Subaru Impreza je, čeprav jo teoretično tlačimo v razred Golfa, s stalnim štirikolesnim pogonom in z bokserskim motorjem posebna. Z različico XV pa še bolj rine iz množice!
Subaru Impreza XV, kar naj bi bila okrajšava za Crossover Vehicle (recimo temu avtomobil za prosti čas), hoče zadovoljiti tiste, ki se z asfaltnih površin radi zapeljejo tudi po kakšnem makadamu.
Zato je karoserija okrog koles in pragov dodatno zaščitena s plastično obrobo, drugačna je maska avtomobila, predelan je prednji odbijač in dodan zadnji spojer. Prepoznamo jo lahko tudi po posebnih, 16-palčnih aluminijastih platiščih, ki pa so pod plastičnimi loki videti kar malo nebogljena.
Za večjo uporabnost ima Impreza XV že v serijski opremi dva vzdolžna strešna nosilca, na katera lahko nato nataknemo strešni kovček ali kolesa. Ali pa kanu, zakaj pa ne?
Ta pa je lahko velik kar za pet oseb, saj je osnova za različico XV petvratna Impreza. V notranjosti ni revolucije, ampak le pika na i.
Nove so dvobarvne prevleke sedežev, kjer prevladuje rjava, drugačen je volanski obroč, ki ima odslej tudi tipke za tempomat, radio in sistem za prostoročno telefoniranje, nameščen je sodobnejši radio (bluetooth! ) in klimatska naprava je tišja ter omogoča za 10 odstotkov večji pretok ohlajenega zraka.
Samo druga plastika in prevleke sedežev? Pha, boste zapihali pesimisti, to pa ni veliko sprememb. Počasi, bi poznavalci takoj pristavili, nikar prehitro. Impreza XV se lahko pohvali tudi s spremembami na karoseriji, podvozju in motorjih.
Pa začnimo najprej z bencinskim. S predelanim sesalnim kolektorjem in skrbno dodelanim sistemom delovanja ventilov AVCS (Active Valve Control System) so izvlekli 110 kilovatov, z nasproti pomikajočimi se bati pa tale dvolitrski bokserski motor prav razvaja ušesa s prijetnim grgranjem.
Od podobne moči, vendar s kar 350 Nm največjega navora pri 1.800 vrtljajih, pa razganja turbodizla, ki poleg bokserskega zvoka (seveda bistveno manj kot bencinski brat) razvaja še s povprečno porabo 5, 8 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Oba motorja po zaslugi optimatizirane elektronike zdaj spadata v elitno družbo ekološko sprejemljivejših, saj ustrezata normi Euro 5. Karoserija je za večjo trpežnost malce okrepljena, pri Subaruju pa so poudarili, da so nekoliko spremenili lego motorja.
Ker je ta postavljen nižje, podvozje pa je zaradi vožnje po brezpotjih trše, so celo izboljšali lego na asfaltirani cesti. Iz prve roke lahko potrdimo, da se na zavitih italijanskih cestah Impreza XV odlično znajde, v bistvu je trše podvozje dober kompromis tako pri bolj športni vožnji po asfaltu kot – nekoliko presenetljivo – po makadamu. Le pretiravati ne smete, saj XV ni in tudi noče biti terenski vsemogočnež, zato se največjih jam vseeno ognite.
Simetrični štirikolesni pogon, na katerega je Subaru tako ponosen že od leta 1972, omogoča enake obremenitve materiala, predvsem pa odlično razporeditev mase in večjo uporabnost. Zato lahko potrdimo, da je tudi zaradi stalnega štirikolesnega pogona poraba goriva za kak deciliter večja, a hkrati je vožnja varnejša po spolzkih terenih. Pa naj govorimo o makadamu, blatu ali spolzkem asfaltu.
Medtem ko se nekateri tekmeci hvalijo s plastičnimi obrobami in namigujejo na terenske vragolije, pa čeprav njihove avtomobile poganja le na en kolesni par, pri Subaruju o uporabnosti mislijo smrtno resno. Oni drugega kot 4x4 nimajo.
Aljoša Mrak, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere