzdušje sicer ostaja prijetno, a robustno, občutki izpostavljajo kakovost, upravljanje pa je kljub digitalizaciji še vedno enostavno.
Prodaja se prične z novim letom
Cenik pa pri 37.240 evrih, medtem ko je za Crosstrek z najvišjim paketom opreme Premium treba odšteti 41.940 evrov. Že osnovni model je sicer dobro založen z opremo. Četrta generacija sistema kamer EyeSight je vedno serijska, pa denimo ogrevanje sedežev in LED-žarometi, paket Style Xtra doda potem 18-palčna platišča, program X-MODE dobite z dvema nastavitvama; tukaj sta še električno nastavljiva sedeža, paket Premium pa ponuja še navigacijski sistem, usnje in stekleno streho.
Preberite še: Začenja se proizvodnja najnovejše Škode (VIDEO)
BONUS VIDEO: Navdihujoča zgodba naše vrhunske balerine: ona je to, kar je Luka Dončić v košarki
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere