Od 19. oktobra je tudi v Sloveniji mogoče kupiti Subarujev novi kombi Levorg. Na voljo bo z dvema paketoma opreme Free in Sport Style, zanj pa bo treba odšteti 26.490 za prvi ali 30.490 evrov za drugi paket.
Subaru je z novo generacijo limuzinski Legacy omejil le na ameriški avtomobilski trg, v Evropi in na Japonskem pa bo ponudil nadomestek za njegovo karavansko različico. Po novem je samostojni model, ki se imenuje Levorg in so mu namenili bolj športno vlogo.
Levorg namreč ni pravi karavanski Legacy, saj so pri Subaruju v njem združili športnost limuzine WRX STI, s katero si deli tudi prednji del karoserije, in karavanski zadek. Ime je sestavljanka iz več besed in pomeni Legacy Revolution Touring. Pri Subaruju poskušajo z njim spet obuditi to, kar je karavanski Legacy po njihovih besedah nekoč bil: športno uglašen karavan. Pri njegovem razvoju so se zato držali treh osnovnih načel: vsakdanje športnosti, prilagodljive praktičnosti in težnje k varnosti, ki izhaja tudi iz kombinacije stalnega štirikolesnega pogona in bokserskega motorja z izrazito nizkim težiščem.
Novi bokserski štirivaljnik 1.6 DIT je opremljen z dvema turbinskima puhaloma. Kljub precej manjši delovni prostornini od 2,5-litrskega štirivaljnika, ki je poganjal odhajajočega Legacyja, je prav tako živahen in razpolaga celo z večjim navorom in prožnostjo. Izhaja iz enako zasnovanega motorja z delovno prostornino dva litra, a so mu namenili nov sistem za vbrizgavanje goriva v valje, drugačni turbinski puhaliu in sistem start-stop.
Na voljo je le v kombinaciji z brezstopenjskim menjalnikom Lineartronic CVT s šestimi elektronsko določenimi prestavami in dvema režimoma delovanja, inteligentnim in športnim. Njegovih 170 'konjskih moči' in 250 njutonmetrov navora simetrično razporeja na vsa štiri kolesa. V osnovi se moč motorja 60-odstotno razporedi na prednji, 40-odstotno pa na zadnji kolesi, po potrebi pa se lahko prerazporedi tudi zgolj na prednji ali zadnji par koles. Možna so tudi vsa vmesna razmerja.
Precejšnje izboljšanje je Subarujevim inženirjem uspelo tudi pri karoseriji, ki se pohvali s 40 odstotkov večjo vzvojno trdnostjo od karoserije Legacyja pete generacije. Kljub manjšim meram je notranjost prav tako prostorna, prtljažnik pa z osnovnimi 522 litri za dva litra presega Legacyjevega. Seveda zgodba ne bi bila popolna brez elektronskih pripomočkov za pomoč vozniku in razvedrilo potnikov, med katerimi so tudi samodejna prilagoditev svetlobnega snopa žarometov, opozarjanje na druge udeležence v prometu, povezljivost z pametnimi telefoni in podobno.
V Sloveniji naj bi pri treh obstoječih prodajalcih (Avto Koletnik v Mariboru, Avto Kržič na Vrhniki ter Štern v Kranju) v naslednjem letu prodali okoli 15 Levorgov (za letos praktično ni razpoložljivih dobav), hkrati pa naj bi v mrežo dodali še prodajni salon v Ljubljani.
Besedilo Matija Janežič, foto tovarna