Subaru Impreza se odmika od tradicionalne športnosti
Impreza je bila vedno pomemben del Subarujeve ponudbe. Subaru jo je v zadnji generaciji za nekaj let žal izločil iz evropske ponudbe, a zdaj je znova tu, z nekoliko drugačno modelno filozofijo, ki manj poudarja športnost, bolj pa udobje in varnost.
Odkar je Subaru leta 1992 začel izdelovati Imprezo, jih je v svetovnem merilu na ceste zapeljalo tri milijone in pol, na evropske ceste pa 250 tisoč. Seveda se je v vsem tem času nenehno razvijala in tudi rasla, a do zdaj vedno s poudarkom na športnosti. Že v četrti generaciji se je v skladu s splošnimi gibanji začela obračati k večji varnosti in udobju na račun športnosti, kar je postalo izrazito predvsem s sedanjo peto generacijo, pri čemer je poudarek predvsem na izčrpnem varnostnem sistemu Eyesight tretje generacije, ki je na voljo v vseh stopnjah opreme.
Tega sicer poznamo že iz Levorga, deluje pa podobno kot človeški vid, na osnovi stereo kamere pod zgornjim robom vetrobranskega stekla. Pri Subaruju pravijo, da je njihov sistem med najučinkovitejšimi, kar so podkrepili tudi s številkami, ki kažejo, da je med letoma 2010 in 2014 prispeval kar k 61-odstotnemu zmanjšanju prometnih nesreč.
Povečanje varnosti pa ne izhaja le iz sistema Eyesight, ampak je k njej prispevala tudi Subarujeva nova globalna platforma. Okrepili so predvsem predele tik pred potniško kabino in za zadnjimi vrati, avtomobilu za pet milimetrov znižali težišče ter z uporabo plošč iz ultra trdnih jekel in spremembami strukture dosegli za 40 odstotkov boljše odvajanje uničevalne energije. Okrepili so tudi strukturo obeh prem in z neposrednim vpetjem stabilizatorjev v dno karoserije dosegli 50-odstotno zmanjšanje nagibanja karoserije, kar se kaže predvsem v večji odzivnosti volana in boljših voznih lastnostih na splošno. Precej izboljšane so tudi zavore, ki dajejo občutek večje linearnosti z manj praznega hoda zavornega pedala.
Žal se odmik od športnosti pri novi Imprezi kaže tudi v ponudbi pod motornim pokrovom, kjer je na voljo le kombinacija 1,6-litrskega bokserskega bencinskega štirivaljnika s sekvenčnim vbrizgavanjem goriva v izgorevalne komore in neskončnostopenjskega menjalnika Lineartronic CVT, seveda v kombinaciji s Subarujevim simetričnim štirikolesnim pogonom. Na tiskovni konferenci so sicer povedali, da bo mogoče Imprezo dobiti tudi z močnejšim dvolitrskim motorjem, a zgolj s posebnim naročilom in seveda temu ustrezno čakalno dobo.
Z novo platformo je Impreza dobila tudi bolj elegantne oblike in velikostno povečanje v vse smeri, ki se kaže tudi v večji kabini – predvsem v 26 milimetrih več prostora za noge potnikov na zadnji klopi – in večjem prtljažniku. S trenutnimi smernicami je uglašen tudi voznikov delovni prostor z večfunkcijskim volanom in osempalčnim osrednjim zaslonom, izboljšana je ergonomija sedežev, boljši pa je tudi razgled na okolico avtomobila.
Nova Subaru Impreza je v Slovenijo pripeljala konec novembra. Paketi opreme so trije, cene pa se gibljejo med 19.900 evri za osnovno različico 1.6i Pure in 26.490 evri za izčrpno opremljeno različico 1.6i Style Navi. Uvoznik predvideva, da bo prihodnje leto pri nas prodal 20 novih Imprez.
besedilo: Matija Janežič · foto: Subaru
-
Videz
Impreza z videzom ostaja zvesta Subarujevi oblikovalski filozofiji, zato bo nekaterim zelo všeč, drugim pa sploh ne. Športnosti manj kot do zdaj, a kljub temu ostaja.
-
Motorji
Kombinacija enega motorja in enega menjalnika je mogoče nekoliko premalo. Pogrešamo ročni menjalnik in več moči.
-
Notranjost in oprema
Impreza je na voljo s tremi obsežnimi stopnjami opreme, to pa je v glavnem tudi vse, kar kupec lahko dobi.
-
Cena
Impreza je cenovno precej primerljiva s tekmeci, a pri njih ne dobite serijskega štirikolesnega pogona, bokserskega motorja in primerljivih voznih lastnosti.
Subaru Impreza se pohvali z imenitnimi voznimi lastnostmi in dobro kombinacijo bencinskega bokserskega štirivaljnika, menjalnika Lineartronic CVT in simetričnega štirikolesnega pogona. Kljub vsemu bi si želeli močnejši motor in ročni menjalnik.
Model: Impreza 1.6i
Motor (zasnova): | 4-valjni, bokserski, bencinski |
Gibna prostornina (cm3): | 1.600 |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 84 (114) pri 6.200 |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 150 pri 3.600 |
Menjalnik, pogon: | CVT, stalni štirikolesni |
Prednja prema: | posamični obesi, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator |
Zadnja prema: | večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator |
Medosna razdalja (mm): | 2.670 |
Dolžina x širina x višina (mm): | 4.460 x 1.775 x 1480 |
Prtljažnik (l): | 385–1.565 |
Masa praznega vozila (kg): | 1.358–1.376 |
Največja hitrost: | 180 |
Pospešek (0-100km/h): | 12,4 |
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): | 6,2–6,4 |
Izpust CO2(g/km): | 140–145 |